Facelift Audi A8 – vyšší výkon a nové svetlá

Audi výrazne prepracovalo svoju vlajkovú loď – limuzínu A8. Motory sú ešte výkonnejšie a účinnejšie, v ponuke sú nové asistenčné systémy aj reflektory Matrix LED.
Vydané  Text: 
Výraznou stránkou veľkej limuzíny je ľahká konštrukcia: S normálnym rázvorom má Audi A8 3.0 TFSI quattro prázdnu hmotnosť iba 1.830 kilogramov. Karoséria je takmer kompletne vyrobená z hliníka; koncepcia Audi Space Frame (ASF) jej zabezpečuje hmotnosť iba 231 kilogramov. Aj po facelifte prichádza A8 s nezmenenou dĺžkou 5,14 metra, rázvorom 2,99 metra, šírkou 1,95 metra a výškou 1,46 metra, verzia A8 L má rázvor aj dĺžku väčšie o 13 centimetrov. Pri obidvoch verziách karosérie je batožinový priestor lepšie prístupný vďaka zmenenému tvaru výrezu veka. Prídavné opatrenia na tlmenie hluku v interiéri ďalej znížili hladinu vnútorného hluku v kabíne posádky. Kozmetické zmeny poznať hlavne v prednej časti auta. Na nemeckom trhu majú verzie s motormi V8 sériovo predné reflektory zo svietiacich diód LED. Na želanie Audi montuje reflektory s technológiou Matrix LED. Diaľkové svetlá tu tvorí 25 jednotlivých svietiacich diód v každom reflektore, ktoré sa podľa situácie dajú samostatne zapínať a vypínať alebo tlmiť. Na zadnej časti karosérie nového Audi A8 sú užšie zadné skupinové svetlá z LED; zadný nárazník nového tvaru pri všetkých verziách s výnimkou S8 obopína dve lichobežníkové koncovky výfuku.. Na výber je 12 farieb laku karosérie, z toho 5 nových; ponuka diskov kolies z hliníkovej zliatiny siaha až po formát 21 palcov. Ponuku motorov tvorí mechanickým kompresorom prepĺňaný benzínový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), benzínový motor V8 biturbo 4.0 TFSI s výkonom 320 kW (435 k), naftový šesťvalec 3.0 TDI clean diesel s výkonom 190 kW (258 k) a naftový osemvalec 4.2 TDI clean diesel s výkonom 283 kW (385 k) a maximálnym krútiacim momentom 850 Nm. Väčšina agregátov má zvýšený výkon. Benzínový osemvalec 4.0 TFSI teraz udeľuje Audi A8 s pohonom všetkých kolies quattro zrýchlenie za 4,5 sekundy z pokoja na tempo 100 km/h; jeho systém Audi cylinder on demand (COD) pri čiastočnom zaťažení vypína štyri z ôsmich valcov. Najúčinnejší motor je šesťvalec 3.0 TDI clean diesel – priemerne sa uspokojí iba s 5,9 litra nafty na 100 kilometrov (emisie CO2 155 gramov na kilometer). Všetky agregáty spĺňajú budúcu emisnú normu Euro 6. Štandardné prevodové ústrojenstvo v novom Audi A8 tvorí 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic. Elektronicky ovládaná automatická prevodovka je vždy spriahnutá s permanentným pohonom všetkých kolies quattro. Modernizované Audi A8 sa v Nemecku začne predávať v novembri tohto roku. Napriek ďalej rozšírenému sériovému vybaveniu (napr. sériovo reflektory z LED pre všetky modely s motormi V8) a výkonnejším motorom sa ceny zmenili iba nepatrne.