Bezplatná výmena batérií namiesto nabíjania nefunguje. Končí s ňou aj výrobca áut, ktorý ju spopularizoval.
Automobilka Nio sa stretla s podobným problémom, akému predtým čelila Tesla.
Ponúkať zákazníkom služby zadarmo sa ukazuje ako neudržateľné a nerentabilné.
Vydané Text: Redakcia (s)
ŠANGHAJ – Automobilka Nio znížila ceny všetkých svojich modelov a ukončila bezplatnú výmenu batérií pre nových kupujúcich, keďže čínsky výrobca elektrických vozidiel čelí rastúcemu tlaku na straty na zisku a vlažný predaj.
Podľa vyhlásenia spoločnosti Nio zníži od pondelka ceny všetkých modelov v Číne o 30 000 jüanov (3 880 €) vrátane svojich vylepšených SUV ES6 a ES8. To predstavuje zľavy v rozpätí 6 až 9 percent.
Navyše, automobilka už nebude poskytovať bezplatné služby výmeny batérií kupujúcim, ktorí vkladajú zálohy od pondelka, uviedla automobilka.
Inzercia
Viac ako 40 automobilových značiek pôsobiacich v Číne sa zapojilo do cenovej vojny, ktorú začala Tesla tento rok s cieľom zabezpečiť si vyšší trhový podiel, keďže dopyt po automobiloch klesá a takéto vlny sa šíria po celom širšom automobilovom priemysle v krajine.
„O úpravách sa interne diskutovalo dosť dlho a prijali sme rady a návrhy od niektorých používateľov,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Nio William Li na sociálnej sieti s odkazom na zníženie cien a novú politiku výmeny batérií.
Spoločnosť Nio ponúkala existujúcim vlastníkom bezplatnú výmenu batérie najmenej štyrikrát mesačne. Patrí medzi hŕstku výrobcov elektromobilov, ktorí stavili na výmenu batérií ako alternatívu k používateľskému nabíjaniu batérií.
Automobilka pritom ešte vo februári uviedla, že urýchli rozširovanie svojej siete na výmenu batérií s plánom postaviť v tomto roku 1 000 staníc na výmenu batérií v Číne, aby sa celkový počet takýchto lokalít do konca roka zvýšil na 2 300.
Investície stratovej spoločnosti do staníc na výmenu batérií však investori spochybňovali pre preťahovanie jej ziskovosti. Jej čistá strata dosiahla v prvom štvrťroku 4,7 miliardy juanov(600 mil. eur) v porovnaní s 1,8 miliardami juanov (230 mil. eur) v rovnakom období minulého roka.
Konkurenčná Tesla napríklad výmenu batérií odmietla, keďže ju považovala za „prešpikovanú problémami a nevhodnú na široké použitie“.
Ukazuje sa tak, že aj zdanlivo dobré nápady, ako odbremeniť používateľov od zdĺhavého nabíjania elektromobilov, v konečnom dôsledku nie sú udržateľné. Ukazuje sa pritom, že motoristi sú predsa len ochotní nabíjať svoje automobily predovšetkým doma, čo najnovšie motivuje Nemecko k prehodnoteniu svojich zámerov postaviť v krajine v dohľadnej dobe milión verejných nabíjacích staníc. Údajne nemusia byť potrebné, keďže domáce nabíjanie, hoci s dlhším časom, je prijateľnejšie pre väčšiu časť elektromobilistov, než sa predtým predpokladalo.