Volkswagen vracia fyzické tlačidlá pre všetky nové autá!
Automobilka reaguje na kritiku prílišného spoliehania sa na dotykové ovládanie
Cenový strop plánujú dodržiavať aj s novinkami
Vydané Text: Redakcia (n)
Všetky budúce interiéry Volkswagenu budú čerpať inšpiráciu z koncepčného vozidla ID 2all a prinesú späť fyzické tlačidlá a ovládacie prvky.
Prístup založený na dotykovej obrazovke pri modeloch Mk8 Golf a ID 3 sa ukázal ako nepopulárny u zákazníkov, čo viedlo k úplnému obratu spoločnosti v spôsobe, akým pristupuje k dizajnu.
Interiérový dizajnér VW Darius Watola povedal, že koncept ID2all ukázal nový prístup pre všetky modely a bol reakciou na nedávnu spätnú väzbu od zákazníkov.
Inzercia
Zákazníci v Európe majú odlišný pohľad ako na iných globálnych trhoch a chcú viac fyzických tlačidiel
Generálny riaditeľ VW Thomas Schäfer nedávno vyhlásil, že dotykový prístup narobil značke veľa škody.
Nový interiér má rad fyzických a podsvietených tlačidiel pre klímu, a otočný ovládač na stredovom tuneli na ovládanie obrazovky na prístrojovej doske vyššie, podobne ako pri BMW iDrive.
Okrem hlavnej centrálnej dotykovej obrazovky je tu aj obrazovka pre informácie o jazde.
Takéto zobrazenie v očnej línii vodiča považujú za kľúčové pre bezpečnosť.
Radikálne zmeny nastávajú aj v materiáloch
Revolúcia prichádza aj v oblasti použitia materiálu, pretože automobilka sa snaží postupne vyradiť tvrdé plasty, lepidlo, kožu a chróm.
Takmer každý povrch v ID 2all je mäkký na dotyk, mieša tkaniny a Alcantaru ako súčasť úsilia o udržateľnosť.
Obmedzené je aj použitie niektorých druhov dreva a kovov.
Watola vyjadril túžbu vidieť v roku 2025 čo najviac prvkov a materiálov od konceptu až po sériový automobil (čo sa teraz zdá nepravdepodobné, aby sa názov ID 2 dostal do showroomov).
Cenový strop plánuju dodržať
Cieľom však zostáva cena pod 25 000 EUR, čo by mohlo obmedziť niektoré prémiovejšie materiály v kabíne.
Očakáva sa tiež, že prežijú inteligentné úložné prvky, ako je sklopná spodná polovica zadnej lavice, ktorá umožňuje umiestniť bicykel do priestoru pre nohy spolujazdca, a úložný priestor pod podlahou 490-litrového batožinového priestoru, ktorý je dostatočne veľký pre troch.
Zameriava sa aj na zníženie počtu komponentov, napríklad na dverách, ktoré spájajú kľučky dverí, madlá a lakťovú opierku do jedného celku.
Zdroj: autocar.co.uk