Na Slovensku sa budú vyrábať ďalšie elektrické autá. Automobilka na západe Slovenska plánuje väčšiu investíciu
Jaguar Land Rover plánuje v Nitre do roku 2030 vyrábať elektrické autá.
Celkový percentuálne podiel produckie elektromobilov je zatiaľ neznámy.
Koncern udáva, že ide o globalný proces transformácie za viac než 17 miliárd eur.
Vydané Text: David Hecl
Britský automobilový koncern Jaguar Land Rover (JLR) poodhalil svoje plány do budúcna v oblasti elektromobility. Z nich vyplýva, že továreň pri Nitre prejde v nasledujúcich rokoch väčšou transformáciou s cieľom optimalizovania produkcie pre výrobu elektrických vozidiel. Na informáciu upozornil portál teraz.sk s tým, že aktuálne nie je známa presná čiastka, ktorá bude vo fabrike preinvestovaná. Rovnako zatiaľ nie je presne známe koľko elektrických modelov bude na Slovensku Jaguar Land Rover vyrábať.
Globálny proces transformácie
V priebehu tohto desaťročia začne nitriansky Jaguar Land Rover proces transformácie s cieľom výroby elektrických vozidiel. Automobilka okrem svojej slovenskej továrne plánuje celosvetovo do výrobných liniek preinvestovať viac ako 17 miliárd eur. Informácie pochádzajú priamo od výkonnej riaditeľky priemyselných činností JLR Barbary Bergmeierovej. Celý proces transformácie je súčasťou prechodu na výrobu elektrických vozidiel do roku 2030. Práve začiatkom 30. rokov chce Jaguar Land Rover postupne v rozličných krajinách vyrábať až 9 nových čisto elektrických modelov.
Výška investície určenej pre slovenskú fabriku aktuálne nie je známa. Taktiež nepoznáme bližšie informácie k samotnému procesu transformácie a ani to, koľko percent z celkovej produkcie budú v budúcnosti tvoriť elektrické vozidlá. Bergmeierová sa na túto tému vyjadrila počas tlačovej konferencie slovami: „Snažíme sa vyrábať čo najflexibilnejšie.“ Zároveň dodala, že podobný krok automobilky reflektuje aktuálnu situáciu na trhu.
Inzercia
Bez prepúšťania
Šéf nitrianskeho Jaguar Land Rover, Guillermo Mancholas, dodal, že fabrika nemá v pláne znižovanie zamestnaneckých stavov. Dnes je tu zamestnaných 5000 ľudí. Z jeho slov taktiež vyplýva, že samotná transformácia by mohla mať za následok rozšírenie výroby na aktuálnych pozemkoch JLR. Automobilka totiž aktuálne využíva len približne 50 až 60 percent z celkovej plochy pozemkov. Taktiež sa JLR mieni uchádzať o štátnu podporu v rámci pravidiel Európskej únie aj preto, že EÚ podporuje prechod na zelené technológie.
Aktuálne nevieme aký model ponesie v budúcnosti nálepku „Made in Slovakia“. Čo však vieme je, že slovenský Jaguar Land Rover sa v súčasnosti stará o produkciu modelu Defender, ktorý sa od svojho uvedenia na trh stal absolútnou jednotkou v predajoch naprieč celým koncernom. Nitrianska továreň má pritom pre britských investorov aj strategický charakter nakoľko sa nachádza v dobre situovanej geografickej lokalite s dostupnosťou k železnici, diaľnici a viacerým vodným tokom. Autá tak môžu byť posielané do celého sveta. Okrem Slovenska má JLR výrobné závody aj v Británii, Číne, Brazílii, Indii a v Rakúsku.
TEST JAGUAR F-PACE: Chladný luxus z upršaného Anglicka? Skôr kultivované SUV s pridanými hodnotami
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.