Corvette v Detroite predstavilo ostré športové kupé Corvette Stingray s označením Z06. Dobre si ju pozrite, je to najšportovejšia verzia siedmej generácie, aká sa bude vyrábať. So ZR1 sa tentoraz nepočíta.
Premiéra okruhovo zameraného športiaku Corvette Stingray Z06 na tohtoročnom NAIAS sa niesla v trochu rozporuplnom duchu. Na jednej strane je tu skutočne úchvatný exemplár nadupaného auta, na druhú stranu ho v GM považujú za tak dobrý, že táto generácia „korvety“ príde o vrcholnú špecifikáciu ZR1.
Dôvod, prečo máte chcieť Corvette Stingray Z06 sa nachádza pod dlhou vydutou kapotou s poriadnymi žiabrami. Jedná sa o motor V8 6,2 l. Pretože Z06 musí nahradiť ZR1, je preplňovaný 1,7 litrovým kompresorom Eaton s medzichladičom, ktorý je schopný točiť až 20.000/min ( na rozdiel od Eatonu v ZR1, ktorý zvládol len 15 tisíc ). Tiež má kratšie rotory, aby sa zlepšila rýchlosť reakcií.
GM zatiaľ neuviedlo presné parametre, ale motor má mať „najmenej 635 koní (467 kW)“ a 860 Nm pôjde na zadné kolesá buď prostredníctvom sedemstupňového manuálu alebo osemstupňového automatu. Motor samotný dostal priame vstrekovanie, variabilné časovanie ventilov a suchú kľukovú skriňu, takže žiadna primitívna americká sila, ale sofistikovaná technika.
Motorom to ale iba začína. Karoséria prešla radom drobných úprav vrátane otvorov pre prívod a odvod horúceho vzduchu od bŕzd a dostala spodné karbónový bodykit ( súčasť Z51 Performance Package ), krídlo, difúzor a veľké kolesá Michelin Pilot Sport. Súčasťou balíčka sú tiež pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup. Prenos sily motora na kolesá pomáha zlepšovať elektronicky ovládaný diferenciál so zvýšenou svornosťou, o stabilitu auta a jazdný komfort sa starajú tlmiče Magnetic Ride Control.
Interiér sa od klasickej Corvette Stingray príliš nelíši. Nájdete v ňom navyše volant sa sploštenou spodnou časťou a možno vyberať medzi sedadlami GT a Competition Sport, pričom v kabíne nájdete kombináciu kože Nappa, mikroplyšu, hliníka a karbónu. Novinkou je hliníkový ochranný rám, ktorý umožňuje u Z06 jazdiť s odstráneným strešným panelom. Aj bez neho má automobil o 20 % väčšiu tuhosť, ako ZR1, s ním potom dokonca o 60 %.