EKONOMIKA
Predaje značky Dacia šokujúco vzrástli. Funguje aj bez zliav, namiesto firiem sa sústredila na súkromných zákazníkov. Obáva sa však „čínskej hrozby“
Predaje značky Dacia v prvom polroku vyrástli až o 24 percent, keďže problémy s dodávkami sa zmiernili a zvlášť dobre sa darilo Joggeru a Springu.
Budgetová značka skupiny Renault však pripravuje aj na horšie časy, obáva sa čínskej expanzie, uviedol šéf predaja a marketingu Xavier Martinet.
Priemerná predajná cena Dacie v Európe je iba 17 500 eur.
Vydané Text: Redakcia (s)
Predaj značky Dacia v prvom polroku 2023 vzrástol až o 24 percent, no budgetová značka skupiny Renault sa pripravuje aj na pokles dopytu, ako aj hrozbu čínskeho dovozu, uviedol šéf predaja a marketingu Xavier Martinet počas medzinárodnej videokonferencie s novinármi.
Predaje na konci júna boli 345 432 kusov automobilov, ako v utorok uviedol Martinet,
pričom ako silné sa ukázali predajov modelov Jogger (+130% od uvedenia na trh na jar 2022), Spring (+38%), malé SUV Duster (+13%) a malý hatchback Sandero (+24 percent).
Prečítajte si naše testy áut Dacia:
- Test Dacia Duster Extreme
- Test Dacia Jogger Extreme
- Test Dacia Jogger LPG
- Test Dacia Spring (autor E. Stríž)
- Test Dacia Spring Comfort Plus (autor D. Hecl)
- Test Dacia Sandero Stepway
V Európe ako takej vzrástol predaj o 30 percent, pričom samotný trh rástol v rovnakom období o 18 percent, uviedla Dacia. V rámci Európy tak značka získala o 0,4 percentuálneho bodu trhového podielu viac a v súčasnosti predstavuje trhový podiel 4,5 percenta.
V prvom polroku sa stala druhou najpredávanejšou maloobchodnou značkou v Európe po Volkswagene s podielom 8,4 percenta, čo je jej historicky najvyššia pozícia, uviedla Dacia v utorok v tlačovej správe.
Outdoor, výbava Extreme, LPG a sústredenie sa na súkromných zákazníkov
Dacia minulý rok vylepšila svoj imidž novým logom a zameraním na outdoorové aktivity, v roku 2025 dokonca plánuje vstúpiť na rely Dakar. Snaží sa tak zvýšiť svoju priemernú predajnú cenu drahšími modelmi, ako je hybrid Jogger a vyšším stupňom výbavy s názvom Extreme, ktorý je v predaji aj na Slovensku.
Martinet uviedol, že priemerná predajná cena Dacie v Európe bola približne 17 500 eur a poznamenal, že 70 percent kupujúcich sa rozhodlo pre najvyššie úrovne výbavy. Zaujímavosťou pritom je, že Dacia (aspoň na Slovensku) neposkytuje kupujúcim zľavy, pretože dopyt po vozidlách je aj tak vysoký. Dacia sa sústreďuje takmer výlučne na maloobchodný predaj súkromným zákazníkom.
Významným faktom je, že značka Dacia je dnes v Európe synonymom áut na LPG. Tento druh pohonu považuje za perspektívny aj z hľadiska ekonomického, tak legislatívneho, keďže práve spaľovaním LPG môžu jej vozidlá až do poslednej chvíle udržiavať nízke emisie. Navyše, aktuálna infraštruktúra LPG staníc je v Európe dobrá, vrátane Slovenska, preto je rozhodovanie sa práve pre LPG pohon namiesto hybridného založené na racionálnom základe.
Zisk na každom aute má vzrásť o polovicu
Generálny riaditeľ skupiny Renault Luca de Meo si do roku 2030 stanovil cieľ 15-percentnej prevádzkovej marže pre Daciu – dnes je to 10 percent. V praxi to bude znamenať, že ani Dacia sa nevyhne zvyšovaniu cien svojich automobilov, avšak naďalej bude predstavovať výhodný pomer ceny k hodnote a bude patriť medzi najlacnejšie automobily na trhoch.