Nové autá
Nie je to preklep: Nové ohromujúce Ferrari 12Cilindri sa predstavuje svetu
Automobilka z Maranella ukázala svoj nový model. Nástupca superšportu Ferrari 812 GTS prichádza s netradičným názvom a kurióznym dizajnom.
Vydané Text: Redakcia (PK)
Nepomýlili sme sa v názve – nový model talianskej automobilky sa volá Ferrari 12Cilindri. Pred pár dňami bol predstavený ako nástupca superšportu Ferrari 812 GTS. Vizuálne zostáva v štýle GT s dlhou prednou časťou, s kabínou pre dvoch cestujúcich a krátkou zadnou časťou. Modernejšie a aerodynamicky optimalizované plechové telo a nápadný dizajn zaisťujú sviežosť a zároveň nesú v sebe odkaz minulosti. Dizajnéri sa pri návrhu tohto nového modelu inšpirovali dnes už legendárnym Ferrari 356 GTS4 Daytona z roku 1969.
Nový model predstavila talianska automobilka krátko pred veľkou cenou Miami (USA) ako symbol 70. rokov prítomnosti Ferrari v USA.
Výrazná zmena nastala v dizajne prednej a zadnej časti. Predná časť, v duchu čistých línií, stratila určité charakteristické prvky mnohých iných Ferrari, ako je tradičná predĺžená forma svetlometov a maska chladiča v tvare úst. Predné svetlomety (s funkciou denného svietenia) sú integrované do jedného obopínajúceho pásu a konce svetiel majú pripomínať čepele. Vzadu už nenájdeme klasické 4 „oči“, ale LED svetlá podlhovastého tvaru s novým svetelným podpisom.
Karoséria
Ako predchodca, tak aj nástupca sa bude vyrábať v dvoch karosárskych vyhotoveniach – ako klasické kupé a otvorená verzia Spider.
Bude to klasické Ferrari s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Karoséria narástla v porovnaní s predchodcom o 7 cm na 4 073 cm. Zmenou prešiel aj podvozok, ktorý má oproti predchodcovi skrátený rázvor o 2 cm na 2 700 cm. Toto skrátenie spolu so štandardným riadením zadných kolies má zabezpečiť lepšiu ovládateľnosť modelu v zákrutách.
Nový model Ferrari disponuje v kapitole bezpečnosti systémami brake-by-wire s plne variabilným ABS a najnovším vývojovým stupňom Side Slip Control (SSC), ktoré udržujú vozidlo vážiace 1,6 tony bezpečne na ceste v každodennom živote. Radikálnou zmenou prešiel aj interiér. Dotyk digitalizácie je tu citeľný. Podľa prvých záberov z interiéru je vidno, že sa vodič bude pozerať na 15,6 palcov veľký digitálny prístrojový panel. Sekundovať mu bude 10,25″ obrazovka v spodnej časti palubnej dosky. Aby sa spolujazdec necítil „ochudobnený“ o digitálnu obrazovku, nový model bude aj na tomto mieste disponovať 8,8″ dotykovou obrazovkou.
Legendárny motor
Dobrou správou pre všetkých priaznivcov V8 a V12 motorov je, že nový model Ferrari si zachová poctivý atmosférický V12 motor bez elektrického dopingu. Objem bude mať 6,5-litra s výkonnom 610 KW (830 k) a krútiaci moment 700 Nm. Výkon bude posielaný na zadné kolesá výhradne cez osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Výrobca avizuje zrýchlenie modelu z 0 na 100 km/h za 2,9 s. Maximálna rýchlosť je pri oboch karosárskych verziách udávaná na 340 km/h.
Otvorená verzia Spider je pri zrýchlení o niečo „pomalšia“. Na stovku sa dostane za 2,95 s., 200 km/h pokorí za 8,2 sekúnd. Pri predchodcovi bola priemerná spotreba paliva 16,4 l/100 km. Pri novom modely výrobca z Maranella zatiaľ spotrebu neuviedol. Pri konštruovaní takto objemového motora stála prekážka vo forme normy Euro 6. Marketingový a obchodný riaditeľ značky Enrico Galliera pragmaticky potvrdil, že motor „už teraz plní normu Euro 6, takže môžeme 12Cilindri predávať po celom svete,“ hovorí pragmaticky Enrico Galliera.
Zaujímavosti na záver
Na želanie zákazníka môže mať 12 Cilindri „obuté“ 21″ disky (vpredu aj vzadu rovnaké) s pneumatikami Michelin Pilot Sport S5 alebo Goodyear Eagle F1 Supersport. Vpredu bude šírka pneumatík 275 mm a vzadu 315 mm. Oficiálne uvedenie nového Ferrari 12Cilindri na trh sa uskutoční na jeseň 2024. Taliansky výrobca zároveň s predstavením zverejnil aj ceny.
Za 12-valcové coupe si záujemca musí pripraviť 395 000 €. Ak niekto túži po otvorenej verzii, Spider bude stáť minimálne 435 000 €.