Koncept Monza sa sústreďuje sa na dve hlavné témy, ktoré budú prioritami pre vyše 6000 konštruktérov, technikov a dizajnérov v Rüsselsheime, vyvíjajúcich nové generácie modelov Opel: efektivita a konektivita. Dizajn štúdie Monza Concept predstavuje zreteľný vývoj aktuálneho dizajnu značky Opel. Na vizuálne vyjadrenie úsilia značky Opel o zvýšenie účinnosti štúdia prezentuje evolúciu filozofie dizajnu značky charakterizovanej ako _„sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou“_.
Nízky postoj vozidla na ceste v kombináciami s plynúcimi líniami, jasne definovanou kapotou a nápadným vyhotovením predných reflektorov dodáva štúdii sebavedomý výraz. Ďalej rozvinuté charakteristické prvky dizajnu Opel možno nájsť na viacerých miestach karosérie: typické hrany kapoty sú výraznejšie trojrozmerne vytvarované a preto prominentnejšie, chrómovaná lišta masky s logom Opel sa na koncoch lomí dohora. Dve charakteristické čepele v nárazníku pod prednými reflektormi dodávajú vozidlu športový švih.
Monza Concept prináša technológie pre budúci infotainment a možnosti konektivity, čím demonštruje, ako budú automobily Opel budúcej generácie reagovať na požiadavky zákazníkov v oblasti sociálnej komunikácie a zdieľania dát.