NOVÝ MODEL
Nissan odhalil nový JUKE, vracia sa k nápadnému žltému laku a vylepšuje interiér
Nový Juke ponúkne rozsiahle vylepšenia interiéru, ktoré zahŕňajú nové materiály, lepšiu ergonómiu aj viac pohodlia.
Zákazníkov poteší aj návrat ikonickej žltej farby exteriéru.
Ponuka motorov však ostáva nezmenená.
Vydané Text: Redakcia (n)
Nový Nissan Juke: žltá je späť
V rámci osvieženia v polovici životného cyklu spoločnosť Nissan v reakcii na dopyt zákazníkov opäť zavádza žltú farbu exteriéru svojho mestského crossoveru Juke, ktorá si získala popularitu v prvej generácii.
Okrem novej žltej farby vykonali dizajnéri a inžinieri spoločnosti Nissan významné zmeny v interiéri modelu Juke s cieľom zlepšiť atmosféru na palube, a to vďaka prepracovanej stredovej konzole a prístrojovej doske.
Interiér využíva aj nové materiály, čalúnenie a vylepšenú výbavu a povrchovú úpravu.
Konektivita vozidla bola aktualizovaná o väčší dotykový displej a ďalšie funkcie.
Nový odtieň žltej farby
V rámci modernizácie v polovici životného cyklu bol uvedený nový stupeň výbavy s názvom N-Sport, ktorý zdôrazňuje dynamické vlastnosti modelu Juke v exteriéri aj interiéri.
Opätovné zavedenie žltej farby exteriéru do modelového radu Juke je priamym dôsledkom požiadaviek zákazníkov, ktorí si žltú farbu obľúbili, keď bola uvedená na prvej generácii modelu Juke.
Nová žltá farba má iný odtieň ako odtieň na predchádzajúcej generácii modelu Juke.
V porovnaní s tou, ktorú ponúkal predchádzajúci Juke, je nová o niečo bledšia, čo jej dodáva modernejší a pôsobivejší vzhľad.
V novej výbave N-Sport je pôsobivosť žltej farby umocnená kontrastom žltej farby s prvkami v čiernej farbe: strechou, kolesami, spätnými zrkadlami, lemami kolies, mriežkou chladiča a stĺpikmi A a B.
Celkový efekt zvyšuje prirodzený vzhľad modelu Juke a dodáva mu šmrnc a nadhľad.
Modernizácia interiéru prináša vyššiu kvalitu a konektivitu
Pridanie pútavej žltej farby do palety modelu Juke je len začiatok.
V interiéri zlepšila život na palube značná práca dizajnérov a inžinierov spoločnosti Nissan.
Prvou zmenou, ktorú si súčasní zákazníci všimnú, keď si sadnú za volant je zväčšená veľkosť centrálnej obrazovky infotainmentu.
Od rohu k rohu má teraz 12,3 palca a bola naklonená smerom k vodičovi o 8 stupňov, aby sa dotykové ovládacie prvky na vzdialenejšom okraji obrazovky dostali do pohodlného dosahu, ale aj aby sa zlepšil pocit z kokpitu, ktorý majú zákazníci modelu Juke veľmi radi.
Keď sa vodič pohodlne usadí za volant, ocení nový, hladší materiál pripomínajúci kožu, ktorý vyzerá čistejšie a je príjemnejší na dotyk.
Za volantom je teraz 12,3-palcový digitálny TFT displej, na ktorom sa nachádzajú ukazovatele zobrazujúce rýchlosť a ďalšie kľúčové informácie o vozidle Juke.
Obrazovka s vysokým rozlíšením (1920 x 720 pixelov) umožňuje vodičovi nakonfigurovať displej tak, aby zobrazoval kombináciu informácií podľa jeho preferencií.
Digitálny prístrojový panel
Vzhľad digitálneho prístrojového panelu možno meniť medzi dvoma rôznymi základnými rozloženiami, pričom klasické rozloženie zobrazuje dva ciferníky a stredový priestor s ďalšími informáciami.
Alternatívne „rozšírené“ usporiadanie zobrazuje rýchlosť na ceste a otáčky motora, ktoré sú zobrazené na dvojici ciferníkov, ktoré sú naklonené a poskytujú trojrozmernú perspektívu.
To umožňuje väčší centrálny zobrazovací priestor, na ktorom sa môžu zobrazovať ďalšie informácie.
V strednej časti medzi ovládačmi môže vodič zobraziť navigačné pokyny vrátane mapy, ako aj údaje o spotrebe paliva, informácie o prehrávanej hudbe, výkone ekologickej jazdy, tlaku v pneumatikách a ďalšie kľúčové informácie.
Modernizovaný informačno-zábavný systém je vybavený intuitívnejšou domovskou obrazovkou, ktorá umožňuje používateľovi prispôsobiť si obrazovku tak, aby obsahovala „widgety“ pre najčastejšie používané funkcie, podobne ako je to v prípade domovskej obrazovky smartfónu.
Okrem toho má infotainment vylepšené rozpoznávanie hlasu a schopnosť „porozumieť prirodzenému jazyku“.
Vďaka tomu má systém k dispozícii širšiu škálu fráz a výrazov, ktoré dokáže chápať ako príkazy, pričom ignoruje váhanie alebo pauzy.
Bezdrôtové pripojenie Android Auto, rovnako ako bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay, je teraz k dispozícii aj v modeli Juke.
Systém infotainmentu teraz dokáže prehrávať video obsah zo zariadení pripojených cez USB, keď vozidlo stojí.
Harmonické žlté obloženie interiéru
Interiér modelu N-Sport je doplnený o pútavú žltú farbu exteriéru a má rovnaké žlté zvýraznenie v tvare bumerangu, ktoré prechádza cez hornú časť prístrojovej dosky, potom sa skláňa nadol a lemuje základňu novej centrálnej obrazovky infotainmentu a končí pri vetracích otvoroch.
Sedadlá výby N-Sport pokračujú v pútavej téme so žltými recyklovanými časťami z Alcantary® , ktoré ladia s novou farbou exteriéru a pokrývajú hornú vonkajšiu časť sedadla a pretínajú stred sedadla pri bočných opierkach.
Sedák a operadlo sú prešívané výrazným vzorom a na operadle je vo výške ramien vyrazený nápis „Juke“.
Odvážny efekt dotvára žlté prešívanie.
Pre stupne výbav N-Connecta, N-Design a Tekna sú k dispozícii aj nové sedadlá s vyšším komfortom.
Nové sedadlá N-Connecta majú novú látku s názvom Kira Melange, ktorá pozostáva z umelej kože s textilnými akcentmi, ktoré dopĺňajú časti sedadla s valčekovým vzorom.
V modeloch Tekna je novým materiálom čierna umelá koža s akcentmi a prešívanými časťami na sedáku a operadle.
Otvor sedadla, ktorý dodáva interiéru športový charakter, sa nachádza za hlavou cestujúcich a je obložený klavírnou čiernou povrchovou úpravou.
Vylepšené pohodlie v interiéri
Medzi ďalšie novinky v interiéri všetkých verzií modelu Juke patrí zväčšená odkladacia schránka pred spolujazdcom, ktorej objem sa zväčšil na 7,8 litra.
A lakťová opierka bola prepracovaná tak, aby bola opornejšia, s asymetrickým dizajnom, ktorý ju predĺžil o 25 mm, ale bez toho, aby to bolo na úkor držiakov na nápoje.
Lakťová opierka sa zdvíha, aby umožnila prístup k stredovej odkladacej schránke, rovnako ako v predchádzajúcom modeli Juke, ale veko je teraz vybavené klipom, ktorý pojme tri kreditné karty.
Všetky stupne výbavy modelu Juke sú teraz vybavené elektrickou ručnou brzdou, ktorá zabezpečuje maximálny priestor a pohodlie v priestore medzi prednými sedadlami.
Vo verzii Hybrid boli pre väčšie pohodlie premiestnené tlačidlá e-Pedal a EV Mode.
Počnúc výbavou N-Connecta sú teraz všetky verzie vybavené bezdrôtovou nabíjacou podložkou, ktorá pojme smartfón veľký ako iPhone 12 Pro Max. Okrem toho sú k dispozícii zásuvky USB-A aj C, ktoré môžu využívať cestujúci vpredu.
Technicky zdatné deti (alebo dospelí) na zadných sedadlách ocenia nabíjacie body USB-A aj USB-C, ktoré zabezpečia, že ich zariadenia budú počas cesty plne nabité.
Ďalšie nové možnosti farieb exteriéru
Zatiaľ čo návrat žltej farby upúta pozornosť fanúšikov modelu Juke, v palete exteriéru sú aj ďalšie zmeny.
Doterajšiu perleťovú bielu nahradil nový odtieň , ktorého nové zloženie dodáva bielej farbe ešte čistejší vzhľad, a navyše obsahuje viac metalických vločiek pre väčší perleťový efekt.
Rovnako aj čierna metalíza je úplne nová. Nová farba je sýtejšia a tmavšia.
To sa dosiahlo použitím väčšieho množstva pigmentu uhlíkovej černe a nahradením metalických vločiek sklenenými vločkami, čo má za následok vytvorenie vyššieho stupňa „iskrenia“ .
Nové možnosti výberu diskov kolies sú teraz k dispozícii pre Juke v troch najvyšších stupňoch výbavy.
Každá výbava má štandardne dodávané diksy kolies a alternatívu na želanie.
Štandardné disky kolies na vozidlách N-Connecta a N-Design sú úplne nové a každý z nich má päťlúčový dizajn, ale dizajny sú pre každú výbavu jedinečné.
Voliteľná je po novom pre výbavy N-Connecta, N-Design, N-Sport a Tekna atraktívna alternatíva 19″ diskov kolies s aero krytmi.
K dispozícii je nová možnosť pneumatík s nízkym valivým odporom pre 17″ kolesá, ktorá je k dispozícii pre verziu Hybrid vo výbavových stupňoch Acenta a N-Connecta.
Ďalšie asistenčné technológie pre vodiča
S modernizáciou modelu Juke prichádza štandardná výbava systému varovania pred vybočením z jazdného pruhu.
Núdzové udržiavanie v jazdnom pruhu je voliteľnou výbavou, ale od stupňa Tekna je štandardom.
Monitoruje polohu vozidla Juke v jazdnom pruhu napríklad na diaľnici, a ak sa vozidlo priblíži príliš blízko k hranici jazdného pruhu vymedzenej bielymi čiarami, spustí vibrácie vo volante, aby upútalo pozornosť vodiča.
Bez korekcie vozidlo zasiahne a upraví smer jazdy, aby udržalo trajektóriu vozidla v jazdnom pruhu.
Vďaka centrálnej obrazovke s vysokým rozlíšením sa zvýšilo aj rozlíšenie zadnej kamery z 0,3 na 1,3 megapixela.
To znamená, že cúvacie manévre možno vďaka jasnejšiemu obrazu robiť ešte istejšie, najmä v situáciách so slabým osvetlením.
Zadná kamera je teraz štandardom pre všetky stupne výbavy modelu Juke, zatiaľ čo 360° kamerový parkovací systém, ktorý kombinuje pohľad zo štyroch kamier okolo vozidla a vytvára tak „pohľad z vtáčej perspektívy“ na polohu vozidla pri parkovacích manévroch, je k dispozícii od výbavy N-Connecta vyššie.
V prípade prudkého brzdenia v dôsledku neočakávaného náhleho zastavenia vozidla pred vami budú teraz brzdové svetlá blikať, aby upozornili vodiča za vami.
Nezmenená ponuka motorov
Juke je vybavený dvoma možnosťami pohonu.
Elektrifikovanou možnosťou je Juke Hybrid, ktorý pozostáva zo spaľovacieho motora Nissan špeciálne vyvinutého pre prácu v hybridnom pohone.
Vyvíja výkon 69 kW (94 k) a krútiaci moment 148 Nm.
Na elektrickej strane má hlavný elektromotor výkon 36 kW (49 k) a krútiaci moment 205 Nm, ktorému pomáha 15 kW vysokonapäťový štartér/generátor, ktorý pracuje prostredníctvom meniča a 1,2 kWh kvapalinou chladenej batérie.
Výsledkom je hnacie ústrojenstvo, ktoré poskytuje o 25 % vyšší výkon ako súčasný benzínový motor, pričom spotreba paliva sa v mestskom cykle zníži až o 40 % a v kombinovanom cykle až o 20 %.
Pod kapotou neelektrifikovanej motorizácie pre JUKE sa nachádza účinný 1,0-litrový trojvalcový benzínový motor DIG-T s turbodúchadlom. Je kompaktný a ľahký, čím vdychuje modelu Juke charakter zábavy z jazdy, ktorú majitelia očakávajú. Produkuje 114 k a krútiaci moment 200 Nm.
K dispozícii je 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka (DCT) s radením pádlami pod volantom a voličom jazdných režimov (Eco, Standard, Sport), vďaka čomu môžu vodiči bez námahy prispôsobiť svoj jazdný štýl akémukoľvek scenáru jazdy pre maximálnu zábavu na ceste.