Kým Sports Tourer je rodinné a pracovné kombi, nový model Insignia Country Tourer je univerzálny automobil so zväčšenou svetlou výškou. Cena modelu Insignia Country Tourer, ktorého vybavenie zodpovedá špičkovému stupňu Cosmo, sa začína od 31 940 € za verziu s motorom 2.0 CDTI/120 kW, manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, pohonom všetkých kolies 4×4 a systémom Štart/Stop. **Svetlá výška je zväčšená o 20 mm** oproti štandardnému modelu
Vizuálnymi rozlišujúcimi prvkami sú **ochranné štíty** pod predným a zadným nárazníkom kombinované s nápadnými plastovými lemami blatníkov a ochrannými obkladmi spodnej časti karosérie, doplnenými dvoma výraznými koncovkami výfuku. **Systém pohonu všetkých kolies** zabezpečuje trakciu a suverénnu ovládateľnosť za všetkých jazdných podmienok.
Základom elektronicky ovládaného systému pohonu 4×4 je multilamelová hydraulická spojka systému **Haldex**, ktorá je namontovaná v spoločnej skrini s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy. Spojka plynulo prispôsobuje rozdeľovanie krútiaceho momentu motora na jednotlivé nápravy podľa prevažujúcich podmienok **od 0 do 100 percent**, elektronicky ovládaný diferenciál s lamelovou uzávierkou preberá rovnakú funkciu medzi jednotlivými kolesami zadnej nápravy. Výhodou kompletne elektronicky ovládaného systému je, že zmena rozdelenia krútiaceho momentu sa uskutoční ešte skôr ako začne príslušné koleso prešmykovať v dôsledku zníženej adhézie, napríklad na mokrej alebo zasneženej ceste. K dispozícii bude aj elektronicky regulovaný **adaptívny podvozok FlexRide**.
Na špičke ponuky troch motorov je **benzínový štvorvalec 2.0 SIDI** (Spark Ignition Direct Injection) Turbo s výkonom 184 kW (250 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. **Turbodiesel 2.0 BiTurbo CDTI** poskytuje maximálny krútiaci moment 400 Nm a výkon 143 kW (195 k). Základnou pohonnou jednotkou je **turbodiesel 2.0 CDTI** (navonok rozoznateľný podľa jednej koncovky výfuku) s výkonom 120 kW (163 k). Tento motor dosahuje maximálny krútiaci moment 350 Nm, resp. krátkodobo až 380 Nm vďaka funkcii overboost. Motory 2.0 SIDI Turbo a 2.0 CDTI sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok sa montuje 6-stupňová automatická prevodovka. Pre motor 2.0 BiTurbo CDTI je vyhradená 6-stupňová automatická prevodovka.