Ruskú Ladu budú vyrábať väzni. Dôvodom je nedostatok pracovných síl kvôli čiastočnej mobilizácii

Lada chce zvýšiť produkciu svojich áut netradičným spôsobom. kvôli mobilizácii bude zamestnávať väzňov.

AvtoVAZ sa k podobnému kroku uchýlil z dôvodu nedostatku pracovníkov.
Automobilka chce dosiahnuť rapídne zvýšenie množstva vyrobených vozidiel.
Vydané  Text: 

Nezmyselná vojna, ktorú Rusko vedie na Ukrajine, postihla už viaceré sektory ruského priemyslu. Po 24.2.2022 sa z Ruska stiahli viaceré svetové značky na čele s poprednými automobilovými výrobcami. Tento krok samozrejme do značnej miery ochromil tamojší automobilový priemysel a v istom ohľade ho vrátil o desaťročia späť do minulosti. Teraz sa problém začína prehlbovať ešte viac. Tamojšie autá Lada totiž v dôsledku nedostatku ľudí, ktorí boli nútene odvedení do vojny alebo z krajiny radšej ušli, začnú vyrábať väzni.

Ruský automobilový priemysel je v troskách

Na informáciu už pred časom upozornila agentúra Reuters. Ruský automobilový priemysel zažíva od vypuknutia vojny ťažké časy, ktoré sa spočiatku odrazili na nedostatku potrebných komponentov. Z toho dôvodu boli tamojšie automobilky po vyvlastnení majetku svetových značiek nútené vyrábať autá bez najdôležitejších vecí, ako sú napríklad airbagy, ABS či dokonca katalyzátory. Neskôr nastal aj drastický pokles záujmu o autá, ktorý sa mierne zvýšil s príchodom viacerých čínskych modelov.

Nová Lada Vesta má rázvor dlhší o 25 cm, má nahradiť Toyotu Camry. Rusi ju odhalili na výstave „Eurázia je náš domov“

Rusko dokonca pred nedávnom obnovilo výrobu áut Moskvič, ktoré však nie sú tak celkom ruské. Ide o poremenovaný čínsky model Sehol X4, ktorý je do Ruska dovážaný v rozloženom stave a následne je v jednej z bývalých tovární Renault poskladaný do finálnej podoby.

Falošné čísla

Teraz ruský automobilový priemysel čelí ďalšiemu problému, ktorý je priamo spojený s vojenskou agresiou na Ukrajine. Ten spočíva v nedostatku pracovnej sily. Napriek tomu, že Rusko v nedávnom vyhlásení uvádza, že jeho miera nezamestnanosti dosiahla rekordne nízku úroveň len 3,3%, tamojšie továrne na čele s AvtoVAZ a jeho značkou Lada majú zásadný problém. Dôvodom pritom je odvedenie mladých ľudí v produktívnom veku na bojový front. Samotná čiastočná mobilizácia sa totiž dotkla predovšetkým veľkého množstva mladých mužov, ktorí by inak pracovali v automobilovom priemysle.

Inzercia

Inzercia

Zástupcovia AvtoVAZ však situáciu vyriešili po svojom. Dohodli sa s Ruskou federálnou väzenskou službou na spolupráci, ktorú v čase Druhej svetovej vojny aplikovalo napríklad aj BMW pri výrobe leteckých motorov. V automobilových továrňach tak budú pracovať ľudia vo výkone trestu. AvtoVAZ so svojou značkou Lada si od podobného kroku sľubujú najmä navýšenie produkcie áut a tým pádom aj zlepšenie predajov. Samotné navýšenie má pritom predstavovať od septembra tohto roka 28% a v roku 2024 to má byť až neskromných 40%.

Inzercia

Inzercia

Lada ako hlavný hráč na trhu?

Otázkou však je či bude mať nové autá kto reálne kupovať. Európska únia so svojimi spojencami totiž nedávno schválila ďalší balík sankcií, ktorý má ešte viac obmedziť ruskú ekonomiku. Následne sa tento prepad priamo dotkne aj bežných Rusov, ktorí ak s vojnou nesúhlasia, nemôžu vyjadriť svoj názor. Ak by tak urobili hrozil by im dlhý pobyt za mrežami alebo vo výrobnom závode Lada.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia