Leon ST kombinuje športovosť a praktickosť

Tretí člen modelového radu Leon chce presvedčiť, že vzrušujúci športový charakter a výnimočná úžitková hodnota sa navzájom nevylučujú.
Vydané  Text: 
Dizajn modelu Leon ST ďalej rozvíja typické prvky SEAT, kombi má rovnaké ostré línie a hrany evokujúce energiu a vitalitu ako jeho súrodenci. V základnej verzii má Leon ST hmotnosť iba 1 233 kilogramov. Tým je iba o 45 kilogramov ťažší ako päťdverový Leon a najľahším kombi vo svojej triede. Pohonné ústrojenstvo nového modelu Sport Tourer je prakticky zhodné s modelmi Leon a Leon SC. Základný štvorvalec 1.2 TSI je k dispozícii v dvoch verziách s výkonmi 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). So systémom štart/stop a rekuperáciou energie pri brzdení má verzia s výkonom 77 kW (105 k) kombinovanú spotrebu 4,9 litra na 100 km (CO2: 114 g/km). Motory 1.4 TSI s výkonom 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) patria k najmodernejším pohonným jednotkám súčasnosti so spotrebou 5,3 litra na 100 km. Špičkovou benzínovou pohonnou jednotkou je motor 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, vyhradený pre športovú verziu FR. Výkonové spektrum turbodieslov TDI pre nový Leon ST siaha od 66 kW (90 k) do 135 kW (184 k). Základným motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 66 kW (90 k) a rešpekt vzbudzujúcim maximálnym krútiacim momentom 230 Nm. Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm poskytuje kombi SEAT Leon ST veľmi svižnú dynamiku, no pritom so systémom štart/stop a rekuperáciou má priemernú spotrebu iba 4,1 litra nafty na 100 km (CO2: 106 g/km). Športovým vrcholom je motor 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim modelom 380 Nm, montovaný exkluzívne do verzie FR, kde má dosahovaťpriemernú spotrebu 4,3 litra nafty na 100 km (CO2: 112 g/km). Pre verziu FR je k dispozícii najnovšia generácia systému adaptívnej regulácie podvozka DCC, ktorá umožňuje nastaviť rozličné režimy prostredníctvom SEAT Drive Profile. V režime “Sport” je Leon ST ešte agilnejší, v režime “Comfort” výrazne pohodlnejší. Zvlášť úsporne vozidlo jazdí v režime “ECO”, okrem toho je k dispozícii aj režim “Individual”. Príplatkový balík vybavenia Dynamic Pack obsahuje DCC a progresívne riadenie s premenlivým prevodovým pomerom, ktoré znižuje ovládaciu silu pri parkovaní a zvyšuje presnosť riadenia pri jazde po kľukatých cestách. Novinkou v ponuke asistenčných systémov pre SEAT Leon je adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control ACC. Systém na báze radaru udržiava nastavenú rýchlosť a predvolený odstup od vozidla idúceho vpredu automatickým zrýchľovaním a spomaľovaním. Rýchlosť jazdy sa dá nastaviť v pásme od 30 do 160 km/h. ACC funguje s manuálnou prevodovkou i s automatickou prevodovkou DSG s dvoma spojkami.







Inzercia