Sedeli sme v prvom elektrickom kombi! Slovenské ceny MG5 sú skôr sklamaním
Prvé elektrické kombi prichádza na Slovensko. Ponúkne umiernený dizajn, bohatú výbavu a dva druhy batérií.
Cenovkou od 35 500 € atakuje Volkswagen ID.4.
Štandardne aj s fukciou V2L.
Vydané Text: Peter Orosz
MG5 je elektrické kombi, ktoré sa vo Veľkej Británii predáva už od roku 2018. Na Slovensko prichádza jeho modernizovaná verzia s krajším exteriérom a úplne novou palubnou doskou. Podvozok nezdieľa s novým hatchbackom MG4, ale ide o konštrukčne staršiu platformu. Rovnakú používa aj kompaktné SUV MG ZS EV. Konštrukčne tak môžeme hovoriť o takmer šesťročnom modeli.
DVA DRUHY BATÉRIÍ
Aktuálny cenník prezentuje dva stupne výbavy, ktoré sa líšia najmä použitou batériou v podlahe. Štandardom v oboch prípadoch sú 16-palcové disky kolies, LED svetlomety, parkovacia kamera, adaptívny tempomat, vyhrievané predné sedadlá či veľký multimediálny systém so zrkadlením obrazovky telefónu.
Základná batéria disponuje na dnešné pomery už relatívne štandardnou kapacitou 50,3 kWh (dojazd 320 km). Jej hlavnou výhodou je chemické zloženie (LFP), ktoré sa vyznačuje mimoriadne dlhou životnosťou a bezpečnosťou. Väčší akumulátor typu NMC ponúka vyššiu energetickú hustotu, vďaka čomu sa pri rovnakých rozmeroch a podobnej hmotnosti podarilo MG navýšiť kapacitu na 61,1 kWh (dojazd 400 km).
MG chválime za použitie 11 kW palubnej nabíjačky, ako aj štandardne dodávanú funkciu V2L – nabíjanie externých zariadení výkonom až 2,2 kW. Nabíjací port tak môže slúžiť aj ako zásuvka všade tam, kde nemáte prístup k elektrickej energii.
BATOŽINOVÝ PRIESTOR
Základný objem batožinového priestoru je vzhľadom na triedu vozidiel kombi skôr priemerných 479 litrov. Po sklopení operadiel sa môže zväčšiť na 1 367 litrov. Dvojité dno pomáha znížiť schod medzi kufrom a operadlami, napriek tomu MG5 neponúka úplne rovnú plochu. Okrem osvetlenia sme v batožinovom priestore nenašli ani žiadnu 12 V zásuvku či háčiky na tašky.
Poteší však skutočnosť, že MG5 môže mať pod dnom aj dojazdovú rezervu. Príplatok za náhradné koleso vo výške 343 eur však považujeme za absurdný. Peniaze navyše si musíte pripraviť aj na domáci 230 V nabíjací kábel alebo napájací kábel pre funkciu V2L. Za príplatok 297 eur dostanete predný úložný priestor (frunk).
ODVÁŽNA CENOVKA
Základný model MG5 s 50,3 kWh akumulátorom štartuje na slovenskom trhu od 35 500 eur. Verzia so 60,1 kWh akumulátorom atakuje štyridsaťtisícovú hranicu.
Podobne ako v prípade ostatných modelov, aj pri MG5 sme od novej čínskej značky na našom trhu očakávali agresívnejšiu cenovú politiku. Vyzerá to tak, že MG nemá ambíciu podliezať konkurenciu cenou a zákazníkov sa snaží prilákať na sedemročnú záruku a bohatú výbavu.
Táto argumentácia však veľmi rýchlo naráža na konkurenčnú realitu. Za podobné peniaze dnes môžete mať napríklad stredne veľké elektrické SUV od Volkswagenu. Akciová ponuka modelu ID.4 dnes začína na 36 990 eur s 52 kWh batériou a porovnateľnou výbavou. Volkswagen navyše štandardne ponúkne oba druhy napájacích káblov (pre domáce nabíjanie aj verejné stanice), automatickú klimatizáciu, 18-palcové disky kolies, ambientné osvetlenie či bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. V porovnaní s MG5 má Volkswagen navrch aj v oblasti špičkového výkonu rýchleho nabíjania (120 vs. 87 kW).
Horšie vybavený, ale o to lacnejší elektrický Citroën ë-C4 dnes začína na úrovni 32 990 eur. V porovnaní s MG5 má o 100 litrov menší batožinový priestor a nižší výkon, no dojazdom, vnútorným priestorom a kapacitou akumulátora sú oba modely vyrovnané.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!