Volkswagen ukázal omladený Touareg. Vlajková loď značky sa opäť posunula výrazne vpred
Nový Volkswagen Touareg je tu! Ponúkne novú svetelnú techniku a taktiež aj modifikovaný dizajn. Čo bude s verziou R?
Pod kapotou bude benzín, nafta, ale aj plug-in hybrid.
Predobjednávky štartujú už 25. mája.
Vydané Text: David Hecl
Volkswagen sa najmä v posledných týždňoch zameral na propagáciu modernizácie svojho najväčšieho európskeho SUV – Touaregu. Facelift tretej generácie vlajkovej lode značky zaviedol hneď niekoľko noviniek a pozdvihol Touareg na vyššiu úroveň. Nezabudlo sa ani na špičkovú verziu R, ktorá rovnako, ako R pred modernizáciou, prichádza s hybridným pohonom s vysokým výkonom. Modifikácie sa dotkli exteriéru aj interiéru.
Nová svetelná technika
Najdôležitejšou novinkou z pohľadu funkčnosti exteriéru sú nepochybne svetlomety IQ.LIGHT HD matrix. Nová generácia vonkajšieho osvetlenia zavádza viacero zásadných vylepšení. Samotný lúč svetla je možné ovládať precíznejšie, čo má za následok detailnejšie vyrezávanie objektov a protiidúcich vozidiel. Svetlá okrem toho disponujú novou grafikou. Jej charakteristickým prvkom je trojica modulov v ohraničená denným osvetlením pripomínajúcim písmeno L. Svetlá sú vo vyšších verziách navyše opticky prepojené LED linkou, čo je pri SUV Touareg úplná novinka.
Prepracovania v podobnom duchu sa dočkali aj zadné partie. Nové svetlá majú obdobnú grafiku ako tie predné a taktiež sú prepojené LED pásikom. Jeho súčasťou je navyše aj podsvietené logo značky. Touareg sa tak stáva vôbec prvým modelom Volkswagen, ktorý podobné riešenie aplikuje do praxe. Okrem svetiel sa miernej modifikácie dočkal aj predný a zadný nárazník. Predovšetkým vpredu vidíme masívnejšie nasávacie otvory a celkovo je jeho dizajn agresívnejší. Vonkajšok auta tak dostal omladzovaciu kúru, ktorej vďačí sa svieži a dynamický vzhľad.
Inzercia
Volkswagen ID.7 oficiálne! Dojazd až 700 kilometrov, prémiové materiály a špičková technika.
Lepšia konektivita so zachovaným ovládaním
V duchu minimálne viditeľných, no o to zásadnejších zmien sa niesla aj modernizácia interiéru. Už v štandardnej výbave je nový Touareg vybavený virtuálnym prístrojovým panelom a displejom infotainmentu Innovision Cockpit. Oba displeje pred vodičom tvoria jednoliaty celok. Súčasťou aktualizovaného softvéru sú aj detailnejšie mapové podklady, ktoré v sebe zahŕňajú možnosť navigácie na základe jednotlivých pruhov či dáta vo vysokom rozlíšení. Mapy je možné zobraziť na centrálnom displeji, ktorý disponuje full HD rozlíšením a má uhlopriečku až 38,1 cm.
Modifikáciou prešla aj konektivita. Touareg po novom disponuje bezdrôtovým pripojením Apple CarPlay či Android auto, ale taktiež aj vylepšenou komunikáciou s mobilnou aplikáciou. Dobrou správou je, že niektoré hardvérové ovládače zostali na svojom pôvodnom mieste. Upravené je ich povrchové spracovanie a mali by teraz na dotyk pôsobiť honosnejšie.
Dobrou správou je, že v interiéri sa myslelo aj na moderné technológie cestujúcich. Touareg tak dostal možnosť nabíjania zariadení vyšším výkonom ako doteraz. Znamená to, že USB-C porty po novom zvládnu nabíjať výkonom až 45 W oproti pôvodným 15 W. Za príplatok môže zákazník siahnuť aj po vylepšenom audio systéme Dynaudio s výkonom až 730 W či head-up displeji s virtuálnou obrazovkou s veľkosťou 21,7 x 8,8 cm.
Nový podvozok
Zásadnou zmenou je nový podvozok, ktorý Volkswagen vyvinul pre potreby modernizovaného Touaregu. Jeho nastavenia ovplyvňuje viacero faktorov, medzi ktoré patrí napríklad aj sledovanie zaťaženia strechy. Tým chce Volkswagen eliminovať nežiaduce správanie auta v prípade, že máte na streche umiestnenú batožinu. Zvyšuje sa tak agilita vozidla a dochádza k lepšej práci s priečnymi silami. Samozrejmosťou je následne aj lepšia miera komfortu a to predovšetkým vďaka použitiu nových komponentov podvozku.
Vylepšené sú aj možnosti konfigurácie auta podľa aktuálnych potrieb a jazdných podmienok. Nový Touareg tak ponúka voľbu viacerých jazdných profilov, kde si zákazník vie vybrať konkrétnu mieru odozvy z prevodovky, klimatizácie, brzdnej sústavy, motora alebo riadenia. V ponuke je aj široká paleta rôznych asistenčných a bezpečnostných systémov a taktiež sa nezabudlo ani na riadenie všetkých kolies.
Touareg R zostáva!
Nový Touareg prichádza 21 rokov od jeho premiéry. Za tento čas stihol získať rôzne ocenenia alebo prvenstvá. Za zmienku stojí napríklad schopnosť utiahnuť lietadlo Boeing 747. Pod kapotou auta sa nachádzal legendárny 10-valcový motor TDI s výkonom 230 kW a krútiacim momentom 750 Nm. Nový Touareg bude dostupný so širokou ponukou motorizácií. Všetky z nich budú 6-valcové trojlitre s rôznym výkonom a druhom paliva. Benzín bude zastúpený motorom s výkonom 250 kW. Nafta si zase nájde miesto pod kapotou s výkonom 170 alebo 210 kW. K dispozícii bude aj štandardný plug-in hybridný pohon naladený na 280 kW či vrcholná verzia s plug-in hybridom Touareg R s výkonom až 340 kW.
Predobjednávky na nový Touareg štartujú na niektorých trhoch už 25. mája.
Cenu Volkswagen stanovil na 69 200 € za verziu Basic, 75 070 € za verziu Elegance, 79660 € za R-line a napokon 93 870 € za Touareg R eHybrid.
Finálna cenovka sa samozrejme môže líšiť na základe zvolenej konfigurácie alebo dostupnosti na rôznych trhoch
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.