AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.
Vydané Text: Redakcia (n)
Francúzske úrady sa zameriavajú najmä na spoločnosti, ktoré využívajú väčšie flotily áut.
Podľa nového návrhu môže každý, kto nedodrží nové nariadenia, dostať vysokú finančnú pokutu.
Ak to nejde po dobrom, treba drsnejšie metódy.
Inzercia
Francúzske úrady majú v úmysle presadiť šírenie elektromobilov efektívnejšie.
Zamerali sa na podnikateľov, ktorí sa zdráhajú dodržiavať aktuálne platné predpisy.
Podľa predpisov Lom (Loi d’Orientation des Mobilités – vstúpil do platnosti v roku 2019) by vozové parky (viac ako 100 áut, s výnimkou taxíkov a dlhodobých prenájmov) mali byť vybavené čo najviac (najmenej 20 % v roku 2024 resp. minimálne 0,70 percenta do roku 2030) autami s nízkymi emisiami (prípustné emisie CO2 sú 50 g/km).
Problém je, že zatiaľ len 40 percent spoločností novým požiadavkám vyhovelo.
Ako prinútiť podnikateľov k rýchlejšej výmene vozidiel?
Francúzi siahli po najjednoduchšom riešení.
Plánujú sprísniť predpisy a uvaliť sankcie za ich nedodržiavanie.
Preto sa pripravuje novela Loi d’Orientation des Mobilités a pomerne významné zmeny.
Zmena limitov flotily
Navrhovatelia chcú zmeniť limit povolenej emisie (z 50 g/km na 20 g/km), čo v praxi znamená vylúčenie plug-in hybridov.
To však nie je všetko.
Zvýšil sa požadovaný podiel elektromobilov vo flotilách.
- Od 40 do 50 percent do roku 2027
- Od 70 percent až 80 percent v roku 2030
- 90 percent do roku 2031
- 95 percent do roku 2032
Pravdepodobne málokto bude ochotný riskovať pokutu za nedodržanie pravidiel.
A dôsledky budú tvrdé – podľa návrhu by pokuta mohla dosiahnuť až 5 000 eur za jeden automobil.
V najbližších rokoch preto môžeme očakávať prílev ponúk na jazdené vozidlá z francúzskych flotíl (ak novela prejde).