NOVINKY
Bude z toho nakoniec vysoká strata? Xiaomi po premiére svojej „Tesly“ prekonáva gigantov ako Ford a GM
Vysoký záujem a dopyt sa môžu premeniť na ešte vyššiu stratu. Tá sa odhaduje až do výšky 567 miliónov dolárov!
Spoločnosť v priebehu 24 hodín získala takmer 90-tisíc objednávok.
Vydané Text: Redakcia (n)
Akcie čínskej spoločnosti Xiaomi v utorok vzrástli o 16 percent, reagujúc na premiéru nového športového elektrického vozidla, ktoré sa porovnáva s automobilom Tesla.
Spoločnosť v priebehu 24 hodín získala takmer 90-tisíc objednávok, hoci to dnes nie je až tak dobrá správa pre čínskeho giganta.
Prvý automobil od Xiaomi, ktorý sa štýlom ponáša tak na Porsche, ako aj na Teslu, bol na trhu vrelo prijatý.
Inzercia
Xiaomi SU7: Úspech, ktorý vygeneruje straty
Hodnota čínskeho giganta sa tak za jediný deň zvýšila o 4 miliardy dolárov a je najvyššia od roku 2022.
V súčasnosti predstavuje 55 miliárd dolárov, čím prekračuje hodnotu takých gigantov, ako sú General Motors a Ford.
Tak vysoký nárast akcií ešte viac prekvapuje, podľa prepočtov Xiaomi na predaji svojho auta na začiatku nielen nezarobí, ale na každom predanom kuse pravdepodobne bude musieť doplatiť nemalú sumu.
Úspešný dizajn a prívetivá cena
Popularita modelu Xiaomi SU7 nevyplýva len z krásneho dizajnu, ktorý oslovil masy, ale aj z avizovanej ceny.
SU7 Xiaomi sa momentálne predáva za cenu nižšiu ako 30-tisíc dolárov za základný model. To je priam nevídané.
Strata sa odhaduje na 567 miliónov dolárov
Na základe pôvodne odhadovaných predajov na tento rok, teda asi 60-tisíc kusov, analytici Citi odhadujú, že SU7 môže v tomto roku vygenerovať čistú stratu vo výške asi 567 miliónov dolárov.
To znamená, že Xiaomi bude pravdepodobne musieť doplatiť na každý predaný automobil približne 9 400 dolárov, čo pri aktuálnom kurze zodpovedá asi 8,6-tisíc eurám.
Mnohé naznačuje, že Jun tento projekt považuje skôr za ambiciózny než za obchodný, aspoň na začiatku, keď v januári 2021 povedal, že ide o „posledný veľký projekt“ v jeho živote.
Napriek výzvam spojeným s ostrou konkurenciou a klesajúcim dopytom po elektromobiloch ako takých analytici tvrdia, že spoločnosť má solídne finančné základy a vôbec dobré perspektívy.
Experti tiež tvrdia, že spoločnosť má obrovské skúsenosti s výrobou smartfónov, čo jej v blízkej budúcnosti môže priniesť výhodu v segmente inteligentných navigačných panelov.
Záujem o model SU7 sa prejavuje veľkým dopytom
V piatok spoločnosť oznámila, že v priebehu prvých 24 hodín predaja dostala 88 898 objednávok.
Xiaomi už vyrobilo 5000 vozidiel SU7, ktoré označilo ako „zakladateľskú edíciu“, pričom ponúka dodatočné príslušenstvo pre prvých kupujúcich.
Dnes spoločnosť informuje kupujúcich, že kvôli veľkému záujmu bude treba na SU7 čakať od štyroch do sedem mesiacov.
TEST BYD ETP3: Prvý raz sme testovali čínsky BYD, je veľkým lákadlom pre firmy
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte