Cieľom projektu bol výskum a vývoj technológií potrebných pre zavedenie elektromobilov v Španielsku. V období vyše štyroch rokov spolupracovalo 800 odborníkov zo 16 firiem a 14 verejných inštitúcií pri vývoji ekologických alternatív pre automobily, energetiku a súvisiacu infraštruktúru.
Koordinátorom projektu CENIT VERDE bolo Technické centrum SEAT, projekt disponoval rozpočtom 34 miliónov eur. V mnohých oblastiach sa podarilo dosiahnuť významný pokrok – od vývoja batérie cez nabíjaciu infraštruktúru až po komunikáciu vozidla s elektrickou sieťou a integráciu vozidla do elektrickej sústavy.
Výsledkom projektu je okrem iného funkčný prototyp SEAT LEON VERDE. Konštrukčne vychádza z nového modelu SEAT LEON a využíva hlavné inovácie, vyvinuté v rámci projektu. Vozidlo poháňa elektromotor s výkonom 75 kW a benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 90 kW (122 k) so 6-stupňovou prevodovkou optimalizovaný pre hybridnú prevádzku. SEAT LEON VERDE má s výlučne elektrickým pohonom dojazd 50 kilometrov vďaka akumulátorovej batérii Ficosa s kapacitou 8,8 kWh, vybavenej vyspelým chladiacim systémom na optimalizáciu tepelného manažmentu.
Ak sa vozidlo odstaví na 12 hodín (napr. od 19. hodiny večer do 7. hodiny ráno), začne sa proces nabíjania až vtedy, keď klesne dopyt po elektrickej energii a nie okamžite po pripojení. Týmto spôsobom sa zabezpečuje bezproblémová integrácia do elektrickej sústavy: Krivka dopytu po elektrickej energii sa sploští a súčasne sa znížia náklady na energiu využitú na nabíjanie – pričom však potreby používateľa majú stále prioritu. Okrem toho systém umožňuje naprogramované zrýchlené nabíjanie a nabíjanie s dôrazom na čo najnižšie náklady Navyše SEAT LEON VERDE môže prostredníctvom integrovanej 20 kW nabíjačky Lear aj odovzdávať elektrickú energiu do verejnej siete.