Jeep spanikáril! Avenger sa mal predávať len ako elektromobil, nakoniec príde do ponuky aj so spaľovacím motorom
Značka zmenila svoju stratégiu ponúkať v severnej Európe len plne elektrické verzie Jeepu Avenger.
Vydané Text: Peter Orosz
Jeep mení svoju stratégiu pre model Avenger a odteraz bude ponúkať benzínový variant malého SUV na všetkých najväčších európskych trhoch, pričom pridáva do ponuky benzínovú verziu v Nemecku, Francúzsku a Veľkej Británii.
Terénna značka koncernu Stellantis predstavila svoj najmenší model v októbri na parížskom autosalóne ako plne elektrický model. V tom čase automobilka plánovala predávať benzínový variant len v Taliansku a Španielsku, kde je predaj elektrických vozidiel pomalší ako v severnej Európe. Neskôr sa tento zoznam rozšíril o ďalšie krajiny, vrátane rodiska nového Jeepu Avenger – Poľska.
PODPULTOVÝ PREDAJ
Benzínový variant si našiel cestu aj do Francúzska a Nemecka po zisteniach, že díleri neoficiálne predávali Avenger so spaľovacím motorom za vyššiu cenu. Rozhodnutie rozšíriť predaj benzínového Avengera bolo „pragmatické“ a nemení dlhodobý plán značky predávať v Európe do roku 2030 len elektrické modely, uviedol pre Automotive News Europe generálny riaditeľ Jeepu pre Európu Eric Laforge.
Tento krok má chrániť predajcov značky Jeep, ktorí prichádzali o potenciálny predaj, povedal Laforge. Chráni tiež zákazníkov, ktorí budú potrebovať servis svojich benzínových Avengerov.
Stellantis nie je jedinou masovou značkou, ktorá sa na európskych trhoch snaží nájsť rovnováhu medzi plne elektrickými a spaľovacími modelmi. Počas nedávneho rozhovoru za okrúhlym stolom predseda predstavenstva Toyoty, Akio Toyoda, zdôraznil, že veľká časť sveta nie je pripravená prejsť na úplnú elektrifikáciu.
O 10 000 € LACNEJŠÍ
V Nemecku sa cena benzínového modelu Avenger začína na 27 000 eur, čo je o 10 000 eur menej ako základný elektrický model. Elektrický variant vo výbave Altitude stojí v Nemecku 42 000 eur. Podľa štatistík Dataforce predal Jeep od januára do mája v Európe 7 214 vozidiel Avenger. Z toho 6 252 bolo benzínových verzií a 962 plne elektrických. Približne tri štvrtiny predaja Avengerov sa uskutočnili v Taliansku.
Zdroj: europe.autonews.com
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!