Nový Ford Mustang dostal slovenské ceny. Žiadny downsizing alebo elektrifikácia! K dispozícii je aj s manuálom!

Ford Mustang siedmej generácie oficiálne vstupuje na slovenský trh. Prináša dve verzie karosérie a dve rôzne výbavy.

Základná cenovka štartuje pod 60-tisíc eurami.
K dispozícii je aj výbava DARK HORSE s vyšším výkonom a zaujímavými doplnkami.
Vydané  Text: 

Je až ťažko uveriteľné, že jeden z najlegendárnejších modelov automobilového priemyslu, Ford Mustang, sa vyrába už dlhých 60 rokov. Za tento čas si americký plnokrvník prešiel viacerými zmenami, no v konečnom dôsledku, sa vždy vrátil k svojim koreňom. Aktuálne na náš trh dorazila jeho v poradí siedma generácia. Mnohých fanúšikov tradičných áut určite poteší, že pod kapotou nenájdeme žiadnu elektrifikáciu, len plnotučný vidlicový osemvalec.

Fastback a Convertible

Ford Mustang siedmej generácie sa na náš trh dostáva hneď v dvoch rôznych prevedeniach. Tradičný Fastback dopĺňa verzia Convertible. V oboch prípadoch pod kapotou nájdeme vidlicový osemvalec s objemom rovných 5 litrov. Základné prevedenie dosahuje výkon 328 kW pričom krútiaci moment je až 540 Nm. Samotnú motorizáciu je možné spojiť so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s 10-stupňovým automatom. Ford Mustang zostáva verný aj svojmu pohonu. Všetkých 446 konských síl je totiž smerovaných na zadnú nápravu.

Výbava GT, ktorá je zároveň aj štandardom, začína na čiastke 59 900 eur. Pre Ford Mustang bez strechy je to 64 500 eur. Ford však prináša na náš trh aj jednu špecialitu. Ňou je výbava DARK HORSE, ktorá okrem vyššieho výkonu ponúka napríklad agresívnejší vzhľad.

Ford Mustang DARK HORSE

Mustang DARK HORSE tak disponuje výkonom 334 kW, pričom krútiaci moment zostáva nezmenený. Jeho základná cenovka je stanovená na 72 300 eur. Tu je však dôležité pripomenúť, že daná výbava je k dispozícii výhradne pre verziu Fastback. Čo v nej dostanete navyše?

Ford Mustang Dark Horse

Hlavným lákadlom by malo byť predovšetkým adaptívne odpruženie MAGNERIDE, ktoré je pre „čierneho koňa“ štandardom. Okrem toho Ford Mustang v tejto výbave ponúka napríklad čierne doplnky karosérie, prepracovaný nárazník či zadný difúzor. Záujemci sa môžu tešiť aj na špeciálne 19-palcové disky kolies a pneumatiky Pirelli P ZERO. No a samozrejme nesmie chýbať poriadna zvuková kulisa o ktorú sa postarajú až štyri funkčné koncovky výfukovej sústavy v čiernom prevedení.

Verzia Výkon Krútiaci moment Prevodovka Fastback Convertible
GT 328 kW / 446 koní pri 7 250 ot./min 540 Nm pri 5 100 ot./min M6 59 990 €
A10 63 400 €
M6 64 500 €
A10 67 900 €
DARK HORSE 334 kW / 453 koní pri 7 250 ot./min M6 72 300 €
A10 75 500 €

Vie aj driftovať

Vo všeobecnosti nový Ford Mustang prináša viacero zaujímavých dizajnových a funkčných riešení. Už na prvý pohľad je zrejmé, že tento model priamo odkazuje na azda najväčšiu legendu. Ford Mustang Fastback z roku 1968 je tu stelesnený napríklad v podobe výrazného tvarovania zadných blatníkov. Okrem toho sa gény ikony svojej doby premietli aj do jasne padajúcej línie strechy.

Milovníkov zábavy určite poteší aj prítomnosť elektronickej parkovacej brzdy, ktorá má funkciu Drift Brake. Takto dokáže Mustang nasimulovať až dva režimy použitia klasickej ručnej brzdy počas driftovania. Poteší aj fakt, že napriek tomu, že brzda je elektronická, k dispozícii je tradičné madlo po vodičovej pravici.

2024 Mustang Heritage

Prehľad všetkých generácií Ford Mustang.

Brembo ako štandard

Ďalej Ford Mustang ponúka aj viacero moderných technológií, ako je napríklad prepojenie s telefónom, navigačný systém SYNC 4, audiosystém Bang & Olufsen, 6, respektíve 8 airbagov či mnoho iného. Dobrou správou je aj fakt, že verzia GT má športové 19-palcové brzdy Brembo na prednej náprave ako štandard. K dispozícii je ďalej až 12 odtieňov karosérie a 5 rôznych dizajnov a veľkostí diskov.

Nespútaný / Test Ford Mustang Mach-E GT




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia