Škoda už testuje novú Octaviu. Zmeny budú decentné. Kedy by mohla prísť?
Nová Škoda Octavia už jazdí po cestách. Zmien je na prvý pohľad skutočne málo.
Pod kamuflážou sa ukrýva mierne prepracovaný dizajn predných a zadných partií.
Čo naznačili fotografie interiéru?
Vydané Text: David Hecl
Možno sa to niekomu môže zdať ako včera, no aktuálna generácia Škoda Octavia zažila svoju premiéru už v roku 2019. Preto logicky prichádza reč na jej modernizáciu, ktorá by sa v showroomoch mohla objaviť skôr, než si myslíme. Portálu motor1 spoločne s jeho zdrojom SH Proshots sa nedávno podarilo zachytiť testovacie prototypy modernizovanej Octavie 4. generácie. Na prvý pohľad auto vyzerá prakticky bez zmien.
Decentne
Decentný facelift, koniec koncov, priniesla automobilka aj v prípade modelov Škoda Scala a Kamiq. Modernizovaná Octavia v tom, zdá sa, bude pokračovať. Zo snímok je totiž zrejmé, že zmeny sa dotknú len predných a zadných partií vozidla. Vpredu možno, aj napriek dôkladnej kamufláži, vidieť mierne prepracovaný nárazník s výraznejšími bočnými lamelami. Tie majú za úlohu znižovať odpor vozidla, zlepšovať obtekanie vzduchu a kladne pôsobiť na spotrebu. Lamely by navyše mali byť kolmé na vozovku, čo je zmena oproti tomu, ako ich výrobca navrhol v súčasnom prevedení auta. Predný nárazník by mal podstúpiť mierne zjednodušenie, keďže testovací prototyp sa taktiež zbavil aj línie tiahnucej sa od predného svetlometu smerom nadol. Taktiež aj mriežka chladiča pôsobí mohudnejšie a má výraznejší kolmý sklon.
Fotografie zadných partií vozidla veľa neprezrádzajú. Môžeme však opäť očakávať upravený nárazník spoločne s aktualizovanou grafikou svetlometov. Veko batožinového priestoru už po novom ponesie súčasnú korporátnu identitu značky v podobe modernizovaného nápisu Škoda.
Škoda Octavia vsadí na overenú techniku
Okrem dizajnu vonkajšiu sa motor1 a SH Proshots podarilo zachytiť aj časti interiéru. Z obrázkov je zrejmé, že nová Octavia dostane predovšetkým ešte väčší displej infotainmentu, čím auto nadviaže na očakávaný Superb a Kodiaq. Dobrou správou je zachovanie hardvérových tlačidiel pod displejom. Tie budú rovnako, ako teraz, slúžiť na ovládanie základných funkcií vozidla či na vyvolanie menu na dotykovom displeji. Jeho uhlopriečka by mohla byť až 12-palcov.
Čo sa týka motorizácií, auto by si malo zachovať aktuálnu ponuku agregátov. Pod kapotou tak s veľkou pravdepodobnosťou nájdeme osvedčené benzínové a naftové motory. Novinkou by mohol byť úplne nový plug-in hybrid postavený na agregáte 1,5 TSI s predpokladaným elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov. Zatiaľ viac informácií o novej Škoda Octavia nemáme. Jej premiéra by mohla prebehnúť už začiatkom budúceho roka. Záver toho aktuálneho si totiž česká automobilka vyhradila pre úplne nové generácie modelov Superb a Kodiaq.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.