NOVÝ MODEL

Citroën odhalil prelomové lacné auto, ktoré bude vyrábať v Trnave. C3 prešiel obrovskými zmenami

Nový Citroën ë-C3 sa bude vyrábať v Trnave pre celú Európu. Pre francúzsku automobilku ide o významný model, ktorý ju približuje k výhradne elektrickému portfóliu.

Nejde o koncept, ale reálny automobil s nízkou cenou, ktorá vzhľadom na svoj pohon veľmi milo prekvapuje.
Vydané  Text: 

Francúzska automobilka Citroën včera odhalila novú generáciu svojho dôležitého modelu, ktorý zohráva kľúčovú úlohu v transformácii značky na čisto elektrickú automobilku. Nová generácia Citroën C3 je elektrická, preto je jej celý názov ë-C3.

Našinca novinka zaujme hneď z dvoch dôvodov:

  • bude sa vyrábať v automobilom závode PSA PEUGEOT CITROËN Slovakia v Trnave, a to pre celý európsky trh;
  • navyše pôjde o najlacnejší elektromobil-automobil hneď po Dacii Spring. Cena je stanovená na veľmi atraktívnych 23 300 EUR.

Dôležité je pripomenúť, že odhalený model ë-C3 nie je štúdia, koncept a ani netradičný showcar – takto, ako ho vidíte v priloženej fotogalérii, bude v predaji od druhého štvrťroka 2024.

Inzercia

Inzercia

» OTVORIŤ FOTOGALÉRIU NOVÉHO CITROENU E-C3

Hatchback alebo crossover? 

Citroën C3 bol doteraz mestský hatchback s dizajnom, ktorý evokoval dojem, že ide o crossover, malé SUV. Dôvod spočíval predovšetkým v relatívne krátkej prednej kapote, strmej prednej maske s horizontálnym členením a v profile, ktorý priam nabádal myslieť si, že skutočne ide o crossover.

Nová generácia modelu C3, ktorú zatiaľ výrobca predstavuje ako e-C3 s čisto elektrickým pohonom, sa už definitívne preklopil do pozície crossovera, ale výrobca naďalej vo svojej tlačovej správe tvrdí, že ide o hatchback segmentu B.

Je evidentné, že rozdiely medzi karosárskymi variantmi automobilov sa jednoducho stratili alebo sú tak neurčité, že jednoznačné zaradenie automobilu je netriviálnou úlohou. Sám výrobca však tvrdí, že jeho nový hatchback je vyšší v porovnaní s predchodcom, výška posedu je vyššia až o 10 centimetrov, navyše má väčšiu svetlú výšku podvozka (163 mm, čo je +8 mm) a ochranné prvky exteriéru.

Pri výške 1,57 m poskytuje pasažierom na predných sedadlách o 30 mm viac miesta na hlavu. Vonkajšia dĺžka vozidla narástla o 19 mm a nová C3 je o 6 mm širší ako predchodca. Priestor pre lakte u zadných pasažierov je lepší o 19 mm a vpredu o 21 mm v porovnaní s priemerom na trhu, zatiaľ čo priestor na kolená na zadných sedadlách je najlepší v triede, aspoň o 20 mm väčší ako priemer.

Stále by sme si mali myslieť, že ide o hatchback? Nová generácia C3 je vôbec prvou, ktorá je vybavená tlmičmi s technológiou Citroën Advanced Comfort, ktorú sme doteraz tiež nachádzali v SUV modeloch (ak nepočítame excentrický a nezaraditeľný C5X).

Špičkový komfort

Odpruženie v e-C3 vytvára dojem, že sa auto pri jazde po nerovnom teréne kĺže. Na každom rohu vozidla sa v spojení s tlmičom a pružinou používajú dva dorazy namiesto mechanických dorazov – jeden na stlačenie a druhý na dekompresiu (alebo odraz). Na rozdiel od mechanického dorazu, ktorý absorbuje energiu a potom jej časť vráti ako náraz, hydraulický doraz túto energiu pohltí a rozptýli.

Výsledkom tohto mechanizmu je, že… » Pokračujte na druhú stranu článku (bezplatne a bez registrácie)


Stránky: 1 2



Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia