Kamery v autách

Zákazník dal skrytú kameru do auta odovzdaného do servisu. Odhalil tak neoprávnené používanie na autoškolu

Neoprávnené používanie zákazníkovho vozidla sa považuje za menej častý, ale predsa existujúci jav. Prekvapuje skôr to, že incident sa odohral v autorizovanom servise.

Autoservis sa mohol brániť neoprávneným použitím kamery, namiesto toho čiastočne prijal zodpovednosť.
Spravil to však až po medializácii prípadu.
Vydané  Text: 

Skrytá kamera odhalila, čo sa môže diať aj s vaším vozidlom v autorizovanom servise, zneli texty článkov, ktoré sa na internete objavili v súvislosti s údajným odhalením zákazníka amerického autoservisu.

O problémoch s vozidlom v servise, ktoré sa odohrávajú v čase, keď nie ste priamo prítomní, kolujú desivé príbehy.

Avšak, ako odhalila kamera, niekedy môže skutočne ísť o realitu.

Inzercia

Inzercia

Autokamery a ich legálnosť: Je viac naša ochrana alebo GDPR?

Používate v aute kameru alebo si jednu plánujete kúpiť? Prečítajte si, ako sa na ne pozerá Úrad na ochranu osobných údajov.

Čo zažil Karol Zwolinski a jeho Ford Focus RS

Zwolinski prišiel do servisu vymeniť tesnenie hlavy valcov svojho Focusu RS, pretože sa vozidlo ocitlo v hľadáčiku zvolávacej akcie americkej automobilky ešte v roku 2019.

Miestom realizácie servisného úkonu zvolávacej akcie bol Hawk Ford of Oak Lawn v americkom Illinoise.

Inzercia

Inzercia

Na predné sklo vozidla umiestnil Karol skrytú palubnú kameru kvôli predchádzajúcim problémom s jeho Mustangom.

To sa ukázalo byť viac ako dobrým rozhodnutím, pretože sa objavili dôkazy o ďalšom neprofesionálnom správaní automechanikov.

Realita v autoservisoch je častokrát desivejšia ako legendy, ktoré o nej kolujú. Zdroj: pixabay.com

Autoškola v servise na zákazníkovom aute

Opravované auto s manuálnou prevodovkou na veľké prekvapenie majiteľa poslúžilo ako školiace vozidlo na výučbu nováčika.

Jeden z mechanikov sa pokúšal demonštrovať používanie spojky na vozidle zákazníka.

Ukážka radenia prebehla podobne, ako keď sa žiak prvýkrát posadí za volant auta v kurze autoškoly.

Nováčik sa posadil za volant a jeho zoznamovanie s radením bolo poznačené častým preklzaním spojky.

V cudzom vozidle Focus RS sedeli minimálne dvaja ľudia, pričom skúsenejší bol na mieste spolujazdca.




Prečo pri výmene skla v servise najazdia aj 30 kilometrov?

Za na prvý pohľad nezmyselné jazdenie servisovaným autom môže nová metodika.

Od začiatočníka dostalo vozidlo poriadne zabrať

Zwolinski si svoje vozidlo vyzdvihol po štyroch dňoch. Servisný technik Paul Stassin odovzdal vozidlo tvrdiac, že neboli zistené žiadne problémy.

Avšak nezhody ohľadom sedemnástich najazdených kilometrov vzbudili podozrenie, a preto sa Karol rozhodol preveriť natočený materiál.

Pochybnosti sa potvrdili a naštvaný majiteľ sa rozhodol zasiahnuť.

Kópia dôkazov putovala k vedeniu, kde sa nikto nechcel postaviť tvárou v tvár nečakanému odhaleniu.

Vedenie Hawk Ford nereagovalo na snahy o zmierne riešenia, a preto sa Karol rozhodol zverejniť video verejnosti. Pôvodné video z YouTube síce bolo odstránené, môžete si ho však pozrieť napríklad na tomto odkaze

Ford Focus RS

Poškodený dostal zatiaľ iba ponuku na bezplatný servis

Niektorí americkí novinári sa spojili so servisom a až po mediálnej akcii začali vedúci opravovne podnikať kroky. Autoservis po medializácii čiastočne prijal zodpovednosť a ako náhradu možnej škody, ktorá však nemôže byť vyčíslená, keďže sa nič nepoškodilo, pristúpil k zdanlivo veľkorysej ponuke.

Napokon, návrat finančných prostriedkov nebol možný, pretože celá operácia prebehla v rámci bezplatnej zvolávacej akcie.

Servis preto ponúkol bezplatnú výmenu spojky, no otázne je, či mal majiteľ ešte v servise dôveru na akýkoľvek väčší zásah.

Nováčik auto poriadne vytrápil. Zdroj: pixabay.com

Zdroj: autoforum.cz







Inzercia

Inzercia