Slovensko
Rýchlostné radary budú fungovať inak, Bratislavčania a Senčania podporia štátny rozpočet pokutami
Nová forma kontroly rýchlosti na diaľnici D1 pri Bratislave prináša nové riziká pre vodičov.
Aký vplyv to bude mať na dopravnú situáciu v Bratislave a okolí je otázne.
Vydané Text: Redakcia (n)
Úsekové meranie rýchlosti, ktoré je trendom v zahraničí, sa chystá aj na Slovensku
Tento sofistikovanejší spôsob merania rýchlosti umožňuje najpresnejšie sledovanie vozidiel na dlhších úsekoch – na rozdiel od stacionárnych radarov, ktoré fungujú len v jednom bode.
Problémom sú totiž vodiči, ktorí sa naučili umiestnenie radarov a dokážu pred nimi spomaliť, len aby neskôr zase zrýchlili a opäť porušovali pravidlá cestnej premávky.
Úsekové meranie rýchlosti je sofistikovanejšie
Napriek tomu, že úsekové meranie rýchlosti na diaľnici D1 pri Bratislave zatiaľ nie je realitou, je vo fáze prípravy na okamih, keď sa doprava presmeruje na obchádzkové trasy.
Rýchlosť je v niektorých úsekoch už teraz znížená kvôli zúženiu pruhov.
Polícia preto vyzvala vodičov k opatrnosti.
Úsekové meranie rýchlosti a automatické zaslanie pokuty poštou je na pláne už dlhšie.
Nové meranie zaznamená váš prejdený čas na začiatku aj konci úseku
Národná diaľničná spoločnosť uviedla, že začne až po presmerovaní dopravy z úseku diaľnice D1 na obchádzkové trasy.
Pri tomto type kontroly je dôležité dodržiavať rýchlosť na celom úseku, keďže váš prejdený čas sa zaznamenáva na začiatku a na konci úseku.
Úsekové meranie sa v iných krajinách využíva bežne, ako napríklad v Rakúsku, a o takejto dlhodobej implementácii sa zmienil aj minister vnútra Matúš Šutaj Eštok.