BEZPEČNOSTNÉ VOZIDLÁ

Nová generácia ochranných BMW 7 pre papalášov: S ľuďmi vonku sa rozprávajú cez mikrofón a reproduktor, nemusia viac otvárať okná

Na svete existuje dostatok bohatých a paranoidných ľudí, ktorí si zaplatia stovky tisíc eur za špeciálne pancierované limuzíny, aby si automobilka mohla dovoliť investovať do ich vývoja a výroby.

Prvýkrát majú možnosť kúpiť takéto auto aj s čisto elektrickým pohonom.
Vydané  Text: 

BMW predstavilo novú generáciu ochranných vozidiel v segmente luxusných sedanov.

Ako vôbec prvý ochranný sedan na svete s plne elektrickým systémom pohonu je BMW i7 Protection skutočným priekopníkom. Poháňaný dvoma výkonnými elektromotormi spĺňa všetky požiadavky ochrany triedy VR9 bez akýchkoľvek obmedzení, rovnako ako nové BMW radu 7 Protection so spaľovacím motorom.

Zaujímavosťou je, že na bezpečnostné modely BMW i7 Protection a BMW 7 Protection sa myslelo ešte v čase vývoja aktuálnej generácie BMW radu 7, a tak dnešná výroba prebieha tak, aby umožnila účinnú integráciu dodatočných bezpečnostných prvkov.

Inzercia

Inzercia

Tie sa sústreďujú sa okolo nového ochranného jadra BMW Protection Core, ktoré je celosvetovo jedinečné a zahŕňa pre tento model špecifickú samonosnú konštrukciu karosérie vyrobenú z pancierovej ocele. Tá sa kombinuje s prvkami, ako je dodatočné pancierovanie spodku a strechy a pancierovými sklami.

Nové modely ochrany tak ponúkajú zákazníkom prispôsobenú ochranu pred útokmi strelnými zbraňami alebo výbušninami.

Automobily klasifikované ako ponúkajúce ochranu triedy VR9 na základe medzinárodne uznávaných oficiálnych testovacích kritérií nemeckého Vereinigung der Prüfstellen für Angriffshemmende Materialien und Konstruktionen (Asociácia testovacích laboratórií pre materiály a konštrukcie odolné voči útokom, skrátene VPAM). Táto certifikácia je založená, okrem iného, na treťom vydaní smerníc pre vozidlá odolné voči nepriestrelným strelám (VPAM BRV) s ohľadom na balistickú odolnosť a smerníc pre vozidlá odolné voči výbuchu (VPAM ERV, tretie vydanie) a PAS 300.

Vozidlá sú vybavené najnovšou generáciou BMW iDrive založenou na operačnom systéme BMW 8.5. Systém sa používa intuitívne a funguje spôsobom, ktorý bude vodičom BMW známy.

Na želanie je možné doplatiť si za prídavné vnútorné zrkadlo s kamerou. Toto zobrazuje obraz z asistenčnej kamery pri cúvaní v panoramatickom zobrazení ovládacieho displeja pri všetkých rýchlostiach jazdy a na akomkoľvek druhu trasy. Elektronické prídavné vnútorné zrkadlo je v tejto podobe jedinečné v segmente ochranných vozidiel.

Štandardne montovaný interkom umožňuje cestujúcim vo vozidle komunikovať s ľuďmi zvonku bez toho, aby museli otvárať dvere alebo okná. Kľúčovými prvkami tejto výbavy sú mikrofóny integrované do vonkajších spätných zrkadiel, vonkajší reproduktor, hands-free mikrofón zabudovaný do stropu a doplnkové reproduktory v interiéri. Okrem toho je možné do odkladacej priehradky na stredovej konzole namontovať tyčový mikrofón, ktorý umožňuje efektívnu komunikáciu s ľuďmi mimo vozidla, aj keď sú okná zatvorené.

Vskutku nás pobavilo konštatovanie výrobcu, že tieto obrnené automobily môžu byť aj nenápadné:

Možnosti vonkajšieho dizajnu sú úzko zosúladené s tými, ktoré sú k dispozícii pre štandardné verzie automobilov a umožňujú novému BMW i7 Protection a novému BMW radu 7 Protection zachovať si nenápadnú prítomnosť vo verejných priestoroch.

Oba modely, BMW i7 Protection a BMW 7 Protection, sa budú vyrábať v závode BMW Group v Dingolfingu. Tieto dve ochranné vozidlá budú mať svoju verejnú premiéru na medzinárodnom autosalóne IAA Mobility 2023 v Mníchove, pričom dodávky zákazníkom vyžadujúcim špeciálnu ochranu sa začnú v decembri 2023.

Pre mníchovskú automobilku ide o výsledok 45 rokov trvajúceho vývoja týchto špecifických vozidiel. BMW tiež ponúka špeciálne kurzy ochrany vodičov. Tieto programy, ktoré značka organizuje už viac ako 35 rokov, sú ponúkané na rôznych úrovniach intenzity v závislosti od predchádzajúcich znalostí účastníkov a konajú sa na niekoľkých miestach po celom svete. Výcvikové kurzy vedú vysokokvalifikovaní odborníci a ich obsah siaha od komplexných teoretických sedení až po praktické cvičenia ovládania vozidla a výcvik taktickej reakcie.

 

 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia