MOTORISTICKÝ ŠPORT

Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.
Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
Vydané  Text:  Michal Baláž

24-hodinový pretek Bol d’Or

Uplynulý víkend sa uskutočnilo posledné podujatie Endurance World Championship v roku 2023 na okruhu Circuit Paul Ricard vo francúzskom La Castellete.

Ako už je 21 rokov dobrým zvykom, zúčastnil sa ho aj náš Yamaha Maco Racing Team.

Na legendárny okruh Pal Richard sa tím dostavil v pondelok, v utorok sa jazdili prvé voľné tréningy. V nich sa na našej Yamahe R1 predstavil už nám dobre známy Enzo Boulom z Francúzka, mladý 21-ročný maďarský jazdec Bálint Kovács a prvýkrát na tomto okruhu aj šikovný Martin Vugrinec z Chorvátska.

Martin Maco Kuzma mal o stratégii na tento pretek už vopred jasno. Po predošlých podujatiach tento rok, kde sa jazdcom v každom preteku podarilo motorku rozbiť a iba vďaka obrovskému odhodlaniu tímu sa nakoniec vždy podarilo dôjsť až do cieľa, išlo hlavne o spoľahlivosť a dlhé stinty. To Maco dosiahol skvelým naladením motorky, kde sa pohral s výkonom a našiel ideálnu kombináciu medzi rýchlosťou na okruhu a spotrebou paliva.

Ladeniu týchto parametrov sa obetovala aj kvalifikácia a štartovali sme teda z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.

Pred pretekom pršalo a trať bola mokrá, rozhodnutie ale napriek tomu padlo ísť do preteku na slikoch. Toto rozhodnutie sa ukázalo ako správne a hneď po prvej výmene jazdcov, čo je približne po 50 minútach, sme sa už pohybovali medzi 12. až 14. miestom.

Inzercia

Inzercia

Skvelý začiatok a aj Macova stratégia fungovala a postupne sa aj výhoda menších zastávok v boxoch ukazovala ako správna. Nadránom sme sa už pohybovali v top 10 tímoch.

Motorka držala, mechanici odvádzali fantastickú prácu pri prezúvaní a tankovaní. V týchto parametroch sme patrili k najrýchlejším tímom sveta a k tomu všetkému naši jazdci jazdili krásne vyrovnané časy bez pádov a komplikácii.

Inzercia

Inzercia

Toto všetko sa musí stretnúť, aby sme mohli odchádzať z Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov na šiestom mieste vo svojej kategórii, ôsmi celkovo a tretí v nezávislých tímoch.

Boli sme najrýchlejšia Yamaha po tíme Yart s českým Kájom Hanikom, ktorí získali titul Majstrov sveta, k čomu im aj takto chceme pogratulovať.

Ďakujeme všetkým našim fanúšikom, partnerom a sponzorom, Yamahe za podporu a tešíme sa na budúcu sezónu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia