Facelift
Hyundai vylepšil svoje najlacnejšie SUV. Bayon teraz viac pripomína väčší model Kona
Označenie SUV môže vzbudiť kritické ohlasy, pretože ide skôr o crossover – niečo medzi hatchbackom a SUV, v prípade Bayonu na veľmi kompaktnom podvozku.
Zadná časť vozidla má prepracovaný nárazník a do ponuky pribudli nové 16- a 17-palcové disky kolies.
Štýlový model s charakteristickým dizajnom bol vylepšený o nový robustný dizajn exteriéru a sviežejší interiér.
Vydané Text: Redakcia (s)
Tlačová správa – Hyundai predstavil nový Bayon s odvážnym a robustným dizajnom exteriéru. Auto disponuje rozsiahlym zoznamom prvkov inteligentnej konektivity a bezpečnosti, vďaka ktorým vyniká v segmente subkompaktných SUV.
Nový robustný vzhľad a nové farby
Nový Bayon sa môže pochváliť výrazným dizajnom. Predná lišta LED denného osvetlenia (Daytime Running Lights) bola integrovaná do kapoty, aby vytvorila svetelný podpis Seamless Horizon známy už z iných modelov Hyundai. Tvar a vzor predného nárazníka, ako aj maska chladiča boli vylepšené, aby vytvorili odvážnejší a drsnejší vzhľad.
Zadná časť vozidla má prepracovaný nárazník a do ponuky pribudli nové 16- a 17-palcové disky kolies.
Bayon je obľúbený okrem iného aj pre svoj štýlový a netradičný dizajn, ktorým vyčnieva z davu. Tento efekt je dosiahnutý neočakávanými a pútavými proporciami a výraznými grafickými prvkami. Vpredu v spodnej časti auta po novom nájdeme dizajnovo vynovenú mriežku chladiča. Pri pohľade zboku má Bayon klinovitý vzhľad. Smerom dozadu šípovité svetlá podčiarkujú dynamiku stĺpika. Hranaté línie, trojuholníkové tvary a horizontálne línie karosérie vozidla dodávajú Bayonu moderný vzhľad.
Zákazníci nového Bayonu si môžu vybrať až z deviatich farieb exteriéru – vrátane štyroch nových farieb: sivej Lumen Grey Pearl, modrosivej Meta Blue Pearl, modrej Vibrant Blue Pearl žiarivej Lucid Lime Metallic. Voliteľná dvojfarebná strecha vo farbe Phantom Black je k dispozícii aj s niekoľkými farbami exteriéru.
Navigácia už v základe
V súlade s pro-zákazníckym prístupom značky Hyundai ponúka nový Bayon pokročilé technológie konektivity. Jeho najmodernejší digitálny kokpit a vyspelé funkcie infotainmentu sú teraz ešte lepšie vďaka možnosti bezdrôtových aktualizácií máp Over-the-Air (OTA).
Vodič ocení prehľadnú 4,2-palcovú LCD prístrojovú dosku a 10,25-palcovú obrazovku infotainmentu. Novinkou je, že navigácia je ponúkaná ako štandard už v základných výbavách Bayonu. Ďalej nechýbajú ani už obľúbené funkcie ako napr. voliteľná 10,25-palcová konfigurovateľná digitálna prístrojová doska, ktorá mení grafiku v závislosti od zvoleného režimu jazdy, podpora služieb Apple CarPlay a Android Auto, bezdrôtová nabíjačka mobilných telefónov a najnovšia aktualizácia telematických služieb Bluelink.
Dva USB-C porty – jeden vpredu a jeden vzadu – uľahčujú nabíjanie najnovších technologických zariadení. Predný USB-A port zasa umožňuje prenos dát, vďaka čomu môžu cestujúci pripojiť svoj smartfón k informačno-zábavnému systému auta. V príplatkovej ponuke náročnejší zákazník nájde aj prémiový audio systém Bose, ktorý pasažierom sľubuje vysokokvalitný zážitok z počúvania vďaka ôsmim reproduktorom – vrátane subwoofera.
Vylepšené vnútorné osvetlenie
Nový Bayon sa môže pochváliť aj priestranným a dobre osvetleným interiérom. Cestujúci vpredu aj vzadu ocenia vysoké pohodlie, poteší veľký batožinový priestor.
Vo vynovenom Bayone sú žiarovky nahradené LED technológiou pre lepšie osvetlenie v aute. Za príplatok zákazník získa viacfarebné ambientné osvetlenie prednej časti kabíny, ktoré umožňuje prispôsobiť si farbu vnútorného osvetlenia ich nálade.
Najmodernejšia bezpečnosť
Nový Bayon, najmenší člen SUV rodiny Hyundai, sa odlišuje od svojich konkurentov množstvom funkcií poloautonómnej jazdy.
Asistent sledovania jazdného pruhu (LFA) udržiava vozidlo v strede svojho jazdného pruhu. Asistent autonómneho núdzového brzdenia (FCA) pomáha zabrániť zrážke vpredu tým, že najprv varuje vodiča a v prípade potreby vozidlo zabrzdí. Táto bezpečnostná funkcia zahŕňa detekciu áut, chodcov a cyklistov, ako aj funkciu Junction Turning (FCA-JT), ktorá dokáže auto zabrzdiť, aby zabránila zrážke s protiidúcim autom pri odbočovaní na križovatke.
Ďalšia pokročilá funkcia, inteligentný tempomat založený na navigácii (NSCC), využíva údaje z navigačného systému vozidla na autonómne nastavenie rýchlosti pri jazde na diaľnici alebo rýchlostnej ceste.
Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla (BCA) využíva viaceré senzory v zadnom nárazníku a ak zachytí iné vozidlo vo svojej blízkosti, na vonkajších spätných zrkadlách sa zobrazí vizuálna výstraha. V prípade potreby dokáže BCA aktívne zasiahnuť, čím zabráni kolízii alebo zníži poškodenie nárazom.
Nový Bayon tiež obsahuje funkcie, ktoré dbajú na pozornosť vodiča. Upozornenie na pozornosť vodiča (DAW) analyzuje vzory jazdy, aby pomohol odhaliť ospalú alebo roztržitú jazdu. Tento systém funguje v spolupráci s LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), ktorý vodiča upozorní, keď sa vozidlo pred ním začne pohybovať vpred.
Modernizovaný Bayon ponúka službu eCall druhej generácie založenú na 4G sieti, ktorá v prípade nehody a aktivovaní airbagov automaticky upozorní záchranné zložky. Alternatívne môžu cestujúci túto funkciu aj sami aktivovať stlačením červeného SOS tlačidla.
Nový Bayon na Slovensku už v lete
Nový Hyundai Bayon sa začne vyrábať v apríli a do slovenských predajní dorazí začiatkom leta 2024. Cenník a ďalšie technické informácie zverejní importér v najbližších mesiacoch.
Dodajme, že odchádzajúca aktuálna verzia modelu Bayon v slovenskom cenníku figuruje s cenou od 15 440 €.