Mitsubishi odhalilo siedmu generáciu modelu COLT, zverejňujeme detaily o pohonoch aj technické údaje
Mitsubishi Colt je v 7. generácii rebadging známeho Renaultu Clio.
Značka tvrdí, že model bol vyvinutý pre európske trhy a avizuje hodnotnú technickú výbavu.
Začiatok predaja je naplánovaný na koniec tohto roka.
Vydané Text: Erik Stríž
Zdieľaný podvozok aj karoséria
Automobilka Mitsubishi v júni 2023 odhalila novú generáciu modelu COLT. Deje sa tak krátko po premiére nového modelu ASX. Od európskej premiéry modelu COLT v roku 1978 sa v rámci šiestich generácií predalo cez 1,2 milióna vozidiel s týmto označením. Úplne nový COLT, teraz v siedmej generácii, je postavený na podvozkovej platforme CMF-B automobilovej aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Čo je to rebadging a prečo ho Mitsubishi využíva?
Automobilový rebadging je proces, kedy výrobca použije existujúce vozidlo, ktoré už bolo vyrobené inou značkou, a pridá svoje vlastné logá a iné drobné úpravy na vozidle. Výsledkom je, že vozidlo sa predáva pod novou značkou, ale môže mať rovnakú alebo podobnú mechanickú konštrukciu, karosériu a vnútorné vybavenie ako pôvodné vozidlo, ktoré bolo vyrobené inou automobilkou.
Tento postup sa často používa v automobilovom priemysle na zníženie výrobných nákladov a zlepšenie efektivity výroby. Automobilové spoločnosti môžu takisto rebadging použiť na rozšírenie svojho produktového portfólia, ak nemajú dostatok finančných prostriedkov alebo času na vývoj a výrobu nových vozidiel.
Inzercia
V prípade Mitsubishi je teraz rebadging strategickou záležitosťou pre podnikanie v Európe. Aktuálne nové takto vyrobené modely sú ASX (Renault Captur) a Colt (Renault Clio). Značku nemožno za tento prístup karhať, keďže je neoddeliteľnou súčasťou aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Napriek tomu, že ide o prakticky totožné vozidlá, ponuka sa bude líšiť práve tak, ako sa líši v prípade Capturu a ASX. Mitsubishi apeluje na technologickú vyspelosť, bezpečnosť a mieni do veľkej miery využívať lojalitu zákazníkov, ktorí si počas dlhých rokov vybudovali k značke sympatie a vedia, čo od nej môžu očakávať aj po uplatnení stratégie rebadgingu.
Stupne výbavy
V predaji budú štyri základné stupne výbavy nového modelu: INFORM, INVITE, INTENSE a INSTYLE.
Prostredníctvom jednoducho postavenej ponuky výbav je možné decentne zmeniť výsledný vonkajší charakter vozidla, napríklad pomocou rôznych farieb vonkajších prvkov vozidla (zrkadiel, bočných líšt, spojlera a ochranného krytu nárazníka), resp. prevedenie kolies (15″ oceľové kolesá a 16 alebo 17″ zliatinové kolesá).
V interiéri úplne nového Coltu potom ponúkané štylistické prvky prepožičiavajú kabíne špecifický charakter prostredníctvom rôznych materiálov vylepšujúcich vzhľad a atmosféru. Infotainment je postavený na softvérovom rozhraní SDA, využíva celkovo dva displeje: stredový (7″ alebo 9,3″) a digitálny prístrojový štít (7″ alebo 10″). Zabezpečená je podpora rozšírenej konektivity cez platformy Apple CarPlay® a Android Auto™ a k dispozícii bude tiež prémiové audio značky BOSE.
Pre všetky výbavové línie nového Coltu bude potom k dispozícii bohatá ponuka prvkov príslušenstva, aby si každý zákazník mohol svoje vozidlo upraviť podľa vlastných potrieb – napríklad vyklápacie ťažné zariadenie, strešný box alebo obojstranná rohož batožinového priestoru. V dlhom zozname prvkov príslušenstva si vyberie skutočne každý, sumarizuje ponuku doplnkovej výbavy automobilka vo svojej tlačovej správe.
Motorizácie nového Coltu
Nový Mitsubishi Colt je malý mestský hatchback, preto prichádza s ponukou výhradne benzínových motorov, s pohonom predných kolies a možnosťou výberu medzi automatickou a manuálnou prevodovkou.
Základnou motorizáciou je benzínový trojvalec 1,0 MPI s max. výkonom 49 kW (65 koní), spolupracujúci s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Pre záujemcov o dynamickejší prejav je k dispozícii preplňovaný benzínový trojvalec 1,0 MPI-T s max. výkonom 67 kW (91 koní) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment dosahuje 160 Nm pri 2000 ot./min, čo je na malé vozidlo celkom zodpovedajúca hodnota.
Plne hybridný pohon HEV kombinuje benzínový štvorvalec 1,6 Hybrid v spojení s prepracovanou automatickou prevodovkou, ktorej logiku radenia možno meniť výberom jazdných režimov Multi-Sense. Maximálny systémový výkon v tomto prípade predstavuje 105 kW (143 koní), pričom samotný spaľovací motor dosahuje 69 kW (94 k), elektromotor 36 kW a 15 kW dodáva štartér-generátor. Batéria s kapacitou 1,2 kWh je síce malá, s dobrým manažmentom energie má ale byť základom pre výraznú úsporu benzínu.
Hybridný systém bude vo svojom živle predovšetkým v meste, kde sa vozidlo môže až 80% času pohybovať v elektrickom režime, neskromne tvrdí Mitsubishi.
Kuriózne je, že zatiaľ čo benzínový motor v tomto hybride dosahuje krútiaci moment 148 Nm, výkonovo slabší elektromotor až 205 Nm. Ako veľmi sa to prejaví na dynamike nového Coltu, je zatiaľ otvorené, v každom prípade by mal zrýchľovať z nuly na 100 km/h za 9,3 sekundy. Dôležitejšia však bude akcelerácia pri mestských rýchlostiach, teda cca do 60 km/h.
Ceny a dostupnosť
Začiatok predaja je naplánovaný na október 2023, kedy budú na trhoch naraz dostupné všetky tri motorizácie.
Ceny nového Mitsubishi Colt by sa mali pohybovať približne na úrovni Renaultu Clio s tým, že základový model Coltu by mohol byť o niekoľko tisíc eur lacnejší. Clio sa totiž sa nepredáva s atmosférickým motorom 1.0 MPI, ale až s 90-koňovým preplňovaním TCe 90 za cenníkových 14 450 €. Verzia Clio E-Tech full hybrid 145 už je v slovenskom predaji od cenníkových 22 700 €, teda vskutku vysokú sumu.
Silné argumenty v prospech kúpy majú byť 5-ročná továrenská záruka (s obmedzením na 100 000 km), 12-ročná záruka proti prehrdzaveniu karosérie, ďalej 8-ročná záruka na batériu systému pohonu a zachovanie jej kapacity (s obmedzením na 160 000 km) a až 15-ročná asistenčná služba (Asistenčný paket Mitsubishi Motors).
Mitsubishi Colt (MY2024), predbežné technické údaje | |
Rozmery (dך×v) |
|
Veľkosť batožinového priestoru |
|
Rázvor a previsy |
|
Prevádzková hmotnosť | 1 157 – 1 313 kg |
Motorizácie a pohon |
|
Šírka interiéru vpredu | 1 372 mm |
Šírka interiéru vzadu | 1 370 mm |
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk