Novinka

Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS

Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.

Vydané  Text: 

Citroën pár dni dozadu predstavil radikálne modernizovaný model C3 Aircross. Na základoch C3 Aircross je postavený aj nový Opel Frontera, ktorý nemecká automobilka predstavila pred pár týždňami.

Z prvých fotiek zverejnených na oficiálnych webových stránkach francúzskej automobilky je vidno, že karoséria je (okrem predných a zadných svetiel, predného a zadného nárazniku) totožná s novým Oplom Frontera. Francúzska automobilka neprezradila veľa informácii o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.

Vizuálna stránka

Po vizuálnej stránke integruje nový C3 Aircross nové štýlové prvky značky Citroën, ktoré boli predstavené na koncepte Citroën Oli a po prvý krát boli už použité na vozidle C3. Oproti predchodcovi dostala C3 nový svetelný podpis tvorený 3 segmentami, novú prednú masku s novým logom, ktoré už nie je „spojené“ so svetlami.  Tento moderný štýl zvýrazňuje kvalitu a zmysel pre detail, keď sa na niektorých prvkoch využíva motív štylizovaných šípov. Okrem týchto grafických prvkov prináša Citroën nové možnosti individualizácie, ako je napríklad farebne odlíšená strecha, farebné prvky na nárazníku a na zadných stĺpikoch karosérie, ktoré si zákazníci môžu ľubovoľne meniť. Modernizáciou prešla aj zadná časť, kde okrem nové tvaru náraznika, sa udiali zmeny aj pri svetlách. Majú novú optiku, prešli z ovalného tvaru na hranatý v tvare písmena „C“.

Technická stránka

Neostalo len pri modernizácii vizuálu, ale došlo k zmenám aj po technickej stránke. Novinka je po novom dlhá 4 390 mm. Oproti predchodcovi tak narástla „cétrojka“ o 375 mm (z pôvodných 4015 mm), takže ponúka väčší priestor na palube. Z fotiek je tiež vidno, že konštruktéri okrem zadného previsu predĺžili aj rázvor kolies.

Nová C3 má rázvor 2 540 mm, žial výrobca tento údaj pri novej C3 Aircross zatiaľ nezverejnil. Avšak už teraz je jasné, že zväčšený rázvor poskytne viac miesta pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách. Druhou významnou novinkou v segmente malých SUV-čiek (SUV-B) v podaní C3 je 7 miest na sedenie.

Inzercia

Je to umožnené vďaka dvom sedadlám v treťom rade, ktoré sa sklápajú do batožinového priestoru.

Aj napriek výrazným proporciám,výrobca tvrdí o C3 Aircross, že je veľmi kompaktný, takže sa kamkoľvek ľahko zmestí a bez problémov ho možno zaparkovať.  Aircross podľa výrobcu sľubuje vyššiu svetlú výšku, vďaka ktorej bude jazda vozidlom bezpečnejšia, bude sa ľahšie nastupovať a samotný vodič tak získa vyššiu pozíciu pri riadení pre lepší výhľad. Rovnako ako hatchback C3 bude aj nová C3 Aircross klásť dôraz na komfort.

Inzercia

Motorizácia

Taktiež ohľadom motorov neponúkla francúzska automobilka bližšie informácie.  Jedinou zverejnenou informáciou je, že nový Citroën C3 Aircross zdieľa s hatchbackom C3 platformu Smart Car. Smart Car platforma je od začiatku navrhnutá tak, aby optimálne vyhovovala elektrickému pohonu. To znamená, že Aircross sa bude predávať s klasickým spaľovacím motorom, ako hybrid, ale aj ako čisto elektrické vozidlo.

Keďže motorizácie nie sú ešte známe, môžeme sa len domnievať, že bude mať rovnaké motory ako hatchback. Napríklad 1.2 PureTech s výkonom 100 koní a šesťstupňovú manuálnu prevodovku, alebo Hybrid 100. V hatchbacku je hybrid naladený na 100 koní, tým pádom sa predpokladá, že u Aircrossu (vďaka väčším rozmerom a aj väčšej pohotovostnej hmotnosti) bude výkon o niečo vyšší.

Automobilka poznamenala, že „pri pohľade do budúcnosti je nutné pripomenúť, že bude k dispozícii aj ako cenovo dostupný 100% elektromobil vyrábaný v Európe“.

Podľa prvých informácií pôsobí C3 Aircross ako významný hráč, ktorý dokáže výrazne zamiešať karty v segmente malých SUV. Bližšie podrobnosti ohľadom predajných cien, motorizácie, technických špecifikácií a interiéru sa dozvieme až pri oficiálnom uvedení na trh. Začiatok predaja je naplánovaný na jeseň 2024.







Inzercia

Inzercia