Aktualita
MG má v Eurovea showroom s umelou inteligenciou, odhalilo nám aj smelé plány na ďalší rok
Showroom značky MG bude využívať iba virtuálnu asistentku, ktorá nahradí živých predajcov.
Zámery značky na nasledujúce roky sú vskutku veľkolepé.
Naďalej však zachovava aj ponuku áut s klasickými motormi.
Vydané Text: Erik Stríž
MG v centre Eurovea
V 2023 u nás MG vybudovalo 13 predajných miest a jeden MG Store, pričom medziročný nárast pokrytia, počtu kontaktných miest so zákazníkom, je tak 100%.
Najnovším prírastkom je MG Popup Store v bratislavskom nákupnom centre Eurovea, kde je okrem dvoch vystavených modelov aj rozmerná dotyková obrazovka s digitálnou asistentkou Zuzanou Morris a jednoduchým 3D konfigurátorom.
Tento malý showroom je akýmsi prvým kontaktom potenciálneho zákazníka s autami MG, pričom práve vďaka virtuálnej asistentke nebude v showroome v časoch mimo intenzívnej návštevnosti potrebný žiadny živý predajca.
Zaujímavosťou je, že o virtuálnu asistentku Zuzanu Morris sa postarala slovenská AI firma nettle.ai a podľa prezentácie má ísť o „phygital customer experience“, teda fyzicko-digitálny zákaznícky zážitok. V príprave sú tiež 3D showroomy bez použitia okuliarov virtuálnej reality.
Centrum Eurovea si MG vybralo pre najvyššiu návštevnosť i pre zisk prvenstva v kontexte automotive partnera v interiéroch Eurovea.
MG ďalej na konci septembra uviedlo nový benefit pre zákazníkov 777, ide o poskytnutie 7-ročnej záruky, 150000 km, 7 rokov bezplatnej kontroly karosérie a 7 rokov asistenčnej služby.
Smelé plány na ďalšie roky
V roku 2024 sa plánuje rozšírenie dílerskej siete až o 30 percent a dva nové varianty modelu MG4, a to XPower a Long Range. Dôležitým modelom bude v budúcom roku aj Cyberster (predaj 2Q 2024) a kompaktný MG3 (máj 2024), konkurovať bude autám ako VW Polo, Škoda Fabia či Hyundai i20. Model má byť dynamický (0-100 km/h za 8 s, 80-120 km/h za 5 s), technologicky vyspelý a tichý, cenu však zatiaľ slovenské zastúpenie dojednáva s výrobcom.
Predstaviteľ MG pripomína aj inovácie v logistike áut, tento rok MG využíva už 16 prístavov a pripravuje sa 6 ďalších. Do 2026 pridá až 12 nových cargo lodí. Reálna dostupnosť vozidiel sa tak má v Európe podstatne zvýšiť.
Marketshare 2023/2024? Cieľom je prekročiť 2 percentný podiel na trhu, najpredávanejšími modelmi sú ZS a HS.
Do roku 2025 bude mať MG 12 spaľovacích modelov a 15 elektrických, cieľom výrobcu je však vstúpiť aj do prémiového segmentu, čo reprezentovať kompaktným modelom SUV-kupé s pôsobivým interiérom a údajne prémiovými službami.
MG má teda smelé ambície, a to ako globálne, tak na Slovensku.
Poradcu pri kúpe modelu MG4 sme zverejnili v samostatnom článku tu:
Ako SPRÁVNE vybrať elektromobil? Poradíme s výberom MG4 Electric
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk