Prepĺňaný 1,6 litrový motor THP 270 s výkonom 199 kW (270 k) a krútiacim momentom 330 Nm rozhýbe športový Peugeot na stovku za 5,9 sekundy, maximálnu rýchlosť zastaví obmedzovač na čísle 250 km/h. Dráhu 400 m s pevným štartom prejde za 14,2 s a 1000 m za 25,4 s. V histórii francúzskej automobilky ide o najvýkonnejší sériový model s homologizáciou na cestné komunikácie. Pritom si auto udržiava hodnotu emisií CO2 relatívne nízko na 145 g/km a spĺňa normu Euro 6.
Lákavo znie dynamické zrýchlenie z 80 na 120 km/h, na najvyššom prevodovom potrvá iba 6,8 sekundy. Rozbehnuté auto potom treba vedieť aj adekvátne spomaliť, zo 130 km/h zabrzdí na menej ako 61 metroch.
Pri ladení ostrej verzie sa inžinieri zamerali na zníženie hmotnosti, auto váži 1 280 kg a vykazuje pomer hmotnosť/výkon 4,7 kg/k. Na ceste ho držia 19-palcové kolesá, o prenos sily sa stará 6-stupňová manuálna prevodovka, poháňaná predná náprava má samosvorný diferenciál Torsen. Priostrenú verziu RCZ R bude poznať na prvý pohľad zvonku aj zvnútra, exteriér bude zdobený športovými prvkami, v interiéri budú športové sedadlá, nebude chýbať hojné používanie loga „R“.