Nový model

Mitsubishi spustilo predaj Coltu, využíva techniku z Renaultu Clio. Zverejňujeme slovenský cenník

Značka Mitsubishi na slovenský trh uviedla novú generáciu modelu Colt.

Ide o takzvaný rebadging Renaultu Clio, obchodná ponuka ale môže byť pre zákazníkov motivujúca.
Vydané  Text: 

Zastúpenie automobilky Mitsubishi na Slovensku oficiálne spustilo predaj novej generácie mestského hatchbacku Colt.

Automobil, ktorý má základ v Renaulte Clio, je v skutočnosti dielom aliancie automobiliek a nesie v sebe početné technológie japonskej automobilky s tromi diamantmi v logu.

Mitsubishi Colt bol v minulosti praktickým automobilom nielen do mesta, hoci jeho kompaktné rozmery ho predurčovali predovšetkým do urbanizovaného prostredia. Nová generácia stále patrí medzi kompaktné automobily, ale s celkovou dĺžkou 4 053 mm a šírkou karosérie 1 798 mm dokáže ponúknuť solídny vnútorný priestor. Zachováva si pritom veľmi dobrý priemer otáčania iba 10,4 metra.

Inzercia

Inzercia

Navyše, objem batožinového priestoru dosahuje až 391 litrov, čo je iba o štyri litre menej ako o číslo väčší hatchback Hyundai i30.

Päťmiestny Mitsubishi Colt v novej generácii

Biely Colt v popredí je predstaviteľ 6. generácie modelu

Inzercia

Inzercia

 

Zatiaľ čo Renault Clio podľa aktuálneho cenníka začína na cene 14 800 €, Colt v cenníku figuruje od 15 900 €. Ponuka základnej výbavy je podľa cenníka takmer totožná, Colt má však vo výbave Inform o palec menšie disky kolies (15″), slabší motor (49 kW/67 koní) a nemá v cene oranžovú metalízu, ale biely lak.

Zatiaľ čo základná výbava obsahuje oceľové disky s pekným dizajnom krytov, od výbavy INVITE+ už Colt stojí na zliatinových 16″ diskoch

Colt je v predaji ako hybrid a vo verziách s benzínovými motormi 1.0 MPI a 1.0 MPI-T. Prvý MPI je atmosférický, druhý MPI-T je preplňovaný turbom. Zatiaľ čo verzia bez turba dokáže vygenerovať maximálny výkon 49 kW (67 k), preplňovaná verzia už 67 kW (91 k) – teda rovnako ako TCe 90 v Cliu. Podstatnejší je však rozdiel v krútiacom momente týchto dvoch motorov, 95 a 160 Nm majú vplyv na dynamiku vozidla už v nízkych rýchlostiach.

Hybrid si z kufra odkrojil až štvrtinu objemu, k dispozícii je tak 301 litrov namiesto 391.

Z obchodného hľadiska bude zaujímavý najmä variant 1.6 Hybrid s cenovkou začínajúcou na 23 200 €. Toto pohonné ústrojenstvo pozostáva z benzínového štvorvalcového motora s objemom 1,6 litra, ktorý je podporovaný elektrickým motorom. Hybridný Colt tak dokáže pri rozjazdoch preferovať elektrický pohon a tiež podporovať ten benzínový pri vyšších rýchlostiach, aby kompenzoval potenciálny nedostatok výkonu na diaľnici.

Fotografia z prezentácie technických vlastností hybridného systému v Mitsubishi Colt

Kombinovaná spotreba hybridného Coltu je podľa metodiky WLTP 4,2-4,3 l/100 km, teda práve toľko, čo pri benzínových verziách, avšak pre potreby uloženia akumulátora bol zmenšený batožinový priestor na 301 litrov. Keď si zákazník vyberie hybrid, dostane k nemu automatickú prevodovku.

Silným argumentom v prospech kúpy Mitsubishi Colt má byť program Záruka kvality. Na nové vozidlo je záruka 5 rokov/100 000 km, 5 rokov alebo 100 000 km záruka na originálne príslušenstvo Mitsubishi, 8 rokov alebo 160 000 km záruka na batériu pohonu vrátane zaručenej kapacity minimálne 63%, 12 rokov záruka proti prehrdzaveniu karosérie, 15 rokov Mitsubishi Asistenčná služba a kontrola stavu vozidla zadarmo. Navyše Mitsubishi založilo program pre majiteľov starších vozidiel so zľavou na originálne náhradné diely podľa veku vozidla.

Slovenské cenníky Mitsubishi Colt:




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia