Nový model
Dacia a jej druhý lacný elektromobil: Elektrické Sandero má byť pre ďalšie automobilky veľký problém
Dacia Sandero bude mať naďalej benzínový pohon, ale bude v ponuke aj ako elektromobil. Potvrdil to šéf automobilky.
S ohľadom na cenovú dostupnosť modelu Spring aj súčasného Sandera možno očakávať, že Dacia sa presadí na trhu s EV rýchlejšie, než sa očakávalo.
Vydané Text: Erik Stríž
Je to takmer oficiálne. Denis Le Vot, generálny riaditeľ značky Dacia, potvrdil, že nová generácia vozidiel Dacia Sandero bude v predaji nielen s benzínovými motormi, ale aj vo verzii s čisto elektrickým pohonom.
Buď využije už existujúce technológie pohonu ako nová Dacia Spring, ktorej cena na niektorých trhoch medzičasom klesla na polovicu, alebo ponúkne modernizované technológie, čím by sa priblížila k vyspelejšej časti trhu s elektromobilmi.
Napokon, ide o štvorročný model (pôvodne uvedený v roku 2020), čo je v súčasnom turbulentnom autopriemysle kritická doba, pretože trh zažíva technologický rozmach. Nasledujúca generácia bude teda odhalená po tom, čo táto aktuálna bude mať už 7 či 8 rokov.
Inzercia
Nová generácia vozidiel Dacia Sandero totiž nepríde na trhy tak skoro.
Uvažuje sa až nad rokmi 2027 či 2028 s tým, že potom bude v predaji až do roku 2035, potvrdil Le Vot, ako zmieňuje denník Automotive News Europe.
Prečo majú zákazníci radi Sandero?
Keď sa pozrieme na Daciu Sandero z hľadiska zákazníkov, tí oceňujú pomerne dobrú technologickú výbavu vo vyšších stupňoch výbav, a akýsi „klasický charakter“ automobilov.
V danom kontexte to znamená, že zákazníci oceňujú prehľadný interiér s prevažne mechanickými ovládačmi, vysokú úžitkovú hodnotu vozidla vzhľadom na jeho cenu, a tiež faktory ako nízka spotreba paliva, pomerne vysoký podvozok a vo verzii Stepway aj charakter malého off-roadu.
Sandero Stepway síce nikdy pravým off-roadom nebolo, je však nepochybné, že práve estetika malého tereniaku je pre ľudí mimoriadne atraktívna.
Keď sme mali Daciu Sandero Stepway v našom redakčnom teste, v podstate sme si ju nevedeli vynachváliť. Pokiaľ ide o pomer ceny a ponúkanej hodnoty, iba sotva by sme na trhu hľadali inú značku, ktorá by bola schopná Dacii reálne konkurovať. Neplatí tvrdenie, ktoré niekedy nachádzame na internete, že Dacie majú tendencie podliehať korózii alebo byť náchylnejšie na servisné problémy, ako napríklad Renault.
Porovnali sme manuál s automatickou prevodovkou v Dacii Sandero Stepway! Ktorú si vybrať?
Skvelé vyhliadky vďaka Springu a Sanderu
V súčasnosti sa Dacii veľmi darí s elektromobilom Spring. Napriek tomu, že toto vozidlo skutočne ponúka málo, agresívna cenová politika a sústredenie sa na správne zákaznícke skupiny spravili z Dacie nového európskeho lídra elektromobility.
Na tohtoročnom ženevskom autosalóne značka odhalila novú verziu modelu Spring, ktorá má potenciál vďaka modernejšiemu dizajnu osloviť aj tých zákazníkov, ktorí doteraz váhali. Predpokladáme, že nová verzia Springu bude dostupná aj v praktickej verzii Spring Cargo, ktorú sme testovali nedávno, a ktorá má šancu stať sa voľbou číslo jeden pre firmy zaoberajúce sa doručovacími službami.
Dacia v roku 2023 predala dovedna 235 839 kusov modelov Sandero, čím sa malý hatchback stal európskou dvojkou v predajoch nových automobilov. V rebríčku najpredávanejších automobilov Daciu Sandero predbehla Tesla Model Y.
Vzniká tak oprávnený predpoklad, že Dacia, napriek svojmu budgetovému profilu, bude už do roku 2030 lídrom elektromobility v Európskej únii, a to vďaka nízkym cenám elektromobilov.
Test Dacia Spring Cargo: Firme ušetrí peniaze a má 1,5× väčší kufor ako Superb kombi
Čo ste inde nevideli: Kuriózne autá zo ženevského autosalónu objektívom nášho fotografa
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk