Corvette Stingray Z06 2015: lepšie to už nebude

Corvette v Detroite predstavilo ostré športové kupé Corvette Stingray s označením Z06. Dobre si ju pozrite, je to najšportovejšia verzia siedmej generácie, aká sa bude vyrábať. So ZR1 sa tentoraz nepočíta.
Vydané  Text: 
Premiéra okruhovo zameraného športiaku Corvette Stingray Z06 na tohtoročnom NAIAS sa niesla v trochu rozporuplnom duchu. Na jednej strane je tu skutočne úchvatný exemplár nadupaného auta, na druhú stranu ho v GM považujú za tak dobrý, že táto generácia „korvety“ príde o vrcholnú špecifikáciu ZR1. Dôvod, prečo máte chcieť Corvette Stingray Z06 sa nachádza pod dlhou vydutou kapotou s poriadnymi žiabrami. Jedná sa o motor V8 6,2 l. Pretože Z06 musí nahradiť ZR1, je preplňovaný 1,7 litrovým kompresorom Eaton s medzichladičom, ktorý je schopný točiť až 20.000/min ( na rozdiel od Eatonu v ZR1, ktorý zvládol len 15 tisíc ). Tiež má kratšie rotory, aby sa zlepšila rýchlosť reakcií. GM zatiaľ neuviedlo presné parametre, ale motor má mať „najmenej 635 koní (467 kW)“ a 860 Nm pôjde na zadné kolesá buď prostredníctvom sedemstupňového manuálu alebo osemstupňového automatu. Motor samotný dostal priame vstrekovanie, variabilné časovanie ventilov a suchú kľukovú skriňu, takže žiadna primitívna americká sila, ale sofistikovaná technika. Motorom to ale iba začína. Karoséria prešla radom drobných úprav vrátane otvorov pre prívod a odvod horúceho vzduchu od bŕzd a dostala spodné karbónový bodykit ( súčasť Z51 Performance Package ), krídlo, difúzor a veľké kolesá Michelin Pilot Sport. Súčasťou balíčka sú tiež pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup. Prenos sily motora na kolesá pomáha zlepšovať elektronicky ovládaný diferenciál so zvýšenou svornosťou, o stabilitu auta a jazdný komfort sa starajú tlmiče Magnetic Ride Control. Interiér sa od klasickej Corvette Stingray príliš nelíši. Nájdete v ňom navyše volant sa sploštenou spodnou časťou a možno vyberať medzi sedadlami GT a Competition Sport, pričom v kabíne nájdete kombináciu kože Nappa, mikroplyšu, hliníka a karbónu. Novinkou je hliníkový ochranný rám, ktorý umožňuje u Z06 jazdiť s odstráneným strešným panelom. Aj bez neho má automobil o 20 % väčšiu tuhosť, ako ZR1, s ním potom dokonca o 60 %.







Inzercia

Inzercia