Elektrické motorky

Ceny, ktoré potešia. ZERO výrazne zlacňuje svoje elektrické motocykle

Na rok 2024 si výrobca plne elektrických motocyklov Zero pripravil pre potenciálnych zákazníkov veľmi príjemné novinky.

Okrem limitovaného modelu DSR/X Black Forest ide predovšetkým o výrazné zníženie cien jednotlivých modelov.
Vydané  Text: 

Znižovanie cien poteší azda každého potenciálneho záujemcu o kúpu čohokoľvek. Pokiaľ zvažujete kúpu plne elektrického motocykla, poteší výrazné zníženie cenovej úrovne ešte viac. Pritom nejde o žiadnu začínajúcu značku, ale o rokmi overeného výrobcu Zero, za ktorým stoja vývojári z NASA a spolupráca s najlepšími dodávateľmi komponentov na trhu. Za znížením cien stojí presun výroby na Filipíny, čo sa prejavilo na poklese nákladov, ako aj niektoré technické úpravy vrátane zníženia nabíjacej rýchlosti. Zákazníci v podstate nevyužili vyššiu rýchlosť nabíjania naplno, a tak výrobca pristúpil k jej zníženiu, čo sa pozitívne odrazilo na cene.

Medzi zmeny, ktoré sa na modeloch prejavia od budúceho roka, patrí aj nižší výkon motorov a menšia batéria. Vďaka tomu môžu na nich jazdiť aj držitelia vodičských oprávnení skupín A1/B. Čiže sa rozšíri záber potenciálnych užívateľov. Napríklad ľudia žijúci v mestách, ktoré sa zahusťujú dopravou, môžu presadnúť na elektrické motocykle. Do cieľa svojej cesty sa tak dostanú rýchlejšie, bez vypúšťania lokálnych emisií a oveľa ľahšie nájdu aj parkovacie miesto. Pritom si nemusia rozširovať rozsah svojho vodičského oprávnenia.

Zmena platformy

Medzi podstatné zmeny, ktoré prispeli k zníženiu ceny, patrí aj opustenie platformy SDS. Tá už mala svoj vek a stáli na nej modely S, DS a DSR. Názvy modelov sa nezmenia a zostávajú zachované aj do budúcnosti. Len ich budú niesť motocykle z najvyššej platformy s vyššie spomínanými upravenými technickými údajmi a vlastnosťami. Poďme sa teda na jednotlivé modely pozrieť bližšie.

Zero DSR/X od 23 500 €

Model S ponúkne výkon 11 kW (15 k), no bude mu sekundovať krútiaci moment 110 Nm, vďaka čomu dosiahne maximálnu rýchlosť 136 km/h. Energiu čerpá zo 14,4 kWh batérie, jej nabíjací výkon dosahuje 3 kW a spomedzi asistentov ponúka iba základnú úroveň ABS. Motocykel získate už od 17 400 €.

Model DS ponúkne za cenu od 18 400 € rovnaké technické riešenia ako vyššie spomínaný model, pričom na oboch motocykloch môžete jazdiť s vodičským oprávnením skupiny A1.

Inzercia

Inzercia

Model DSR s cenou od 19 400 bude tiež vyzerať ako súčasné DSR/X, no vzhľadom na vyšší výkon 22 kW (30 k) už potrebuje vodiča s oprávnením A2. No znamená to aj intenzívny krútiaci moment 165 Nm, maximálnu rýchlosť 167 km/h, kapacitu batérie 16,6+ kWh, nabíjací výkon okolo 4,5 kW a širšiu paletu asistentov riadenia.

Zero SR od 18 400 €

V prípade modelov SR/S (pokles ceny z 26 690 na 23 400 €), SR/F (namiesto 25 890 po novom 23 000 €) a DSR/X (z 26 990 na 23 500 €) sa okrem ceny zmenia iba dostupné farby a štandardnú výbavu doplnia LED smerovky.

Zero SR/S od 23 400 €

Ponuku noviniek doplní model DSR/X Black Forest so širokou škálou príplatkovej výbavy zahrňujúcou vysoké plexisklo, rúrkové ochranné rámy, vypletané kolesá, súpravu troch kufrov a ďalšie drobnosti, doplnené o decentné nápisy odkazujúce na limitovanú edíciu. Spolu s cenou od 26 500 € si treba pripraviť aj vodičský preukaz &skupiny A3. Zníženie cien sa dotklo aj ďalších motocyklov.

Model FX kúpite namiesto 15 290 za 13 820 €, FXE poklesol z 15 490 na 14 000 €. Pokles ceny z 21 290 na 18 400 € zaznamenal aj model SR.

Zero FXE od 14 000 €

Kvalita plne elektrických motocyklov značky Zero sa prejavuje už dlhodobo, napríklad aj tým, že ich modely si vybral štátny podnik Vojenské lesy a majetky, aby sa ich zamestnanci pri svojej práci mohli pohybovať po lesoch nehlučne a bez vypúšťania emisií. Vďaka zníženému výkonu a najmä cene sa môžu dostať do hľadáčika širšieho spektra záujemcov o tento druh motocyklov.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Inzercia