Nový RANGE ROVER SPORT SV: Najvýkonnejší Range Rover všetkých čias sa odhaľuje dopodrobna
Počas prvého roku výroby si môžu nový model Range Rover Sport SV objednať len vybraní pozvaní klienti, a to v limitovanej edícii špecifikácie SV EDITION ONE
Mild-hybrid Twin Turbo V8 s výkonom 467 kW (635 k) umožňuje akceleráciu 0-100 km/h za 3,8 sekundy.
Podľa výrobcu obsahuje najpokročilejší systém odpruženia vo svojej triede.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Nový model Range Rover Sport SV predstavuje najvýkonnejší a najdynamickejší model Range Rover Sport všetkých čias, ktorý spája špičkový výkon a dynamiku s jedinečnými schopnosťami, kultivovanosťou a dizajnom značky Range Rover. Jeho paleta technológií na zvýšenie výkonu zahŕňa aj najpokročilejší systém odpruženia vo svojej triede, tvrdí výrobca.
Exkluzivitu každého modelu Range Rover Sport SV EDITION ONE zvyšuje výnimočná plaketa na prednom spojleri, stredovej konzole, nášľapných doskách a osvetlení okolo dverí. Každý Range Rover Sport SV EDITION ONE má už svojho klienta. Totiž, počas prvého roku výroby si môžu nový model Range Rover Sport SV objednať len vybraní pozvaní klienti, a to v limitovanej edícii SV EDITION ONE.
Inzercia
Ohromujúce technické parametre a vlastnosti
Poháňa ho výlučne nový 4,4-litrový benzínový motor MHEV V8 s výkonom 467 kW (635 k) a krútiacim momentom 750 Nm2, čo je o 44 kW (60 k) a 50 Nm viac ako poskytoval preplňovaný 5,0-litrový motor V8 v modeli Range Rover Sport SVR predchádzajúcej generácie. Nový model Range Rover Sport SV zrýchli z 0 na 100 km/h už za 3,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 290 km/h. Emisie CO2 klesli oproti predchádzajúcemu modelu s výkonom 423 kW (575 k) z motora V8 o 15 percent.
Tento výkon sa podarilo dosiahnuť kombináciou funkcií, ktoré prinášajú úsporu hmotnosti až 76 kg, vrátane svetovej premiéry na požiadanie dodávaných 23-palcových karbónových diskov kolies Carbon Fibre Wheel na sériovom automobile, karbón-keramických bŕzd Carbon Ceramic Brakes (prvýkrát na požiadanie k dispozícii pre Range Rover) a štandardne montovaných aerodynamických vylepšení vrátane kapoty z uhlíkových vlákien.
Range Rover Sport SV ďalej obsahuje aj špeciálne vyvinuté komponenty podvozku vrátane nového zadného pomocného rámu a nových závesov s prepracovanou geometriou a tuhosťou. Nová tyč riadenia s elektronickým posilňovačom má najrýchlejší prevodový pomer zo všetkých Range Roverov, čo zvyšuje agilitu a cit. Prvý raz používa zadné pneumatiky so šírkou 305 mm, ktoré sú o 20 mm širšie ako predné pneumatiky so šírkou 285 mm. Tieto rozmery so štandardne dodávanými pneumatikami Michelin Pilot Sport All Season 4 umožňujú dynamické nastavenie s preferenciou zadných kolies, ktoré zvyšuje priľnavosť, stabilitu a trakciu. Zvýšená tuhosť zadnej časti pomáha zaistiť okamžitú odozvu riadenia.
Nový model Range Rover Sport SV demonštruje spoločné výhody týchto technológií a na celoročných pneumatikách dokáže generovať priečne zrýchlenie presahujúce hodnotu 1,1 G. To predstavuje 22-percentný nárast oproti predchádzajúcej generácii modelu Range Rover Sport SVR na letných pneumatikách a je porovnateľné so športovými okruhovými vozidlami.
Karbón-keramické brzdy (CCB), ktoré sú po prvýkrát k dispozícii pre model Range Rover, poskytujú maximálny brzdný výkon so zlepšenou odolnosťou voči vysokým teplotám, s dlhšou životnosťou a s celkovou redukciou neodpruženej hmotnosti o 34 kg v porovnaní s vylepšenými kovovými brzdovými kotúčmi Dual-Cast dodávanými pre nový model Range Rover Sport SV ako súčasť štandardnej výbavy. Toto zníženie hmotnosti v každom rohu vozidla má za následok ešte citlivejšie ovládanie, rýchlejšiu akceleráciu a lepšie jazdné vlastnosti.
Bez ohľadu na použitú technológiu bŕzd sú unikátne osempiestikové predné strmene Brembo Octyma najväčšie, aké sa kedy dostali na model značky Range Rover. Strmene, vyvinuté exkluzívne pre nový model Range Rover Sport SV a vytvarované tak, aby dopĺňali reduktívny dizajn modelu Range Rover Sport SV, obsahujú jedinečné usporiadanie piestov do tvaru kríža, aby sa maximalizovala účinnosť brzdenia. Exkluzívny výber farieb strmeňa zahŕňa žltú Yellow, červenú Red, uhlíkovo-bronzovú Carbon Bronze a čiernu Black.
Na ďalšie zníženie hmotnosti si klienti nového modelu Range Rover Sport SV môžu vybrať prvé ultraľahké 23-palcové disky kolies z uhlíkových vlákien namontované na sériovom vozidle. Tieto inovatívne delené päťlúčové disky kolies, ktoré sú k dispozícii ako voliteľná výbava, ušetria v každom rohu takmer 9 kg a spolu 35,6 kg v porovnaní s konvenčnými 23-palcovými diskami kolies z liatej zliatiny, čo vedie k zlepšeniu celkového výkonu, ovládateľnosti a jazdných vlastností. Hoci sú neuveriteľne ľahké, sú skonštruované a testované podľa najprísnejších noriem odolnosti a robustnosti – rovnako ako zliatinové alebo kované zliatinové disky Range Rover.
Maximalizáciou výhod vylepšeného dynamického hardvéru nového modelu Range Rover Sport SV môžu vodiči zintenzívniť športový postoj vozidla stlačením nového tlačidla SV Mode na volante. Režim SV Mode ide v modeli Range Rover Sport o krok za hranice existujúceho režimu Dynamic, pričom optimalizuje riadenie, radenie osemstupňovej automatickej prevodovky, reakcie škrtiacej klapky, výfuku a reakcie systému odpruženia 6D Dynamics vrátane zníženia svetlej výšky o ďalších 15 mm s cieľom poskytnúť čo najdynamickejší a najostrejší možný zážitok.
Režim SV Mode umožňuje aj aktiváciu programu kontroly stability TracDSC zameranú na jazdu na okruhu, aby vodič mohol voľnejšie skúmať dynamickú rovnováhu nového modelu Range Rover Sport SV.
Novinky aj pre plug-in hybrid
Okrem predstavenia nového modelu Range Rover Sport SV dostal celý modelový rad viacero vylepšení vrátane nového plug-in hybridného pohonu s predĺženým elektrickým dojazdom a integrácie najnovšej generácie informačno-zábavnej technológie Pivi Pro.
Výkon a spotrebu vylepšili vynovené plug-in hybridné pohonné jednotky, pričom nový motor P550e – nahrádzajúci P510e – ponúka elektrický dojazd až 121 km (o 8 km viac) pre rýchlejšie a pokojnejšie jazdy5, ako aj emisie CO2 od 15 g/km.
Nový plug-in hybrid P550e s novým nastavením prevodovky sa pripája k rozsiahlemu radu pohonných jednotiek pre rodinu Range Rover Sport. V kombinácii s 3,0-litrovým šesťvalcovým benzínovým motorom Ingenium produkuje plug-in hybrid výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 800 Nm.
Vďaka vylepšenému elektromotoru a prevodovke poskytuje plug-in hybrid lepšie reakcie ako kedykoľvek predtým. S využitím oboch zdrojov energie dokáže verzia P550e zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, pričom predtým to bolo 5,4 sekundy.