NOVINKY
Keď model dosiahne svoje maximum: Nové Audi RS 6 Avant GT je umelecké dielo
Výroba iba 660 kusov a polep na základe Audi 90 quattro IMSA GTO zaručuje výnimočnosť.
Špeciálna edícia je plná exkluzívnych detailov exteriéru aj interiéru.
Vydané Text: Redakcia (n)
Myšlienka Audi RS 6 Avant GT siaha až ku konceptu RS 6 GTO z roku 2020
Dvanásť študentov, ktorí sa učia pracovať ako mechanici karosérií, konštruktéri, automechanici a autolakovníci, pracovali na projekte šesť mesiacov s podporou Audi Design.
Väčšinu inšpirácie čerpali z legendárneho pretekárskeho vozidla Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989.
Výsledok ukazuje, akou širokou škálou spôsobov môžu mladé talenty prispieť spoločnosti aj počas svojej praxe.
Bezkonkurenčný vzhľad
Nové Audi RS 6 Avant GT sa od ostatných modelov v ponuke, RS 6 Avant a výkonnej verzie RS 6 Avant, odlišuje ešte pôsobivejším vzhľadom, ktorý vychádza z konceptu RS 6 GTO. Nápadne inšpirovaná je predovšetkým predná časť.
Maska chladiča Singleframe a nasávače vzduchu sú celé vo vysokolesklej čiernej farbe, vďaka čomu vozidlo pôsobí ešte nižšie a širšie.
Vertikálne lamely v prednom nárazníku, nová mriežka nasávania a mohutný predný splitter integrovaný do nárazníka umocňujú ostrejší vzhľad.
Nový spôsob výroby z uhlíkových vlákien
Spoločnosť Audi Sport prvýkrát nielenže používa úplne prepracovanú kapotu, ale ju aj vyrába z uhlíkových vlákien.
Jedinečná povrchová úprava robí z karbónového materiálu prepracovanej kapoty skutočný pútač pozornosti.
Integrované výduchy vzduchu za veľkými 22-palcovými kolesami znižujú tlak vzduchu v podbehoch kolies a zlepšujú chladenie bŕzd.
Rovnako ako kapota, aj blatníky, v ktorých sa nachádzajú veľké kolesá, sú prvýkrát celé vyrobené z uhlíkových vlákien – čo je vrcholom na samotnom vozidle, ako aj pre výrobu Audi.
Nové Audi RS 6 Avant GT je vrcholom modelového radu
Špeciálna edícia je plná exkluzívnych detailov exteriéru aj interiéru.
Pôsobivý spojler na hrane strechy, prepracovaný difúzor a 22-palcové disky kolies s výrazným dizajnom podčiarkujú jeho vrcholné postavenie v modelovom rade.
V interiéri sa ako exkluzívne akcenty nachádzajú kvalitné škrupinové sedadlá, svieža farebná kombinácia a individuálne číslovanie na stredovej konzole.
Ľahké nastaviteľné vinuté pruženie jedinečné pre RS 6 Avant GT a prepracovaný športový diferenciál quattro na zadnej náprave umocňujú zážitok z jazdy.
Preplňovaný osemvalcový motor s dvoma turbodúchadlami dosahuje max. výkon 463 kW (630 k) a poskytuje krútiaci moment 850 Nm od 2300 do 4 500 ot/min. Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP je pritom 12,7 – 12,2 l /100 km.
Výroba v spoločnosti Böllinger Höfe je uhlíkovo neutrálna
Na dosiahnutie tohto cieľa Audi využíva ekologickú elektrickú energiu a teplo z obnoviteľných zdrojov – dôležitý míľnik pre značku aj pre závod v Neckarsulme.
Emisie CO2, ktorým Audi zatiaľ nedokáže zabrániť prostredníctvom obnoviteľných zdrojov energie, sa kompenzujú pomocou uhlíkových kreditov z certifikovaných environmentálnych projektov.
Spoločnosť tak významne prispieva k Mission:Zero – environmentálnemu programu prémiového výrobcu pre plne udržateľnú výrobu.