Nový Volkswagen Passat je tu! Kráľ strednej triedy prináša jednu karosársku verziu, špičkový interiér a prepracovaný podvozok

Volkswagen oficiálne odhalil úplne nový Passat Variant 9. generácie. Ponúkne modernú techniku a komfort vyšších tried.

Prepracovaný dizajn sa odvoláva na elektrický model Volkswagen ID.7.
Nový Passat výrazne narástol. Dostupný bude v štyroch výbavách.
Vydané  Text: 

Za 50 rokov sa tohto úspešného modelu predalo až 34 miliónov kusov. Volkswagen Passat teraz prichádza už v deviatej generácii a jeho cieľom je stať sa najúspešnejším Passatom všetkých čias. Oproti predchádzajúcemu vydaniu však už na cestách neuvidíme klasickú karosársku verziu sedan. Volkswagen Passat totiž bude výhradne vo verzii Variant. Jeho vývoj prebiehal pod taktovkou českej Škody a výroba bude prebiehať výhradne v Bratislave po boku nového Superbu. Nový Passat so sebou prináša poriadnu dávku technologických noviniek na čele s moderným podvozkom inšpirovaným Porsche.

Zväčšil sa

Nakoľko hranica medzi Škodou Superb a Volkswagenom Passat sa v najbližších mesiacoch zúži viac-menej len na rozdiely vzhľadu, nový Passat teda musel výrazne narásť. Proporčne sa obľúbený nemecký model na dĺžku natiahol až o 144 milimetrov na finálnych 4 917 milimetrov. Rozmery taktiež narástli aj do šírky a to o 20 mm na 1 852 mm. Výška sa zmenila len minimálne a tak je Volkswagen Passat 9. generácie vysoký len 1 506 milimetrov.

Nový Volkswagen Passat narástol vo všetkých rozmeroch. Na dĺžku sa zväčšil až o 14,4 centimetra.

Výrazný posun vpred nastal aj pri hodnote dĺžky rázvoru kolies. Aktuálne Passat v tomto meradle dosahuje 2 841 milimetrov, čo je o 50 milimetrov viac ako predchodca. Dobrou správou je, že celá dávka priestoru je určená len pre cestujúcich na zadných sedadlách. Passat sa tak v tomto ohľade dostáva na úroveň áut o kategóriu vyššie.

Natiahnutý rázvor pridal cestujúcim na zadných sedadlách až 5 centimetrov miesta.

Rodinný dizajn ID.

Už na prvý pohľad je zrejmé, že kľúčový model značky prebral prvky dizajnu z rodiny ID. A to konkrétne z modelu Volkswagen ID.7. Inšpiráciu elektromobilom vidieť predovšetkým v predných partiách, kde zaujmú jemne tvarované úzke svetlomety a nízko položená maska chladiča. Svetlomety sú už v základe plne LED a za príplatok je k dispozícii aj ich verzia matrix IQ.LIGHT LED.

Nové IQ.LIGHT LED matrix svetlomety dosahujú až dvakrát vyšší dosvit v diaľkovom režime.

Dôležitou novinkou z pohľadu predných svetlometov je aj vylepšená funkcia diaľkových svetiel, ktoré po novom dosahujú takmer dvojnásobne väčší dosvit. Inšpirácia modelom ID.7 sa však neprejavila len na dizajne. Zásadným aspektom nového vzhľadu je výrazné zlepšenie aerodynamiky auta. Z pôvodnej hodnoty koeficientu odporu cd 0,31 sa nový Passat dostáva na hodnotu len 0,25. Lepšia aerodynamika má samozrejme dopad na spotrebu a tým aj na emisie vozidla.

Auto má výraznejšiu siluetu a masívne bočné panely. Dizajnovo vychádza z modelu ID.7.

Výraznejšia silueta

Zmeny na siluete auta prinášajú hlavne mohutnejšie bočné panely a charakteristickú líniu v okolí vystupujúcich kľučiek dverí. Vo vyšších verziách, a to najmä v športovej výbave R-line, je na výber z viacerých rozmerov diskov kolies, ktoré môžu mať veľkosť až 19 palcov a rôzne dizajny s ohľadom na aerodynamiku.

Volkswagen ID.7 oficiálne! Dojazd až 700 kilometrov, prémiové materiály a špičková technika.

Zadná časť má výrazné horizontálne členenie a masívne veko 5. dverí opticky rozbíja kontrastný čierny panel prepojených zadných skupinových svetlometov. Aj tu opäť vidíme výraznú inšpiráciu modelom Volkswagen ID.7. Nechýba moderná 3D grafika LED osvetlenia alebo mohutný difúzor nového širokého nárazníku. Auto v zadných partiách pôsobí dynamicky a športovo a to aj mimo výbavy R-line.

Zadné svetlomety majú 3D grafiku a sú spojené LED pásom a čiernym lemovaním.

Čistý interiér

V interiéri nastali zásadné zmeny na logike ovládania. Vidíme tu úplne novú koncepciu postavenú na veľkých displejoch. Oba displeje pred vodičom vytvárajú jednoliatu súvislú plochu. Hlavný displej infotainmentu s uhlopriečkou 12,9-palca disponuje Full HD rozlíšením a ponúka nový multimediálny systém MIB4. Vo vyššej výbave je možné tento displej zväčšiť až na 15 palcov s rozlíšením 2 240 x 1 260 pixelov. Jeho orientácia je v oboch prípadoch smerovaná na vodiča, čo uľahčuje ovládanie.

V základe bude k dispozícii displej infotainmentu s uhlopriečkou 12,9-palca. Za príplatok jeho vyššia verzia s uhloprieškou až 15 palcov.

Pred vodičom sa ďalej nachádza 10,25-palcový digitálny prístrojový štít zakomponovaný do palubnej dosky. Tento displej navyše nemá žiadne tienidlo a vytvára tak s palubovkou jednu veľkú celistvú plochu. Novinkou je aj head-up displej určený na premietanie najdôležitejších informácií na čelné sklo auta.

Volant si aj v najvyššej výbave zachováva mechanické tlačidlá. Dotykové plochy sú tak minulosťou.

Nový koncept ovládania

Celkový koncept interiéru sa odvoláva na najmodernejšie trendy. Došlo k jeho vyčisteniu hlavne v okolí stredovej konzoly. Volič automatickej prevodovky bol presunutý na stĺpik riadenia. Dôležitou informáciou preto je, že Volkswagen Passat 9. generácie už neponúkne manuálnu prevodovku. Miesto voliča tak prebrali úložné priestory zakryté roletkami a masívna lakťová opierka.

Volič automatickej prevodovky sa presunul na stĺpik riadenia. Podobne to má automobilka ja pri modeli ID.7 a ID. Buzz.

V interiéri ďalej zaujme aj dostupnosť nabíjacích portov USB-C s výkonom až 45W alebo podložka bezdrôtovej nabíjačky s výkonom 15W spoločne s aktívnym chladením. Volkswagen pri navrhovaní interiéru použil tie najkvalitnejšie materiály na čele s mäkčenými plastami, kožou a mikrovláknom. Dobrou správou je, že okrem panelov predných dverí a palubnej dosky či stredovej konzoly sa kvalitné materiály objavujú aj na obložení zadných dverí. Cestujúci vzadu si tak budú môcť vychutnať komfort najvyšších tried a to aj vďaka priestoru pre nohy s veľkosťou až 947 milimetrov.

Interiér je honosný a využíva zásadne kvalitné materiály. Nechýbajú dokonca ani na obložení dverí vzadu.

Odnesie až 1 920 litrov

Z hľadiska prepravnej kapacity je dôležitý aj priestor za zadnými sedadlami. Nový Volkswagen Passat dostal batožinový priestor, ktorý je až o 40 litrov väčší ako predchodca. Celkovú kapacitu 690 litrov je možné sklopením sedadiel zväčšiť až na úroveň 1 920 litrov. Z batožinového priestoru sa navyše nebudú ozývať žiadne nežiaduce zvuky. Passat deviatej generácie totiž dostane balík akustického komfortu známy z vozidiel vyšších tried.

Maximálna kapacita batožinového priestoru je až 1 920 litrov.

Vrcholný podvozok s novými tlmičmi

Ďalšou zásadnou novinkou z hľadiska funkčnosti je použitie úplne nového druhu podvozku. Najvyššia verzia totiž dostáva techniku dvojventilových tlmičov, známu napríklad z Porsche Cayenne. Platforma MQB Evo výrobcovi umožnila implementovanie podvozku DCC Pro spoločne s novou generáciou jeho adaptívneho riadenia. Volkswagen Passat dostáva taktiež aj funkciu Vehicle Dynamics Manager na riadenie elektronických uzáver diferenciálu XDS a komponentov priečnej dynamicky.

Nový Volkswagen Tiguan: Prémiový interiér a úplne nová technika na podvozku

Auto by tak malo jazdiť stabilnejšie, no čo je dôležitejšie, nový podvozok by mal byť schopný pracovať s nerovnosťami na vozovke bez toho, aby si to posádka citeľnejšie všimla. Taktiež bola vylepšená aj tuhosť náklonu karosérie. Auto je tak stabilnejšie a agilnejšie ako doposiaľ. Ako nový podvozok funguje v praxi zistíme až počas prvých redakčných testov nového Volkswagen Passat v úvode budúceho roka.

Volkswagen Passat dostal aj úplne nový adaptívny podvozok DCC Pro. Ten disponuje dvojventilovými tlmičmi pre čo najkomfortnejšiu jazdu.

Benzín, nafta aj plug-in hybrid

No a teraz sa pozrime na to najdôležitejšie. Ponuka motorizácií mnohých určite poteší. Volkswagen Passat totiž zostáva verný klasickým spaľovacím agregátom. Pod kapotou tak nájdeme hneď trojicu rôznych pohonov. Klasický benzín a naftu dopĺňa kompletne prepracovaný plug-in hybrid. Volkswagen Passat štartuje s motorizáciou 1,5 eTSI s výkonom 110 kW. Tento agregát disponuje mild hybridnou technikou postavenou na štartér-generátore. Auto tak dokáže plachtiť na dlhšie vzdialenosti čo vo finálne znižuje jeho spotrebu.

Hybrid nabíjateľný zo siete má vždy pohon prednej nápravy, Jeho výkon môže byť až 200 kW a teoretický dojazd s plnou nádržou a batériou až 1 000 kilometrov.

Ďalším benzínovým motorom je silný dvojlier TSI s výkonom 150 alebo 195 kW. Vo vyššej výkonovej verzii je štandardne spojený s pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Možnosť DC nabíjania

Na benzínovom motore 1,5 TSI je postavený aj nový plug-in hybrid. Ten kombinuje elektromotor so spaľovacím motorom, výsledkom čoho je výkon 150 alebo až 200 kW. Tento typ pohonu využíva najmodernejší agregát 1,5 TSI evo2, ktorý sme pred časom mohli testovať v základnom Volkswagen Tiguan. Novinkou je použitie väčšej batérie s kapacitou až 19,7 kWh. Oproti predchádzajúcej generácii sa tak jej kapacita zväčšila o 9,1 kWh. Auto by podľa tlačovej správy malo byť schopné na jedno nabitie prejsť v kompletne elektrickom režime viac ako 100 kilometrov. S plnou 45-litrovou nádržou sa potom teoretický dojazd dostáva až na 1 000 kilometrov.

Priehradka na bezdrôtové nabíjanie telefónu ja chladená. Výkon nabíjania je až 15W.

S navýšením kapacity batérie prichádza aj navýšenie maximálneho nabíjacieho výkonu. Doteraz sme boli zvyknutí na výkon AC nabíjania len 3,6 kW. Teraz je to až 11 kW a čo je dôležitejšie, Volkswagen Passat bude dostupný aj s DC nabíjaním s výkonom 50 kW. Plug-in hybrid bude aj v najvyššej verzii dostupný len s pohonom prednej nápravy.

Dvojlitrová nafta základom

No a v neposlednom rade tu máme naftové agregáty s objemom 2 litre. Základ má výkon 90 kW. Ďalej bude k dispozícii motor naladený na 110 kW a napokon vrchol v spojení s pohonom 4MOTION s výkonom 142 kW. Všetky motorizácie sú dostupné výhradne so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Výnimkou je plug-in hybrid, ktorý využíva 6-stupňovú automatickú prevodovku eDSG.

Passat, Business, Elegance a R-line

Volkswagen Passat deviatej generácie príde na trh v celkovo 4 stupňoch výbavy. Všetko začína výbavou Passat, ktorá ponúkne bohatú paletu asistenčných systémov a komfortných prvkov. Za zmienku stojí napríklad adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdných pruhoch, autonómne núdzové brzdenie, parkovacia kamera či dynamické rozpoznávanie dopravných značiek. Ďalší stupeň výbavy s názvom Business pridáva chrómové lemy okolo bočných okien, poťahy sedadiel ArtVelours, sedadlá s masážnou funkciou, trojzónovú klimatizáciu, Light Assis, Park Assist a Travel Assist.

Športové sedadlá sú k dispozícii vo výbave R-line.

Napokon tu máme najvyššie stupne výbavy, rovnocenné Elegance a R-line. Zatiaľ čo prvá zmienená výbava je skôr určená pre vodičov preferujúcich elegantný dizajn vozidla, R-line je určený pre dynamiku a športovosť. Obe výbavy ponúknu už v štandarde IQ.LIGHT LED matrix svetlomety, zadné animované smerové svetlá, vyhrievanie sedadiel s rozšírenou možnosťou masáže, bezkľúčový systém odomykania a zamykania, elektricky ovládané veko batožinového priestoru či parkovací asistent Plus s pamäťou. Všetky modely Volkswagen Passat je navyše možné personalizovať pomocou úplne nového radu balíčkov výbavy.

VIDEO TEST Volkswagen ID. Buzz Pro: Elektrická rodinná dodávka, ktorá púta veľa pozornosti, je najlepším rodinným elektromobilom




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia