Modernizovaný Volkswagen T-Cross: Zásadná aktualizácia interiéru a omladenie exteriéru podľa želaní zákazníkov
Nový Volkswagen T-Cross prináša zásadné vylepšenia v interiéri a príjemný refresh exteriéru.
Pod kapotou budú aj naďalej výhradne čisto benzínové motory.
Do výbavy sa dostáva aj polo autonómny systém Travel Assist.
Vydané Text: David Hecl
Trvalo to presne štyri roky kým sme sa dočkali modernizácie celosvetovo úspešného Volkswagen T-Cross. Auto, ktoré sa na svetových trhoch predáva napríklad pod označením Tacqua alebo Taigun, prináša viacero vylepšení. Tie boli dosiahnuté vďaka pripomienkam zákazníkov a z malého SUV, ktorého sa za 4 roky predalo až 1,2 milióna kusov, robia opäť o triedu lepšie auto. Do výbavy sa navyše dostali prvky, ktoré majú v danej kategórii premiéru. Reč je napríklad o polo autonómnom systéme Travel Assist.
Oživený zovňajšok
Modernizácia najmenšieho európskeho SUV od Volkswagenu sa niesla predovšetkým v oživovaní exteriéru a výraznom vylepšení interiéru. Začnime teda pekne zvonka. T-Cross po novom ponúka prepracovaný dizajn predných a zadných partií a predovšetkým úplne nové svetlomety IQ.LIGHT LED Matrix. Podobná technológia je navyše v tomto modeli použitá po prvýkrát. Novinkou je aj expresívnejší tvar jednotlivých svetelných línií či dokonca kompletné LED osvetlenie zovňajška. V zadných partiách sa dizajnéri na svetlách skutočne odviazali, a tak Volkswagen T-Cross dostal pomerne odvážny svetelný podpis do tvaru písmena X s 3D grafikou.
Exteriér okrem dizajnových zmien na karosérii oživuje aj modernizovaná ponuka farieb. Pribudli lakovania s názvom Grape Yellow, Clear Blue Metallic alebo Kings Red Metallic. Malé SUV tak aj naďalej bude pôsobiť mladícky a dravo.
Kvalitnejší interiér
Zásadnejšie zmeny z pohľadu funkčnosti a celkového pocitu sa odohrali hlavne v interiéri. Volkswagen zapracoval väčšinu požiadaviek jeho zákazníkov, čoho cieľom je vysoká kvalita a prémiový nádych. Obloženie palubnej dosky už viac nie je v tvrdom vyhotovení. Pôvodné miesto tvrdých plastov zaujali mäkčené materiály, ktoré sa navyše vo výbavách Style a R-line dostali aj na obloženie predných dverí.
Novinkou je aj samostatne stojaci displej infotainmentu s uhlopriečkou 8 alebo 9,2-palca. Druhý displej na palube sa nachádza pred vodičom, vo forme digitálneho prístrojového štítu. Toto riešenie je navyše súčasťou bohatej štandardnej výbavy. Volkswagen T-Cross sa tak stáva ďalším modelom koncernu, ktorý sa kompletne rozlúčil s analógovým prístrojovým panelom. Mierneho prepracovania sa dočkala aj dekoračná lišta palubnej dosky, ktorá doteraz zaberala jej podstatnú časť. Po novom je užšia a displej infotainmentu pôsobí, akoby bol na nej len tak položený.
Symbolická miera digitalizácie
Potešujúcou informáciou je, že napriek istej miere digitalizácie zostali viaceré ovládacie prvky zachované aj v hardvérovej podobe. Reč je predovšetkým o páse tlačidiel, ktorý je umiestnený pod výduchmi klimatizácie na stredovom paneli. Pod ním sa naopak nachádza digitalizovaný modul ovládania klimatizácie s podsvietenými dotykovými plochami. Dôležité je však dodať, že automatická klimatizácia Air Care Climatronic je súčasťou vyšších výbav Volkswagen T-Cross. Štandardne je auto dodávané s manuálnou klimatizáciou.
Generačného osvieženia sa však nedočkali len viditeľné prvky na aute, ale taktiež aj jeho technika. Volkswagen podľa želaní zákazníkov navýšil maximálne možné vertikálne zaťaženie ťažného zariadenia na 75 kilogramov, čo je o 20 kilogramov viac, ako v predchádzajúcej generácii. Táto zmena umožní napríklad vozenie väčšieho množstva elektrickým bicyklov umiestnených na stojane za autom.
Volkswagen T-Cross ako premiant triedy
Úplnou novinkou a zároveň premiérou v danej triede je už spomínaný polo autonómny systém Travel Assist. V závislosti od premávky dokáže systém regulovať zrýchľovanie a brzdenie, ale taktiež aj udržiavane v strede jazdného pruhu či prechádzanie zákrutami a kruhovými objazdmi. V spojení s prevodovkou DSG dokáže nový Volkswagen T-Cross automaticky vykonávať Stop-and-go operácie, čo využijete napríklad v kolónach.
Z hľadiska ponuky motorizácií nedošlo k žiadnej zásadnej zmene. Vo všeobecnosti sa očakáva napríklad nasadenie moderného agregátu 1,5 TSI evo2 a samozrejme aj litrových motorov 1,0 TSI. Volkswagen T-Cross tak bude aj naďalej dostupný výhradne s benzínovým pohonom bez elektrifikácie. Predobjednávky na modernizované SUV štartujú v závere tohto roka. K prvým majiteľom by sa auto malo dostať v priebehu prvých mesiacov roka 2024.
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.