Štvrtá generácia legendárneho kupé sa vyrábala od roku 2007. Spolu vzniklo viac ako 40 000 kusov, pre porovnanie z linky zišlo len 10 000 sedanov a 16 000 kabrioletov. Číslo poslednej spomenutej verzie ešte nie je finálne, pretože jej výroba bude pokračovať do septembra.
M3 začalo svoju históriu písať v roku 1986 ešte so štvorvalcovým motorom s objemom 2,3 litra. Potom prišli atmosférické šesťvalce, ktoré v poslednej generácii vystriedal štvorlitrový motor V8 s výkonom 309 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Jeho kvality potvrdila aj medzinárodná porota ankety Motor roka, vo svojej objemovej triede zvíťazil spolu až päťkrát. BMW M3 Coupé sa najlepšie predávalo v USA, Veľkej Británii a Nemecku. Okrem cestnej verzie, ktorej ponuku rozišírilo niekoľko špeciálnych verzií (napr. GTS, 135 kusov) sa M3 predstavila aj v motoristickom športe. Najprv v kategórii GT2, kde najviac vynikla špeciálna verzia art car pre Le Mans 2010 od Jeffa Koonsa. V minulom roku sa s BMW s týmto kupé vrátilo aj do šampionátu DTM, kde hneď v prvej sezóne zobralo všetky tituly (jazdec, tým aj automobilka). Tomuto šampionátu je venovaná aj finálna edícia 54 kusov, ktoré reprezentujú všetky víťazstvá BMW v DTM od roku 1987 do roku 2012. S napätím očakávaný nástupca sa zrejme predstaví vo Frankfurte. Podľa neoficiálnych informácii by ho mal poháňať benzínový radový šesťvalec s troma turbodúchadlami. Sedan zostane verný označeniu M3, avšak kupé a neskôr aj kabriolet sa presunú do nového radu 4 a teda vznikne M4.
rum