Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Vydané Text: Erik Stríž
Štvordverové varianty BMW radu 4 sa dočkali decentnej modernizácie. Zmeny sú predovšetkým kozmetické, avšak viditeľné.
Facelift sa týka oboch modelových variantov, teda elektrického BMW i4 a jeho konvenčne poháňaného príbuzného, rad 4 Gran Coupé.
Predné svetlomety majú upravený dizajn so štruktúrovanými LED prvkami a predné ľadvinky typické pre značku BMW majú v elektrickej verzii i4 spolovice uzavretý povrch.
Inzercia
Do ponuky vonkajších lakov pribudli nové metalízy New Cape York a Fire Red. Široký výber lakov BMW Individual a špeciálnych lakov BMW Individual. Dodatočný priestor na individualizáciu vďaka novým 19-palcovým M aerodynamickým diskom kolies a 20-palcovým aerodynamickým diskom kolies BMW Individual v dizajne s dvojitými lúčmi.
V interiéri nachádzame tiež skôr decentné zmeny, hoci viditeľné. Nové interiéry prichádza so zakriveným displejom BMW Curved Display a s novo navrhnutými volantmi. Po novom sú osvetlené ventilačné výduchy klimatizácie (za príplatok) a prepracované boli aj dekoračné prvky.
Modely so spaľovacími motormi štandardne dostali radiace páčky na volante. Do štandardnej výbavy sa dostali nové lišty obloženia interiéru v matnej farbe Dark Graphite. Voliteľný balík M Sport obsahuje lišty interiéru s hliníkovým kosoštvorcovým antracitovým povrchom.
Pre budúcich majiteľov štvordverového radu 4 bude novinkou nová koncepcia ovládania cez dotykové rozhranie na displeji. Funkcie ventilácie a klimatizácie a voliteľné vyhrievanie sedadiel a volantu teraz možno ovládať dotykom prostredníctvom ovládacieho displeja, hlasovým príkazom a, v prípade ventilácie, pomocou nových ovládacích prvkov nastavenia ventilačných otvorov.
Štandardná výbava nových modelov BMW i4 a BMW radu 4 Gran Coupé tak zahŕňa rozhranie BMW iDrive s QuickSelect založené na operačnom systéme BMW Operating System 8.5, pričom štandardne je dodávaný aj digitálny prístrojový panel BMW Live Cockpit Plus.
Motorizácie
BMW i4 je dostupné v štyroch modelových variantoch. Nové BMW i4 xDrive40 s elektrickým pohonom všetkých kolies, maximálnym systémovým výkonom 295 kW (401 k) a dojazdom 444 – 548 kilometrov v cykle WLTP. V ponuke sa nachádzajú aj špičková verzia BMW i4 M50 xDrive, ako aj modely BMW i4 eDrive40 a BMW i4 eDrive35.
Kombinovaná nabíjacia jednotka pre BMW i4 umožňuje nabíjanie striedavým prúdom s maximálnym výkonom 11 kW a jednosmerným až do 205 kW (BMW i4 eDrive35: 180 kW).
Nové BMW radu 4 Gran Coupé sú dostupné s viacerými spaľovacími motormi. Ponuka zahŕňa model BMW M440i xDrive Gran Coupé s radovým benzínovým šesťvalcom s výkonom 275 kW (374 k) a dva štvorvalcové benzínové motory, šesťvalcový radový naftový agregát a naftový štvorvalec.
Šesťvalcové radové motory a štvorvalcový naftový agregát disponujú 48 V mild hybridnou technológiou. Všetky varianty motora štandardne využívajú osemstupňovú prevodovku Steptronic Sport. Výkon motora sa prenáša na vozovku buď prostredníctvom klasického pohonu zadných kolies, alebo, v závislosti od modelu, pomocou pohonu všetkých kolies BMW xDrive.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk