Mercedes technologicky porazil Teslu. Je prvou značkou so schváleným autopilotom 3. úrovne v Kalifornii. Slovensko musí na takéto inovácie ešte počkať.

Napriek formálnemu prvenstvu Mercedesu je Tesla naďalej považovaná za lídra vo vývoji autopilota.

Vodiči môžu legálne spustiť ruky z volantu, avšak iba v schválených lokalitách.
Udelenie povolenia na autonómnu jazdu sa týka Kalifornie, predtým Nevady.
Vydané  Text: 

Kalifornské ministerstvo motorových vozidiel schválilo automatizovaný jazdný systém Mercedes-Benz na určených diaľniciach za určitých podmienok bez aktívnej kontroly vodiča.

Ide o významný míľnik vo formálnom uznaní nových technológií v osobných automobiloch, ktorý má potenciál podnietiť ďalších výrobcov k väčšej rivalite a vývoju ešte lepších softvérových a hardvérových produktov.

Kalifornia je jedným z najväčších trhov automobilky Tesla a podľa výpočtov agentúry Reuters dodávky do tejto severoamerickej krajiny  v minulom roku predstavovali až 16 percent globálnych dodávok automobilky.

Inzercia

Inzercia

Silným argumentom, ktorý hraje v prospech automobilky Tesla, je jej vynikajúci autopilot, ktorý umožňuje prevádzku vozidla fakticky bez účasti vodiča-človeka.

Formálne však Tesla teraz prehrala boj o prvenstvo o legislatívne uznanie technológie s nemeckou automobilkou Mercedes-Benz, respektíve Mercedes-EQ, na svojom silnom trhu.

Systém automatizovaného preraďovania sa medzi jazdnými pruhmi pri zapnutom adaptívnom tempomate v Mercedes Benz EQS SUV 580 4MATIC AMG Line. Ilustračná fotografia, E. Stríž

Autonómna jazda 3. úrovne je kľúčový míľnik

Mercedes  porazil Teslu a stal sa prvou automobilkou, ktorá získala autorizáciu na predaj alebo prenájom áut s automatizovaným systémom riadenia úrovne 3 pre verejnosť v Kalifornii.

Začiatkom tohto roka nemecká automobilka získala súhlas na nasadenie systémov automatizovaného riadenia na cestách v Nevade, USA.

Schválenie bolo udelené systému Mercedes Drive Pilot, ktorý umožňuje vodičom legálne spustiť ruky z volantu, ale v prípade potreby musia byť k dispozícii na obnovenie kontroly.

Má to však významný háčik. Systém môže fungovať len na verejných komunikáciách počas denného svetla rýchlosťou nepresahujúcou 64 km/h (40 míľ za hodinu), uvádza denník Automotive News Europe. Toto obmedzenie významne obmedzuje praktické použitie technológie a, paradoxne, pre zdanlivo najbezpečnejšiu prevádzku na diaľniciach vylučuje – respektíve ju umožňuje pri rýchlosti do 64 km/h.

Povolenie udeľuje Mercedesu povolenie ponúkať svoj systém na kalifornských cestách v oblasti Bay Area, Central Valley, Los Angeles, Sacramente a San Diegu a na medzištátnej diaľnici spájajúcej juh Kalifornie s Nevadou.

Mercedes vo vyhlásení uviedol, že automatizovaný jazdný systém sprístupní v USA ako príplatkovú výbavu pre svoje sedany Triedy S a SUV EQS.

Prvé dodávky týchto modelov sa očakávajú koncom tohto roka.

 

U nás zatiaľ musíte naďalej venovať plnú pozornosť šoférovaniu, hoci technologicky sú nové Mercedesy aj Tesly mimoriadne vyspelé. Mercedes Benz EQS SUV 580 4MATIC AMG Line. Ilustračná fotografia, E. Stríž

Nemožno bagatelizovať úspechy ostatných výrobcov

Iné systémy, ktoré sú v súčasnosti na verejných komunikáciách, ako napríklad Autopilot od Tesly alebo Super Cruise od General Motors, sú klasifikované ako systémy umožňujúcu automatizovanú jazdu na úrovni 2. To znamená, že zvládajú niektoré jazdné úlohy, ale vyžadujú, aby vodiči neustále venovali pozornosť.

Tesla nazýva svoj systém jazdného asistenta úrovne 2 Full Self-Driving a hovorí, že vodič musí na túto funkciu neustále dohliadať a podľa potreby zasahovať, aby udržal bezpečnú prevádzku. V praxi sa však ukazuje, že vodiči často ponechávajú systém pracovať bez zvláštneho dozoru a tento systém skutočne umožňuje bezpečnú prevádzku vozidla.

Notoricky známymi sa stali videozábery z internetu, na ktorých automobily Tesla prekvapujúco skoro rozpoznali hroziace nebezpečenstvo a včasne vykonali vyhýbací či spomaľovací manéver.

 

 

Zdroje:  Automotive News Europe







Inzercia

Inzercia