Autopriemysel

Obrat Volkswagenu. Odloží výrobu malých lacných elektromobilov, sústredí sa lacné benzínové vozidlá

Uvoľnenie pravidiel EURO 7 znamená, že malé autá so spaľovacím motorom sa môžu predávať dlhšie.

Pre VW to ale nemusí byť strategicky najvýhodnejšie, pretože segment obsadia iní výrobcovia.
Vydané  Text: 

Lacné elektromobily sa odkladajú

Volkswagen odkladá sériovú výrobu nového cenovo dostupného batériového elektromobilu, pretože miernejšie pravidlá emisnej normy Euro 7  znamenajú, že menšie autá so spaľovacími motormi sa budú môcť predávať dlhšie, ako sa očakávalo, informuje nemecký auto motor und sport.

Výroba malého elektrického automobilu, založenom na na koncepte ID.2all predstavenom v marci minulého roka, má byť spustená až v máji 2026 namiesto roku 2025, uvádza správa nemeckých médií, ktorú sprostredkoval aj denník Automotive News Europe.

Produkčná verzia ID.2all sa bude predávať za štartovaciu cenu necelých 25-tisíc eur. Maloobchodná cena bude teda stále vyššia ako u konkurenčných modelov so spaľovacími pohonmi, ako je Polo od VW, ktoré bude na trhu v rovnakom čase. Nové Polo stojí v Nemecku necelých 22-tisíc eur, na Slovensku sa predáva od 19 290 eur.

Benzínové malé autá dostali viac času

Volkswagen a ďalší európski výrobcovia automobilov očakávali, že do konca desaťročia už nebudú môcť predávať malé autá s benzínovými pohonmi so ziskom, a to práve kvôli prísnym pravidlám Euro 7.

Po silnom lobingu zo strany priemyslu sa krajiny EÚ dohodli, že nebudú meniť existujúce emisné limity pre autá a dodávky.

Tento vývoj znamená, že malé autá s klasickými motormi sa môžu naďalej vyrábať bez nákladných modernizácií, ktoré by ich viedli k stratám.

VW má však naďalej v pláne odhaliť sériový ID2all v roku 2025 a vyrobiť menší objem až do úplného rozbehu v nasledujúcom roku. Takýto postup je v konečnom dôsledku štandardný, o čom sme informovali napríklad aj v súvislosti so spustením výroby predprodukčných modelov Passat a Superb v bratislavskom výrobnom závode.

Oneskorenie využijú konkurenti

Oneskorenie sériovej výroby je pre zákazníkov dobrou správou, avšak tento posun nie je nutne priaznivý pre koncern.

VW môže v dôsledku oneskorenia výroby a predaja cenovo dostupného elektromobilu zaostať za európskymi konkurentmi, ako je Stellantis, ktorý už odhalil malý plne elektrický Citroën ë-C3 s cenovkou začínajúcou na 23 300 eurách.

O slovo sa tiež hlásia čínske automobilky Geely a BYD, ktoré mieria do Európy lacnými elektromobilmi.

Prečítajte si aj:

VW už spustil zásadnú zmenu výrobných plánov

Oneskorenie ID.2all prichádza v čase, keď šéf značky VW Thomas Schäfer otriasol výrobnou sieťou automobilky v Európe s cieľom znížiť náklady.

Odteraz bude na výrobu naplánovaných iba 80 percent z maximálneho predpokladaného objemu predaja nového modelu, povedal Schäfer pre auto motor und sport. Predchádzajúce plánovanie výroby VW zahŕňalo rezervu pre prípad, že by bol dopyt vyšší, ako sa očakávalo.

Ak obchodné oddelenie odhadovalo, že ročne predá 150-tisíc kusov nového modelu, produkcia bola plánovaná na 170 000 vozidiel.

Nové 80-percentné plánovanie sa po prvýkrát využíva pri výrobe najnovšieho nového modelu strednej triedy Passat v Bratislave.

„Zavedieme to pre všetky budúce modely a už sme to naplánovali ako súčasť pridelenia závodu,“ povedal Schäfer.

 







Inzercia

Inzercia