Inovácia z Číny: Batérie na 1000 km, nabíjanie 500 km za 15 minút a odolnosť pred nízkymi teplotami
Technológia dokáže zahriať batériu späť z -20 na +25°C za päť minút, čo jej umožňuje normálne fungovať a nabíjať sa do šiestich minút za všetkých poveternostných podmienok.
Čínsky startup získal za dva roky hodnotu miliardu dolárov.
Ponúka batérie na 1000 km a tiež superrýchle nabíjanie 500 km za 15 minút.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Elektromobily majú problémy s nízkymi teplotami
Čínsky startup s batériou tvrdí, že prekonal jeden z kľúčových problémov majiteľov elektromobilov – stratu výkonu a dojazdu pri nízkych teplotách.
Spoločnosť Greater Bay Technology tvrdí, že jej nový batériový článok Phoenix je vyrobený zo supravodivých materiálov a je vybavený technológiou tepelného manažmentu, ktorá dokáže zahriať batériu späť z -20 na +25°C za päť minút.
Podľa Huang Xiangdonga, spoluzakladateľa a predsedu predstavenstva Greater Bay, to umožňuje lítium-iónovej batérii fungovať normálne a nabíjať sa do šiestich minút za všetkých poveternostných podmienok.
„Všetci vieme, že dojazd elektromobilov je výrazne ovplyvnený v chladných oblastiach, čím vzniká hrozný používateľský zážitok,“ povedal Huang. „Batéria Phoenix rieši nielen dlhý čas nabíjania elektromobilov, ale aj iné bolestivé body. Nezáleží na tom, či je horúci alebo chladný deň, dojazd batérie Phoenix to neovplyvní.“
Čína má elektromobilitu za strategickú záležitosť
Startup, ktorý v roku 2020 vznikol zo štátnej automobilky Guangzhou Automobile Group, je novým subjektom v čínskom priemysle výroby batérií, ktorý zahŕňa významných hráčov ako Contemporary Amperex Technology Co., BYD a Gotion High-tech.
Všetci pracujú na nových batériách, aby boli elektromobily bezpečnejšie, rýchlejšie sa nabíjali a jazdili na dlhšie vzdialenosti.
Greater Bay sa už do dvoch rokov od svojho založenia stal takzvaným jednorožcom – startupom v hodnote viac ako 1 miliardy dolárov.
500 kilometrov za 15 minút bol iba začiatok
Batéria prvej generácie od startupu je extrémny rýchlonabíjací článok, ktorého kľúčovou vlastnosťou je schopnosť je dobiť elektromobil za rovnaký čas, aký je potrebný na doplnenie palivovej nádrže.
Dodávateľ tvrdí, že sa dokáže plne nabiť za 15 minút na priemerný dojazd 500 kilometrov – samozrejme, na nabíjačke s dostatočným výkonom. Táto batéria sa nachádza napríklad v elektrickom SUV V Plus od výrobcu GAC’s Aion, tretej najpopulárnejšej značky EV v Číne po BYD a Tesle.
Zatiaľ čo cesta od vývoja a laboratórnych testov k masovej výrobe bude nejaký čas trvať, batéria Phoenix bude na budúci rok poháňať niektoré elektromobily Aion a startup tiež rokuje s ďalšími výrobcami automobilov o použití batérie, ktorá avizuje dojazd 1 000 kilometrov na jedno nabitie podľa Huanga.
„Akonáhle budú môcť elektromobily jazdiť a udržiavať ako benzínové autá, existuje väčšia šanca na ich masové prijatie,“ povedal.
Zdroje: Automotive News Europe