Spravodajstvo

Ford pri elektromobilite zaradil spiatočku. Rok 2030 bol nakoniec prestrelený

Chabý dopyt donútil spoločnosť prehodnotiť svoje ciele.

Zrušenie výroby niektorých modelov sa môže ukázať v negatívnom svetle.
Vydané  Text: 

Automobilka Ford patrí k tým, ktoré sa rozhodli informovať verejnosť o svojich cieľoch zavádzania elektromobility. Mala však prehnané ciele, čo zisťujeme už dnes. Ford totiž mienil od roku 2030 vyrábať a predávať len elektrické vozidlá. Na tom by možno nebolo nič zlé, keby sa ich vozidlá dobre predávali aj dnes. Čísla však ukázali niečo iné, čo prinútilo spoločnosť prehodnotiť svoje ciele.

Spoločnosť sa snaží vycúvať so svojich odvážnych tvrdení

Nová stratégia, ktorú si Ford vymyslel, počíta aj s predajom vozidiel so spaľovacími motormi aj po roku 2030. Samotný riaditeľ pre Európu, Martin Sander, hovorí, že ak bude dopyt napríklad po plug-in hybridných vozidlách aj naďalej vyšší, budú ich predávať aj v budúcnosti.

Ford Explorer

Inzercia

Inzercia

Podľa jeho slov by sa ICE, teda motory s vnútorným spaľovaním paliva, vozidlá mohli bez problémov dožiť aj 30. rokov 21. storočia. Môže za to najmä jedna vec. Tou je slabý dopyt po elektrických vozidlách od zákazníkov po celom svete. Tí si elektrické modely spoločnosti neobľúbili natoľko, aby Ford mohol pokračovať vo svojich plánoch na zbavenie sa výroby iných modelov, než tých elektrických.

Už v roku 2022 ukončil výrobu modelu Mondeo, ktoré sa vyrábalo vo Valencii. Ďalší model, EcoSport, skončil v Rumunsku v rovnakom roku. Jeden z najikonickejších modelov, Ford Fiesta, ukončil svoju výrobu v lete minulého roka v Kolíne nad Rýnom (Nemecko). Aj Minivan S-Max/Galaxy skončil v apríli minulého roka a fanúšikovia ho tak úplne nový kúpia len ťažko.

Po týchto vyradených modeloch ostávajú diery, ktoré musí firma zaplátať. Tento rok očakávame plne elektrický crossover Puma, pričom máme spoznať v blízkej budúcnosti aj bezemisnú verziu Exploreru, ktorá sa bude vyrábať vo fabrike v Kolíne nad Rýnom. Jeho uvedenie sa však zatiaľ odkladá.

Náčrt interiéru Fordu Explorer

Môže za to najmä nová európska norma pre elektrické vozidlá (Nariadenie OSN 100.3/ ECE-R 100.3). Už budúci mesiac očakávame ďalší elektromobil od Fordu, ktorý má prísť na rovnakej platforme ako Volkswagen ID.4. Predpokladá sa, že ponesie názov legendárneho Fordu Capri.

Ford nie je jediným výrobcom, ktorý sa stále chystá prinášať aj vozidlá so spaľovacím motorom. Niektorí výrobcovia pochopili, že pokiaľ neprinesú cenovo dostupný a parametrami zaujímavý elektromobil, musia si vystačiť s ICE automobilmi. Chabý dopyt po EV americkej spoločnosti donútil vedenie reagovať a v blízkej dobe tak očakávame, že sa dozvieme prehodnotenia smerovania, a to nie len pri tejto firme.

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.







Inzercia

Inzercia