Nový Peugeot 2008: „Nové ovládanie manuálnej prevodovky“ bol šikovný ťah, poznáme slovenské ceny

Kompaktné SUV má výraznejší vzhľad a nové farby karosérie.

Elektrická verzia prejde na nabitie až 406 km.
Ponuka sa rozšíri v roku 2024 o nový hybridný motor.
Vydané  Text: 

Nový Peugeot 2008: Čo sa zmenilo?

O tom, že Peugeot pripravil facelift modelu 2008 a jeho elektrickej verzie e-2008, vieme už dva mesiace. Kompaktné SUV s nápadným dizajnom sa dočkalo modernizácie, ktorá zvýraznila niektoré estetické prvky vozidla.

Zmenil sa svetelný podpis vpredu a vzadu, má inovovanú prednú časť s novým logom PEUGEOT, pričom celý predok je mierne širší. Vo verzii Active má predná maska horizontálny vzor v lesklom čiernom prevedení a pri verziách Allure a GT je na prednej maske využitý vertikálny vzor v rovnakej farbe, akú má karoséria.

Nové sú aj farby karosérie, ako uvádzacia farba bola zvolená moderná šedá Selenium Grey. V ponuke je aj nová biela Okenite s modrosivými odleskami, ďalej šedá Artense, čierna Perla Nera, červená Elixir a modrá Vertigo. Všetky nové modely 2008 bez ohľadu na farbu karosérie majú čierne vonkajšie spätné zrkadlá a verzia GT sa štandardne dodáva v dvojfarebnom prevedení s čiernou strechou, pričom slovenský importér v tlačovej správne zmieňuje „dichronickú“ dvojfarebnú schému modrej a bielej na logu elektrickej verzie e-2008.

Inzercia

Inzercia

Farby sa tak stávajú dôležitou súčasťou marketingu nového modelu, čomu zodpovedajú aj pestrofarebné vizuály novinky na oficiálnych fotografiách.

Nové sú aj disky kolies: Peugeot 2008 má nové zliatinové disky s excentrickým geometrickým dizajnom, rovnakým, aký bol využitý aj na modeli Peugeot 408. Na výber je niekoľko typov a veľkostí diskov: 16-palcové „NOMA“ (výbava ACTIVE), 17-palcové „KARAKOY“ (ALLURE a GT ) alebo 18-palcové „EVISSA“ (voliteľné na GT).

Inzercia

Inzercia

Všetky disky z ľahkých zliatin majú stredové krytky s logom PEUGEOT, ktoré elegantne zakrývajú otvory pre matice.

Interiér si zachoval koncepciu i-Cockpit, má však nový dizajn digitálneho prístrojového panelu, 10-palcový centrálny dotykový displej je odteraz dostupný pre všetky nové modely 2008, ale vo verziách ALLURE a GT má stredový displej HD rozlíšenie.

Vylepšení sa dočkal aj kamerový systém, nabíjanie smartfónov je po novom výkonnejšie (15 W v porovnaní s 5 W) a verzie ALLURE a GT majú viac USB konektorov v priestore interiéru.

Ďalej výrobca pripomína pestrú paletu bezpečnostných systémov a najmä služieb konektivity, ktorý zahŕňa napríklad aj virtuálnu servisnú knižku.

Ovládanie manuálnej prevodovky

Zaujímavo vyznieva „nové ovládanie manuálnej prevodovky“, ktoré Peugeot avizoval už v máji. V skutočnosti to však znamená iba to, že modely 2008 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sú vybavené novou radiacou pákou zlepšujúcou ergonómiu radenia.

V modeli s automatickou prevodovkou ostal elegantný, praktický nenápadný ovládač radenia, predstavený na jar 2022.

Z hľadiska prispôsobiteľnosti pohonu poteší funkcia Grip Control umožňujúca voľbu troch jazdných režimov: Piesok, Blato a Sneh (Sand, Mud, Snow). V závislosti od krajiny, v ktorej sa vozidlo predáva, je možné systém Grip Control kombinovať s celoročnými pneumatikami „3PMSF“.

Motorizácie

Je dobrou správou, že Peugeot 2008 si naďalej zachováva ponuku pre naftu, je zastúpená štvorvalcovým motorom 1.5 BlueHDi. Prím v komunikácii značky však zohráva elektrická verzia. Budúci rok sa ponuka rozšíri aj aj o verziu s novým hybridným motorom.

  • benzínový motor 1.2 PureTech 100k, 74 kW, manuálna 6-stupňová prevodovka,
  • benzínový motor 1.2 PureTech 130k, 96 kW, automatická 8-stupňová prevodovka,
  • naftový motor 1.5 BlueHDi 130k EAT8, 96 kW, automatická 8-stupňová prevodovka,
  • elektrický motor Electric 115 kW (155 k), akumulátor s kapacitou 54 kWh

Batéria nového PEUGEOT E-2008 má záruku 8 rokov alebo 160 000 km.

Dostupnosť a ceny

Nový Peugeot 2008 je už u nás k dispozícii, importér zverejňuje aj cenník novinky.

Na výber sú tri výbavové stupne Active, Allure a GT, pričom už základný Active je vskutku bohatý na hodnotné položky výbavy, napr.: LED svetlomety, zadná parkovacia kamera, zadné parkovacie senzory, automatická jednozónová klimatizácia, tempomat, dažďový senzor, automatické svetlá, dotykový 10″ displej infotainmentu s podporou Android Auto/Apple CarPlay. V tejto najnižšej výbave sú však len 16″ oceľové disky kolies a namiesto digitálneho prístrojového panela sú tu klasické ukazovatele s 3,5″ displejom.

Poteší, že aj elektrická verzia je dostupná vo všetkých troch stupňoch výbavy, teda k elektrickému motoru si nemusíte automaticky dokupovať aj príplatkovú výbavu.

Ceny zodpovedajú podmienkam na trhu s novými automobilmi: 1.2 PureTech 100k Active kúpite od cenníkových 22.800 €, Allure od 25.000 €.

Verziu s automatickou prevodovkou kúpite od cenníkových 26.690 € vo verzii Allure, naftový variant je v predaji od cenníkových 27.890 €.

Elektromobil Peugeot e-2008 má oficiálnu cenníkovú cenu platnú k dnešnému dňu 38.490 €, v najvyššej výbave GT je to 41.790 €.

 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia