Newsfilter
Boli lojálni, kým si nemuseli autá nechať aj po skončení záruky. Prieskum odhalil značky, ktorým ľudia ešte dôverujú, vyjadrili sa aj Slováci
Slovenskí motoristi podľa ankety Najdôveryhodnejšie značky naďalej preferujú českého výrobcu.
V zahraničí sa dôveryhodnosť značiek hodnotí aj na základe lojality zákazníkov, kde výsledky odhaľujú iných výrobcov.
Vydané Text: Redakcia (R)
Lojalita zákazníkov má pre automobilové značky veľmi vysokú hodnotu. Avšak táto lojalita už nie je taká pevná, ako bývala v minulosti. Vďačíme za to rozmanitejšiemu sortimentu produktov, odhaľujú najnovšie poznatky z trhu.
Faktory ako kolísanie cien, vysoké úrokové sadzby a dlhé čakacie doby na doručenie prispievajú k poklesu vernosti značke u zákazníkov.
V septembri vydaná štúdia od J.D. Power dospela k záveru, že pre automobilky je čoraz ťažšie udržať si zákazníkov práve z uvedených dôvodov, pričom významnú úlohu v prechode zákazníkov na iné značky zohrávajú dobré obchodné ponuky dostupné práve v čase zvažovania nákupu nového vozidla.
Inzercia
Zmeny naštartoval nedostatok čipov
Nedostatok mikročipov nepriamo ovplyvnil spotrebiteľov, ktorí si museli svoje vozidlá ponechať dlhšie, než boli zvyknutí a mali v úmysle, a tak začali tak skúšať konkurenčné značky.
Zmeny nastali po zvýšení dostupnosti vozidiel v roku 2023 a väčšom počte možností na trhu, čo spôsobilo pokles lojality medzi značkami.
Zhrnuté, majitelia boli dlhšie pripútaní k svojim vozidlám v dôsledku pretrvávajúcich prerušení v dodávateľskom reťazci, čo viedlo k servisným problémom s vozidlami.
Táto kombinácia faktorov motivovala niektorých spotrebiteľov vyskúšať iný model – s iným znakom na kapote.
Predtým majitelia vymenili svoje vozidlo skôr, než sa objavili problémy, a táto skúsenosť ich priťahovala späť k rovnakej značke vďaka preukázanej spoľahlivosti.
Ktoré značky majú najvyššiu mieru lojality?
Podľa zdroja od Porsche má najvyššiu mieru lojality značka Porsche, s 56,8 percentami v segmente prémiových áut.
Nasleduje Mercedes-Benz s 50,5 percentami.
V segmente prémiových SUV vedú Volvo a BMW, s mierou lojality 56,5 a 56,1 percenta.
V segmente masovo vyrábaných automobilov je značka Toyota na prvom mieste s 60 percentami, nasleduje Honda s 55 percentami.
Medzi kupujúcimi SUV má najvyššiu mieru lojality značka Subaru s 61,1 percenta, tesne za ňou je Toyota s 60,5 percentami.
V segmente picku-pov vedie Ford s mierou lojality 64,6 percenta, čo je najvyššie skóre v štúdii.
Slovenské sympatie k automobilkám
Koncom minulého roka boli zverejnené výsledky mediálne pomerne známej ankety Najdôveryhodnejšia značka, v ktorej už siedmykrát po sebe v kategórii Osobné automobily zvíťazila automobilka Škoda.
Ankety ako takej sa zúčastnilo 2-tisíc respondentov, teda pomerne malá vzorka. Slovenskí spotrebitelia hodnotili viac ako 700 značiek v 85 kategóriách, pričom niektoré kategórie, ako napríklad Osobné automobily, hodnotili iba vodiči.
Škoda je dlhodobo považovaná za lídra v zákazníckej lojalite. Na Slovensku sa automobilka doťahuje o prvenstvo medzi súkromnými zákazníkmi so značkou Hyundai, ktorá sa takisto teší priazni odbornej aj laickej verejnosti.
V prieskume zvíťazila značka Škoda u respondentov všetkých vekových kategórií, u mužov aj u žien. Rovnako tak potvrdila svoju dominantnú pozíciu na vidieku, v menších aj väčších mestách a zvíťazila taktiež vo všetkých krajoch.