Pesimistické predpovede hovorili o tom, že už po roku 2020 to benzínová autá budú mať veľmi zložité a v roku 2050 prakticky zmiznú. Nie je to nakoniec tak horúce, ale celé sa to odkladá len o 20 rokov …
Užívajte si zvuk vytočených benzínových motorov, aj keby to mali byť len štvorvalce. Mohla by totiž nastať situácia, kedy naše pravnúčatá už budú o spaľovacích motoroch počúva iba z rozprávok pred spaním. S nástupom elektromobilov a vodíkových áut, ktoré sa budú spočiatku presadzovať len veľmi pomaly, má nastať doslova súmrak automobilov s motormi s vnútorným spaľovaním, teda ako benzínových, tak naftových. Už za 20 rokov by sa mala podľa celého radu štúdií táto nová technika bežne (a úspešne) proti “ klasike “ presadzovať a odhadovalo sa, že v roku 2050 už bude benzínový motor skutočná rarita (… našťastie naftový ešte o niečo skôr ).
Teraz to vyzerá tak, že tieto prognózy boli až príliš pesimistické (alebo optimistické, ak chcete). Najnovšia analýza petrolejárskeho koncernu Shell teraz prichádza s novou teóriu, ktorá „petrolheadom“ dáva ešte pár rokov navyše. Tvrdí, že benzínové autá sa prestanú vyrábať až okolo roku 2070.
Tento dátum je viac-menej fixný, a to aj napriek tomu, že má Shell Oil Company dve verzie ekonomického a ekologického vývoja planéty. Ten pesimistický (Mountains) predpokladá, že sa závislosť sveta na rope zmení na závislosť na zemnom plyne, ekonomické vyhliadky ľudstva budú pochmúrne a s nimi bude úzko súvisieť ďalšie zhoršovanie životného prostredia a nárast globálnej teploty o dva stupne čisto vplyvom ľudskej činnosti. Teória Ocean počíta s tým, že si ľudstvo uvedomí svoj deštruktívny vplyv na planétu a zameria sa na solárnu energiu.
Avšak nikto pochopiteľne netvrdí, že sa svet bude vyvíjať podľa scenára Shellu. Napríklad americké ministerstvo energetiky (DoE) odhaduje, že v roku 2040, teda podľa iných víziou už v takmer apokalyptickom období, síce množstvo benzínových áut klesne, ale z dnešných 82 % na celých – a teraz podržte – 78 % ! ! !
Tomu zodpovedá aj pomerne pesimistický predpoklad nárastu podielu ekoáut. Hybridné vozidlá by mali získať iba päť percent trhu zo súčasných troch, pričom 2 % budú plug-in hybridy alebo plne elektrické vozidlá. Zdvojnásobí sa aj podiel turbodieselov z 2 na 4 %. Najväčším boomom majú prejsť takzvané „mikrohybridy“, teda benzínové autá so systémom stop-štart a regeneratívnym využitím brzdnej sily. Tie by mali tvoriť 42 % trhu s benzínovými autami.