AKTUALITA
Prvá elektrifikovaná 911 je na okruhu Nürburgring rovnako rýchla ako 911 Turbo S s výkonom 641 k!
Už 28. mája spoznáme nové hybridné Porsche 911 oficiálne. Dovtedy pre nás automobilka pripravila niekoľko mimoriadnych fotografií.
Silný rok nemeckej značky so štyrmi debutmi.
Vydané Text: Redakcia (n)
Porsche zverejnilo prvé oficiálne obrázky debutujúcej elektrifikovanej 911, keď sa globálny testovací program chýli ku koncu, a potvrdilo, že zaznamenali čas kola na Nürburgringu 7 minút a 16,934 sekundy.
Tento čas je podľa Porsche o 8,7 sekundy rýchlejší než príslušná verzia predchádzajúceho modelu – neuviedli však presne na ktorý model to odkazuje.
Pre porovnanie, súčasné Porsche 911 Turbo S s výkonom 641 k a časom zrýchlenia z 0 na 100 km/h len 2,6 sekundy, zaznamenalo v roku 2021 čas kola 7 minút a 17,3 sekundy – menej než pol sekundy pred novým hybridom.
Podrobnosti o presnej povahe hybridného systému 911 zostávajú utajené až do konca mesiaca.

Veľkolepé testovanie doprevádza štýlová dokumentácia.
[GOOGLEAD]
Pri vývoji testovali novú 911 za najrôznejších podmienok po celom svete
Od treskúcich mrazov až po spaľujúce horúčavy, ako tomu bolo počas záverečných fáz testovania v Dubaji, testovací tím ju preveril naozaj poctivo.
Hybrid, ktorý sa má začať predávať do konca roka, sa pridá k modelovému radu ako súčasť faceliftu stávajúceho 911 – generácia ‘992.2’ dostane množstvo revízií, vrátane jemne zmeneného vonkajšieho štýlu, prepracovaného interiéru a modernizovaných šesťvalcových benzínových motorov.
Je to jeden zo štyroch nových modelov Porsche, ktoré prichádzajú v roku 2024 – jeden z najrušnejších rokov nemeckej značky, pokiaľ ide o uvedenie nových produktov na trh – spolu s novými modelmi Panamera, Taycan a elektrickým Macanom.
Zmeny majú udržať príťažlivosť modelu 911 až do roku 2027, kedy sa k čoraz viac elektrifikovanému modelu Porsche pridá nová deviata generácia.
Najvýraznejšou zmenou modelu 911 v šiestom desaťročí výroby, je však prijatie tohto jedinečného hybridného benzínovo-elektrického systému.
Kombinuje vyladenú verziu turbomotoru so špeciálne navrhnutým elektromotorom umiestneným v prednej náprave. Benzínový motor dodáva pohon zadným kolesám, zatiaľ čo elektromotor poháňa predné kolesá.
48V integrovaný štartovací motor v prevodovke s dvojitou spojkou poskytne elektrické zosilnenie a napájanie pre pomocné zariadenia.
Tvrdí sa tiež, že nový 400V systém vytvára svoje vlastné energetické rezervy pomocou motora ako generátora.