Nápadný Avtotor Amber sa vyrábať bude, potvrdil výrobca. 50-tisíc kusov ročne využijú rodiny, ZŤP aj doručovacie firmy
Kaliningradský závod Avtotor spustí sériovú výrobu vlastného rámovo-panelového elektrického vozidla Amber vo štvrtom štvrťroku 2024. Vyhlásenie bolo vydané na medzinárodnom automobilovom fóre MANF-2023. Podľa telegramového kanála Avtopotok bude kapacita závodu Avtotor na výrobu elektrických áut 50-tisíc áut ročne. Závod plánuje lokalizovať výrobu pre elektrický motor, prevodovku, podvozok a riadenie vozidla, ako aj trakčnú batériu, výkonovú elektroniku a systémy… Prečítať celé
Vydané Text: Erik Stríž
Kaliningradský závod Avtotor spustí sériovú výrobu vlastného rámovo-panelového elektrického vozidla Amber vo štvrtom štvrťroku 2024. Vyhlásenie bolo vydané na medzinárodnom automobilovom fóre MANF-2023.
Podľa telegramového kanála Avtopotok bude kapacita závodu Avtotor na výrobu elektrických áut 50-tisíc áut ročne.
Závod plánuje lokalizovať výrobu pre elektrický motor, prevodovku, podvozok a riadenie vozidla, ako aj trakčnú batériu, výkonovú elektroniku a systémy karosérie. Tento vskutku ambiciózny zámer si pritom vyžiadal pomerne nízke finančné investície.
Rozpočet na vývoj dizajnu kompaktného elektrického vozidla predstavoval 481,5 milióna rubľov (~4,9 mil. eur) a vytvorenie skúšobného laboratória pre elektrárne si vyžiadalo 427 miliónov rubľov (~4,34 mil. eur).
Ako už skôr uviedol zakladateľ a hlavný akcionár spoločnosti Avtotor, Vladimir Shcherbakov, modelový rad Amber zahŕňa tri typy kompaktných automobilov: pre mladých ľudí, rodinnú verziu a variant pre ľudí so zdravotným postihnutím.
Dizajn auta by mal mať „európsky štýl“, podobne ako MINI, uvádza ruský denník Autostat (zdroj). Podľa neho už existujú prototypy, pracuje sa na nich, má prebehnúť séria testov vrátane nárazových bezpečnostných skúšok.
Platforma, ktorá je základom budúceho nového automobilu, je vlastným vývojom Avtotoru a vlastní naň duševné práva.
Avtotor zároveň nepotvrdil, že sa nový elektrický automobil bude vyrábať pod značkou závodu; s najväčšou pravdepodobnosťou to bude riešiť samostatná spoločnosť, hoci názov Amber by mal byť zachovaný.
Model Amber je zameraný na mladých ľudí a sektor zdieľania áut. Považuje sa za použiteľný aj pre doručovanie, komunálne služby a sociálny sektor.
Spoločnosť zároveň zdôrazňuje, že platforma elektrických vozidiel je jej vlastným vývojom a nie iba licencovaným produktom. A hoci je pre Rusko, predovšetkým v aktuálnej situácii, ťažké konkurovať svetovým lídrom, vznik rozpočtových modelov ako Amber podľa výrobcu otvára nové vyhliadky na elektrifikáciu dopravy v krajine.
Cena elektromobilu Avtotor Amber
Predajná cena jednotlivých verzií modelovej rodiny Amber zatiaľ nebola oznámená a predpokladáme, že tak výrobca spraví koncom budúceho roka.
Očakávania sú však také, že ako automobil poverený popularizáciou elektromobility by mal mať atraktívnu cenovku začínajúcu na úrovni, ktorá bude konkurencieschopná aj pre paralelne dovážané elektrické automobily z Číny.
Vplyvom sankcií sa Rusko v uplynulom období fakticky odrezalo od zahraničných dodávok surovín aj automobilových komponentov, čo vo významnej miere skomplikovalo jeho možnosti vyrábať nové automobily plnohodnotne. Preto sa predajcovia sústredili na individuálny dovoz automobilov z Číny a má sa za to, že práve čínske automobilky majú dnes Rusko za lukratívny trh, a to aj bez formálneho obchodného zastúpenia, oficiálneho importu a bez poskytovania továrenských záruk.
Prečítajte si aj ďalšie príspevky o ruskom autopriemysle:
- Aké značky automobilov sú stále v Rusku? Predajcovia spustili paralelný dovoz známych aj nových značiek, no bez záruky či servisu
- Nulová tolerancia nálepiek Я РУССКИЙ (Som Rus): Za podporu Ruska vodič povinne odstaví svoje auto alebo nápis na mieste strhne
- Japonsko zakázalo vývoz áut s motorom nad 1,9 litra, zakázané boli najpopulárnejšie modely. Čo nová situácia znamená pre Rusko
- Ruskú Ladu budú vyrábať väzni. Dôvodom je nedostatok pracovných síl kvôli čiastočnej mobilizácii
- EÚ zaviedla nové sankcie, zákaz dovozu áut a komponentov do Ruska sa rozšíril. Sankcie sú účinné, tvrdí komisia
- Rebríček najpredávanejších nových áut v Rusku po uvalení sankcií: Našinca modely prekvapia dizajnom aj cenami
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk