Definitívny koniec obľúbeného modelu od VW: Čo bude s jeho nástupcom?
Najmenší model Volkswagenu po dlhých 12 rokoch definitívne končí. Na jeho nástupcu si budeme musieť niekoľko rokov počkať.
V bratislavkej továrni Volkswagen malo dôjsť k ukončeniu produkcie malého Up!-u.
Tieto špekulácie potvrdzuje aj pohľad na nemecký konfigurátor. Auto tu už viac nie je dostupné.
Vydané Text: David Hecl
Európske predpisy a nariadenia majú za následok, že nové autá sú čoraz väčšie a väčšie.
Samozrejme, ruka v ruke s tým ide aj zvyšovanie bezpečnostných štandardov, ktoré začali v priebehu minulých rokov vytláčať malé mestské autá na okraj ponuky.
Svojho konca sa tak postupne dočkali obľúbené modely ako Peugeot 108, Smart For Two alebo legendárny Renault Twingo. Podobný osud pred časom postihol aj Škodu Citigo či SEAT Mii.
Inzercia
Zostával tak už len posledný z koncernovej trojičky, Volkswagen Up!.
Volkswagen Up! končí po 12 rokoch
Aj malý mestský model od Volkswagenu však postihol rovnaký osud. Po dlhých 12 rokoch od jeho uvedenia na trh totiž definitívne končí.
Konkrétne malo dôjsť k zastaveniu výrobnej linky v bratislavskom závode Volkswagen. Informácie s odvolaním na svoje zdroje priniesol magazín Autocar.co.uk. Jeho pôvodné tvrdenia hovorili predovšetkým o ukončení výroby pre britský trh. Avšak pri pohľade na viacero verzií konfigurátora naprieč európskymi krajinami môžeme usúdiť, že jeho výroba bola definitívne ukončená. Naďalej však jednotliví predajcovia ponúkajú skladové zásoby.
Volkswagen Up! pred 12 rokmi prišiel ako priama odpoveď na čoraz väčší dopyt po malých mestských autách.
Spoločne s dvojicou modelov Škoda Citigo a SEAT Mii tak vytvorili veľmi silný základ ponuky jednotlivých automobiliek.
V priebehu času sa okrem klasických spaľovacích verzií ,Volkswagen Up! predával aj ako elektromobil, ktorý je dodnes veľmi vyhľadávaným artiklom v autobazároch.
Tentoraz už definitívne
Nemecká automobilka pritom už pred časom čiastočne prerušila objednávky tohto modelu, avšak vtedy to bolo len z dôvodu enormne vysokého dopytu. Výrobca tak na čas musel prerušiť možnosť kúpy svojho najmenšieho auta.
Dnes je už viac menej jasné, že pokiaľ sa potvrdia prvotné špekulácie o skončení výroby, Volkswagen Up! sa už v dnešnej podobe nikdy nevráti.
Jeho výrobné kapacity v Devínskej Novej Vsi už čoskoro preberie nový VW Passat a Škoda Superb.
Neznamená to však, že by nemecký gigant kompletne zanevrel na malé autá. Práve naopak. Už dlhšiu dobu sa povráva, že vo Wolfsburgu usilovne pracujú na elektrickej verzii malého mestského modelu, ktorého cenovka by mala byť pod 25-tisíc eur.
Takýmto elektromobilom by mal byť nedávno predstavený koncept Volkswagen ID.2All. Nie je však vylúčené ani to, že ponuka elektrických áut v budúcnosti začne ešte menším modelom s názvom ID.1.
Zatiaľ sa však najmenším vozidlom značky stáva legendárne Polo. Najmenším elektromobilom značky tak aspoň do roku 2025 zostáva obľúbený Volkswagen ID.3.
Neistá budúcnosť VW Polo
Paradoxom je, že ani Polo donedávna nemalo svoju budúcnosť istú. Mračná sa nad týmto autom začali sťahovať predovšetkým v čase prvotných informácií ohľadom emisnej normy Euro 7.
Tá by totiž vo svojom pôvodnom znení malé autá prakticky zabila, keďže by sa stali pre automobilky nerentabilnými. Teraz sa však zdá, že miernejšie poňatie pripravovanej emisnej normy by mohlo odchod malých áut so spaľovacím motorom z európskeho trhu aspoň na čas oddialiť.
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.