Prepĺňaný trojvalec 1.0 SIDI má konkurovať podobnému agregátu Ecoboost od Fordu, poskytuje však trochu iný výkon. Motor s priamym vstrekovaním paliva a premenlivým časovaním ventilov zo seba vydá 85 kW (115 koní) a 160 Nm 1 800 do 4 700 otáčok. Krútiacim momentom prekoná aktuálny atmosférický motor s objemom 1,6 litra o 30 percent, spotrebu má mať nižšiu o 20 %. emisie CO2 majú byť menej ako 100 g/km.
Vynikať má aj kultivovanosťou, o tichý chod sa postará množstvo izolácie a hliníkový blok valcov, ktorý prispeje aj k nižšej hmotnosti motora. Vďaka optimalizácii Opel sľubuje, že štvorvalec bude tichší než mnohé štvorvalce, pomôže mu vyvažovací hriadeľ v olejovom kúpeli aj prídavné kryty. Po prvýkrát sa 1.0 SIDi predstaví v modeli Adam, neskôr sa počíta s Corsou a Astrou. Spojený bude s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá sa postupom času objaví aj v spojení s inými motormi, ktoré produkujú krútiaci moment do 200 Nm. Jej hmotnosť je 37 kg, teda o 30 % menej, než aktuálne používaná prevodová skriňa.